CIAM bijeenkomst eind maart - stemadvies

Een KNVvL delegatie onder leiding van Peter Keim is op 25 en 26 maart bij de CIAM meeting in Lausanne. In deze meeting wordt een aantal voorstellen besproken voor aanpassing van (internationale) wedstrijdreglementen - voor F3B en voor alle andere FAI/CIAM wedstrijdklassen.

Deze voorstellen staan op de FAI/CIAM website, zie:

2009: Bureau/Plenary; Lausanne (Switzerland); 25-28 March | FAI Aeromodelling Commission - CIAM

We willen Peter graag een standpunt per voorstel meegeven vanuit de groep actieve wedstrijdvliegers. Zie hieronder het voorlopige standpunt voor alle voorstellen die van belang zijn voor RB-Zweef. Het is wat moeilijk leesbaar omdat ons forum geen tabelopmaak toestaat. Per onderwerp staat het land wat het voorstel heeft ingediend, het onderwerp en ons voorlopig stemadvies met een korte toelichting.

We stellen commentaar hierop vanuit actieve wedstrijdvliegers zeer op prijs - graag reageren via dit forum.

Bedankt,

Robert Hermans
--------

De relevante voorstellen voor F3B zijn met name 64 tot en met 89.

--------

Voorlopig standpunt Subcommissie RB-Zweef - KNVvL
------
#-#-section-paragraaf-indiener-onderwerp-- Voorlopig standpunt -Toelichting
-------

1-a-4A-A.2.1.1-Canada-voting-Ja-Enkel procedureel

8-b--B.2.4-F6 working group-WAG-Ja-Opnemen WAG

12-f--B.5.3-Bureau-entries-Ja-Beperken deelname

15-i--B.11-Bureau-transmitters-Nee-Vind deze regel nogal overdreven - zie het probleem niet

16-j--B.11-Bureau-transmitters-Nee-Vind deze regel nogal overdreven - zie het probleem niet

22-c--annex 1.2-Duitsland-events-Ja-Viking race als WC - prima

64-a--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Nee-Frequentiescheiding is helaas nog nodig - zeker bij speed. Wachten op doorbraak 2.4GHZ

65-b--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Ja-Drie modellen - markeren

66-c--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Ja-Drie frequenties voor wedstrijden

67-d--5.3.1.4-Duitsland-competitors-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven

68-e--5.3.1.4-UK-competitors-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven

69-f--5.3.1.7-Belgie-cancellation-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

70-g--5.3.1.8 b-Duitsland-organisation-Nee-Indeling voor speed in kleine groepjes maakt organizatie moeilijker

71-h--5.3.1.8-UK-groups-Nee-Opnieuw vliegen speed bij regen - te veel gedoe

72-i--5.3.1.9-Belgie-organisation-Ja-OK - ofschoon ik het probleem niet zo zie

73-j--5.3.1.10-Belgie-safety rules-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

74-k--5.3.1.10-Duitsland-safety rules-Nee-Te complex - ik vind het Belgische voorstel beter

75-l--5.3.2.2-Duitsland-launching-Ja-OK - ofschoon ik het probleem niet zo zie

76-m--5.3.2.2-Belgie-launching-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

77-n--5.3.2.2-Duitsland-launching-Nee-Ik vind het Belgische voorstel beter

78-o--5.3.2.2-Duitsland-launching-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven

79-p--5.3.2.2-UK-launching-Ja-Prima - geen gesleep met accus

80-q--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-Logisch - neus door het rak is inderdaad niet te zien

81-r--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-

82-s--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-Ofschoon ik niet precies weet wat safety plane is

83-t--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-

84-u--5.3.2.4-UK-distance-Ja-

85-v--5.3.2.5-UK-speed-Ja-

86-w--5.3.2.5-Belgie-speed-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

87-x--5.3.2.5-Duitsland-speed-Nee-strijdig met Belgische voorstellen voor penalties

88-y--5.3.2.5 h-Duitsland-speed-Nee-strijdig met Belgische voorstellen voor penalties

89-z--5.3.2.5-UK-speed-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

90-aa--5.6.10.10-Tsjechie-scoring-Ja-Enkel verduidelijking

91-ab--5.6.10.11-Tsjechie-scoring-Ja-Enkel verduidelijking

92-ac--5.7.6.2-Duitsland-landing-Ja-Enkel verduidelijking

93-ad--5.7.7-Duitsland-flight time-Ja-Enkel verduidelijking

94-ae--5.7.11.3-Duitsland-task C-Nee-Nadelig voor deelnemers met maar een wedstrijdmodel

95-af--5.7.11.4-Nederland-task D-Ja-Nederlands voorstel - daar zijn we dus voor

96-ag--5.7.11.5-Nederland-task E-Ja-Nederlands voorstel - daar zijn we dus voor

130-j---F6 working group-selection-Ja-Selectie methode voor WAG

133-m--6.4.1-F6 working group-re-number-Ja-Enkel verduidelijking

134-n--6.4.2-F6 working group-re-number-Ja-Enkel verduidelijking

135-o--6.4.3-F6 working group-flying field-Ja-Enkel verduidelijking

136-p--6.4.5-F6 working group-flight time-Ja-Enkel verduidelijking

137-q--6.4.6-F6 working group-rounds-Ja-Enkel verduidelijking

138-r--6.4.7-F6 working group-fly-off-Ja-Enkel verduidelijking

139-s--6.4.8-F6 working group-winner-Ja-Enkel verduidelijking

140-t--6.4.9-F6 working group-tasks-Ja-Enkel verduidelijking
 
Back
Top