Chinese Weight Mod

Hallo,

Iemand duidde mij laatst op de chinese weight mod, en ik ben er eens over gaan zoeken.
Ik vond dat het een modificatie van de staart-rotor was, die ervoor zorgde dat je staartservo minder krachten te verduren heeft.
Mij leek het handig de mod ook op mijn KDS450 toe te passen, omdat ik hier nog een standaard towerpro 9g op de staart heb zitten, niet super sterk dus.
Eerst had ik de vraag, in hoeverre gaat het het vlieggedrag beïnvloeden, en of dat iemand een 'how-to' of zoiets dergelijks heeft.
Omdat ik overal de uitleg vind van hoe het werkt, maar nergens wat ik nou moet doen?

bvd
gr
Dennis

Eigenlijk doet het (als je geen 3d vlieger bent) niet veel aan het vlieggedrag. Enige voordeel is dat je servo niet zo hard hoeft te werken, en dus veel langer heel blijft.
Ook kan hij sneller zijn uitslagen bereiken.

Wat je moet doen om dit op je heli te krijgen:
Ze hebben bij een heel stel winkels speciale uitgebalanceerde schoeven liggen, waarmee je de tailbladen vastzet. Als je deze erop zet, is de mod toegepast.

Ook kun je heel de grips aanpassen, hiervoor zijn ook overal andere verkrijgbaar waar de mod al in verwerkt is.

Vraag me niet om links, ik zou niet weten waar ik de spullen voor een KDS vandaan zou moeten halen, maar met wat zoeken kom je er wel gok ik :mrgreen:

Succes

Oh ok,

het is dus gewoon een 'mod' die je moet kopen.
Ik dacht dat het gewoon een klein aanpassinkje was wat je zelf kon doen..

Heel simpel gezegt zijn het gewoon twee gewichtjes die je aan beide straatblades zet. Maar aangezien dit gewicht 100% hetzelfde moet zijn om onbalans te voorkomen zul je het waarschijnlijk gewoon moeten kopen ja.

Trex 450 heeft standaard al iets van chinese weights tegenwoordig dus de cloontjes zullen niet ver achter lopen, geloof dat de grips van de KDS ook al iets hebben. (de Alu dan)

Back