Chris Craft 1940 Barrel back

Nieuwsgierig ??
Vanaf vanavond komt hier een bouwverslag te staan van een Chris Craft 1940 Barrel Back op schaal 1/8.

Pendelaar

worthless_wo_pics.gif

sorry , kon het niet laten ...
lol.gif

Zoals beloofd start ik maar eens met een bouwverslag, wie weet brengt het iemand op een idee.
De afgelopen maanden veel rondgekeken op het internet om te kijken of er een project te vinden zou zijn om de komende "winter"maanden door te komen.
Zo kwam ik regelmatig uit op de site van Dumas: www.dumasproducts.com en zag hier een bootje wat mijn aandacht trok.
In eerste instantie had in geen bouwpakket in gedachten, ik zocht iets om zelf in elkaar te knutselen. Met de gedachte: goed voor de ervaring ben ik toch overstag gegaan en zag een Chris Craft 1940 Barrel Back.
Alleen de prijs.........
Toch maar eens via Google en Barrel Back gezocht en kwam zo uit bij Towerhobbies in de USA. Weer een tussenpersoon dus de prijs zal ook wel weer hoger liggen maar dat viel dus mee. Was toch stukken goedkoper dan bij Dumas zelf.
In die periode kreeg je ook nog eens 25 Dollars korting bij aankoop en daar zijn wij toch gevoelig voor als "zuinige"Hollanders.
De stoute schoenen aangetrokken, en na een bezoek aan de site van de douane, de kit gekocht.
Binnen 3 weken was het pakket in mijn bezit, met uiteraard de rekening van de douane. Al met al toch stukken goedkoper dan hier in Nederland.
Het pakket is compleet te noemen met een aardig boekwerk aan bouwinstructies en 3 tekeningen op groot papierformaat.
Of het allemaal op schaal is valt te betwijffelen het blijft een commercieel produkt. Als je dat voor lief neemt is het een zeer mooi compleet pakket ideaal voor vele avonden bouwplezier.
Na het meerdere malen doorlezen van de instructies en het bekijken van de bouwtekeningen zijn we aan de slag gegaan.
Bijgaand de eerste foto's van enkele uren noeste arbeid.

PICT3539.JPG

PICT3543.JPG

PICT3545.JPG

PICT3548.JPG

Zou moeten leiden tot:
Foto%203.jpg

Foto%202.jpg

Mooi!!
Ben zelf ook met zoiets bezig maar dan in epoxy-mallenbouw en een Zenoah twin aandrijving. Zal dit draadje met belangstelling volgen.
Marc

Ja, deze moet ook gaan varen.
Komt een motor in ook van Dumas, een Hitec Micro servo HS 85MG en een regelaar Hitec EZX-R.
Hij is nu al flink in gewicht en dan ben ik pas halverwege. De boot wordt namelijk dubbel geplankt, 1 maal met zeer mooie triplex en daarna met strips van mahonie, daarover heen een dunne mat met 2 lagen epoxy en om het dan mooi met veel glans of te werken een paar lagen blanke lak.
Al met al zal hij dus niet echt hard gaan maar als het goed is komt de snelheid ook in schaal overeen. We moeten dus niet gaan denken aan 40 km per uur.

Pendelaar

Dit soort rompen heeft meer "lift" (opwaarts vermogen) dan je lief is. Daar mag gerust wat meer gewicht in komen. Bekijk de onderkant maar, die is goed vlak.

Mijn ruwbouw en plug en zenoah twin

Hier nog een link naar een andere Dumas Barrelback in aanbouw;
click!
Succes met bouwen! Het fineerwerk is het lastigste!

We zijn alweer een paar maandjes verder en het vervelendste werk zit er bijna op. Wat een werk om die mahonielatjes er goed op te krijgen.
Nu een paar dagen inruimen om e.e.a. te gaan schuren en afwerken.
Beneden de waterlijn moet het een kleur krijgen, ik zit te denken aan een mooie kleur groen of iets in het steenrood. De bovenkant gaan we bekleden met een glasmat en epoxy en daarna nog enkele lagen mooie stevige kleurloze lak.
Op dit moment zijn de bankjes in de boot van plastic, deze ga ik bekleden met mooi leer die ik door bedrijven aan te schrijven heb verkregen.
Ben de komende weken/maanden nog wel even bezig om alles mooi glad te krijgen.

tn_Foto%206.jpg

tn_Foto%207.jpg

tn_Foto%208.jpg

tn_Foto%209.jpg

Back