China verbiedt airmail van lipo's

Overseas.. volgens mij is azie nog steeds 1 deel met europa.......?????? Niet overzee hoeven vliegen, houd dat dan in dat dit voor ons niks uitmaakt?

Lache, je zou ze ermee moeten confronteren ;)
Veel succes met het overtuigen van de chinese politie en douane LOL ;)
Maar ik baal er wel enorm van dat ze dit nu weer verzonnen hebben! Ik wilde net voor 2 electrische fietsen de accu's bestellen (12 x 3s1p 5A)
Dit is dus een financiele domper..Hopelijk komt snel de optie beschikbaar om het te laten verschepen, tijd heb ik er wel voor over.
Jakko

Ik denk dat je iedere leverancier wel kan vragen om een dikke bestelling per schip te versturen. Of per trein.
Een groter probleem lijkt mij in jouw geval dat de dollar flink in de lift zit t.o.v. de Euro...

Misschien ben ik te skeptisch voor dit soort berichten, maar dat van die 2000mah als zijnde een grens is sowieso 100% onzin. Als lipos niet per airmail meer mogen, dan óók niet die van <2000mah. Het gaat natuurlijk om het risico van ontbranding etc. in een vliegtuig (wat overigens redelijk uitgesloten is onder normale omstandigheden).

Als het al waar is en dat betwijfel ik ten zeerste.

Het is namelijk wel erg opvallend dat alleen die ene opmerking op dat forum en die ene website berichten over dit 'verbod' en 'probleem'.

Mijn laatste bestelling lipos is gisteren gewoon aangekomen, dus voorlopig blijf ik skeptisch over dit probleem!

LiPo's kunnen soms spontaan ontbranden, MITS AAN BEPAALDE VOORWAARDEN IS VOLDAAN** dat is in enkele gevallen ook gebeurd aan boord van een vliegtuig, lees maar --> (PDF) http://www.faa.gov/about/office_org...carrier_info/media/Battery_incident_chart.pdf

Zodra de FAA hier een regel van maakt is het wereldwijd afgelopen met het vervoer van LiPo's aan boord van vliegtuigen. ** kortsluiting, overlading, samendrukken, chemische processen.

*FAA Federal Aviation Administration United states of America
FAA: Home

Laatst bewerkt:
leuk document :lol:

08-MAY-1994
UK CAA DG Occurrence Report Database (G. Leach)
Duracell lithium batteries (excepted from ICAO regulation by SP A45)
None
Intended to go as cargo on passenger
aircraft
Consignment of lithium batteries found emitting smoke in ULD during truck transport to LHR. Fire damage. Batteries were smaller in diameter than a dime and about 5 mm high. They had been tossed loosely into a box. Positive and negative terminals had "tails" which were prone to short circuiting. The shipper was prosecuted by the UK CAA for failure to comply with Special Provision A45 of the ICAO Technical Instructions and fined £1200 with £300 costs.

duracell fire power! :P

Nog even wat preciezer, in 2007 gebeurde er dit op het Fedex kantoor in Duitsland nadat een paketje uit Hong Kong naar Nederland met een modelheli begon te smeulen;

A package containing an R/C helicopter kit with lithium polymer batteries was being sent from Hong Kong to the Netherlands. It was discovered emitting smoke at the FedEx sort center in Frankfurt, Germany. The package was brought outside the building and the fire was extinguished. 15 december 2007

ValuJet 592 laat de gevaren zien van wat er zou-kunnen-gebeuren. (in deze film ontbranden zuurstof cannisters spontaan, de uiteindelijke brand die volgt komt in de buurt van de temperatuur die op kan treden bij een LiPo die in de fik vliegt, vliegtuig stort uiteindelijk neer, de brand is gevoed door de zuurstof uit de cannisters in een luchtdicht ruim...)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel raar dat ik dan weer niets van deze actie terug vind op hobbkying, of ben ik scheel...???

Lijkt me dat Hobby king wel zoekt naar een andere oplosing?, gezien ze dit natuurlijk enorm veel geld gaat kosten...

Lijkt me dat Hobby king wel zoekt naar een andere oplosing?, gezien ze dit natuurlijk enorm veel geld gaat kosten...
Ik denk dat ze verwachten op korte termijn alles voor Europa via Hamburg te verkopen. En Hamburg wordt aangeleverd per schip.
Zijn voornamelijk de Australische klanten die de klos zijn.
Plus dat de stijgende dollar een deel van de lol van kopen in HongKong vergalt...

LiPo's kunnen soms spontaan ontbranden, dat is in enkele gevallen ook gebeurd aan boord van een vliegtuig, lees maar --> (PDF) http://www.faa.gov/about/office_org...carrier_info/media/Battery_incident_chart.pdf

Zodra de FAA hier een regel van maakt is het wereldwijd afgelopen met het vervoer van LiPo's aan boord van vliegtuigen.

*FAA Federal Aviation Administration United states of America
FAA: Home
Tsja, dan ook maar geen andere elektronica met accu's? Dus ook geen camera's, telefoons, notebooks (of accu's daarvoor) etc.? LiPo's ontbranden niet spontaan. :nooo: Alleen als gevolg van slechte verpakking of onjuist gebruik zal een LiPo schade op kunnen lopen met eventuele gevolgen van dien. :teacher: En als dit alle meldingen zijn dan is dat toch verwaarloosbaar t.o.v. het aantal verzendingen? Hoeveel gaat er mis met gashoudende dingen als spuitbussen etc.? Ik denk dat het er heeeeeeeeeel veel meer zijn. :yes:

In het verleden (ruim een jaar terug) dat LiPo's door HC werden verstuurd zonder doosje en zonder connector op de accu, kreeg ik een begeleidend schrijven van TNT erbij met het verzoek de verzender te vragen de accu's deugdelijker te verpakken. Was zeker wat voor te zeggen. Ondertussen zijn ze beter verpakt en voorzien van connectoren waardoor het risico verwaarloosbaar is.

Op het HobbyKing forum vond ik deze post, vandaag gepost:

This may clear it up a little however it doesn't explain the two different tracking numbers though

Dear Customer,

Thanks for your email.

Hong Kong International Airport is conducting extra screening and creating delays on all orders with large batteries.
Large Lipoly battery equal or above 2200mAh would be a key target for the next 14 days.

In some cases these parcels may be delayed at the airport for up to 4-7 days.
EMS/Air Parcel tracking will not show during this period.

Sorry for the inconvenience caused.

If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.

*Due to a large volume of orders,we do expect some detainment in processing them.Your understanding and patience will be highly appreciated.

Ik heb de tekst aangepast dat LiPo's pas 'afgaan' als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan. (kortsluiting, overlading, chemische processen)

In het geval van de ValuJet crash (pagina 2 van dit topic) is er in een luchtdicht ruim brand ontstaan door cannisters die zelf zuurstof genereren.

Brand aan boord en in de lucht in een afgesloten ruimte die is gevuld met relatief veel zuurstof is levensgevaarlijk. (dus in de cabine)

Daarom zijn regelgevers al langer aan het ' denken ' om het vervoeren van welk type battery dan ook, te verbieden of aan nog meer regels te onderwerpen.

Een voorbeeld van zo'n voorstel; --> Regulations.gov
(USA)
Ook opvallend is dat een van de voorstellen is om het batterij/accu transport dan weer wel toe te staan, maar dan alleen met vrachtvliegtuigen. (dat is minder erg als die neerstort, zo lijkt het)

Laatst bewerkt:
Jason van Hobby King op het HK Forum:
Hong Kong International Airport is conducting extra screening and creating delays on all orders with large batteries.
We advise customers to avoid ordering large Lipoly battery (above 2200mAh) for the next 14 days.

In some cases these parcels may be delayed at the airport for up to 4 days.
EMS/Air Parcel tracking will not show during this period.

Hobbyking will be increasing it's DHL/UPS offering to customers to help avoid these delays and increasing German and US warehouse stock.
We are in constant contact with 'AVSEC' the airport security company and will let you know as soon as the delays are solved.

Back