CHK CLIP foutmelding bij Cell Master

Ik ben sinds kort in het bezit van een Much More Cell Master. Bij het laden van een pack krijg ik na enkele seconden de foutmelding "chk clip". Het laden stopt. Volgens de handleiding moet ik de "alligator clips" nakijken. De lader heeft deze zowel aan de kant van de voeding als aan de kant van het pack. Daar deze lader nog nooit gewerkt heeft wil ik voorlopig deze clips nog niet vervangen door stekkers.

Ik neem aan dat de alligator clips een grotere weerstand hebben dan de gepaste stekkers. Toch is het moeilijk te begrijpen dat deze verbinding de cell master doen stoppen. Dit probleem komt voor bij al mijn packs.

Ik heb al een factory reset uitgevoerd zonder succes.

Kan iemand mij verder helpen?

Toch zou ik proberen om die krokodillen klemmetjes te vervangen door stekers ( :wink: iedereen schrijft en zegt stekkers maar eigenlijk is het stekers, met één k :teacher: ).
Het probleem met deze dingen is inderdaad de hogere overgangsweerstand maar ook zit heel vaak de koperdraad op een behoorlijk knullige manier vast aan het klemmetje. Een klein stukje isolatie wordt weggehaald dan wordt het koper langs de draad gevouwen en het geheel wordt tussen twee stukjes omgevouwen metaal vastgeklemd.
Als je dat goed soldeerd zal het ook al een boel problemen oplossen maar een paar goede stekers eraan is toch beter. Let wel op dat je geen kortsluiting maakt, dat kan ook problemen geven. :wink:

Bedankt voor de tip. Aan de zijde van de voeding zijn de klemmen al vervangen door stekers :wink: . Het probleem is echter niet opgelost. Ik zal de klemmen aan de zijde van het pack ook nog omwisselen... hopelijk met meer succes.

er schiet me nu pas wat door mijn bol.
wat voor voeding heb je en hoeveel spanning en stroom kan hij leveren???
groet wiebe.

Ik gebruik de BMI Ultrapower 10A. (de zekering is wel eentje van 7,5A). Deze doet al jaren dienst voor mijn Robbe lader. Daar dit mijn enige voeding is kan ik de cell master voorlopig niet testen op een andere voeding.

groeten,
alwin

Met welk amperage laad je met de Robbe?
De BMI voeding is niet echt van goede kwaliteit dus misschien vraag je er teveel van met de andere lader.

De klemmen die er standaard opzitten (aan de accu kant) moeten het gewoon doen, die gebruikt vrijwel iedereen.

Hoe bedoel je dat hij nooit gewerkt heeft? Heb je hem nieuw/2de hands gekocht of defect gekocht?

/offtopic

Zowel stekers als stekkers is volgens de Vandale goed waarbij Stekkers specifieker is voor electro toepassingen ;)

De Robbe lader laadt op 4,5A. Ik heb de Cell Master al ingesteld op 2A, ook zonder succes. De ontlaadfunctie blijkt wel te werken.

Ik heb de lader nieuw gekocht van RCMart. Ik wil eerst zeker zijn dat ikzelf geen fout maak voordat ik de lader terugstuur.

mvg,
alwin

Probleem is opgelost. Ik vandaag de lader kunnen testen op een andere voeding (Graupner 20A). In deze combinatie werkte de lader perfect.

Bedankt voor al jullie tips...

gr,
alwin

mooi werk .
ik had wel eens gehoord dat bepaalde laders bij bepaalde voedingen niet werkte.
maar zelf had ik het nog niet mee gemaakt.
groet wiebe.

Back