Chuck tips

die 50 gram (46 meegt de mijne zag ik gisteravond) moet met een klein genoeg houtje makkelijk te houden zijn, gewoon lekker kort houden, een halve vinger is voldoende boven en onder lijkt me.
Alleen of je met een 50cm chuck genoeg swing kan geven om een speerworp te verbeteren is een 2de natuurlijk.

Het nog best lastig om een goede gooi te maken je krijgt geen feedback het is alsof je lucht gooit...

met een speerworp is de stand van je vleugel al erg tricky (vind ik)...een beetje scheef en hij duikt finaal de verkeerde kant op.
Misschien dat je dat met een DL kan vergemakkelijken.
Is daar in het officieele circuit regelementair trouwens iets voor aan banden gelegd? Je mag toch gooien hoe je zelf wilt als je maar zelf gooit en niet gaat katapulteren o.i,d,

Justus zei:
Is daar in het officieele circuit regelementair trouwens iets voor aan banden gelegd? Je mag toch gooien hoe je zelf wilt als je maar zelf gooit en niet gaat katapulteren o.i,d,

Inderdaad: je mag gooien zoals je wilt. Dit is niet beperkt. Er mag alleen geen gebruik gemaakt worden van lanceer hulpmiddelen als elastiek en touw enzo.
Tevens is dit jaar als proef de maximale oppervlakte regel geschrapt uit het reglement. Je mag je chuck nu dus zo groot maken als je wilt.
Maar goed, ik las dat je club een beperking van de spanwijdte heeft opgelegd, dus als je op je club wilt vliegen, moet je je helaas wel daaraan houden.

50cm spanwijdte is voor een HLG (bovenhandse worp) trouwens best ok. Een grotere spanwijdte maakt de worp er niet makkelijker op.

Back