Chinese motoren

Als je dezelfde soort lipo's, dus zelfde merk, zelfde capaciteit en belastbaarheid neemt dan kan je ze gewoon koppelen.
Alleen als je hele hoge stromen, dus heel veel C's gaat trekken dan kan je een pakket slopen.
Dat komt omdat de interne weerstand dan teveel kan verschillen en 1 pakket heet gaat worden.
Maar je hoeft niet bang te zijn dat er iets ontploft of in brand vliegt.
De accu's die Wil heeft zijn allemaal even oud en samen gebruikt als 8S.

GJ

Pas wel op met het zelf samenstellen van accu's. Er zijn er hier die er het fijne vanaf weten. Accu's met hetzelfde verleden en batch nummer en dergelijke kunnen samen dacht ik.....Zou zelf beginnen met 15x10 op 6s......

Rondvliegende magneten...... "Makkers staakt uw wild geraas" genre?

Zes cellen moet genoeg zijn voor de Venture. Maar ik vind het prettig, dat de motor ook op acht cellen kan draaien.
Dat geeft mogelijkheden voor later. En ik heb iets met power.
Verder ben ik ook maar een of andere halve zool die met vliegtuigjes bezig is :D.

Als je dezelfde soort lipo's, dus zelfde merk, zelfde capaciteit en belastbaarheid neemt dan kan je ze gewoon koppelen.
Alleen als je hele hoge stromen, dus heel veel C's gaat trekken dan kan je een pakket slopen.
Dat komt omdat de interne weerstand dan teveel kan verschillen en 1 pakket heet gaat worden.
Maar je hoeft niet bang te zijn dat er iets ontploft of in brand vliegt.
De accu's die Wil heeft zijn allemaal even oud en samen gebruikt als 8S.

GJ

Ja en degene die ze geladen en getest heeft, geniet mijn volle vertrouwen ;) :D.

Hahaha, je bent achter de fabrikant van de OS motor gekomen?
Je kan een soortgelijke motor zoeken.
Ze maken ook Hyperion, Turnigy SK3, sommige Hackers, Lipolice en Dualsky.
Dus gewoon even in die merken zoeken, KV kan iets afwijken, dus zoeken tussen 365 en 400 KV bij 4025-4030 afmetingen.
Mijn eerste zoektocht levert dit al op:
Maar ze moeten veel goedkoper te vinden zijn.
https://www.der-schweighofer.net/Electric-Engine-LiPolice-LP-4025-16T-385KV-a90288

GJ

Ik wil de politie er liever buiten houden Gert Jan :D.

Een prijs rechtstreeks in China, zonder importeur, zonder winkelier, heeft de voorkeur.
Maar mijn chinees is niet meer wat het geweest is.

Met wat geluk kan ik na september weer naar Bali, met een tussenstop in Hongkong kan ik wel even naar Shenzhen.
Vaak kom je wel de fabriek in en kan je daar wat kopen.
Of je stuurt ze zelf een mailtje maar je zal schrikken van de verzendkosten.
https://iva-yang.en.made-in-china.com/

GJ

Back