Een KNVvL delegatie onder leiding van Peter Keim is op 25 en 26 maart bij de CIAM meeting in Lausanne. In deze meeting wordt een aantal voorstellen besproken voor aanpassing van (internationale) wedstrijdreglementen - voor F3B en voor alle andere FAI/CIAM wedstrijdklassen.
Deze voorstellen staan op de FAI/CIAM website, zie:
2009: Bureau/Plenary; Lausanne (Switzerland); 25-28 March | FAI Aeromodelling Commission - CIAM
We willen Peter graag een standpunt per voorstel meegeven vanuit de groep actieve wedstrijdvliegers. Zie hieronder het voorlopige standpunt voor alle voorstellen die van belang zijn voor RB-Zweef. Het is wat moeilijk leesbaar omdat ons forum geen tabelopmaak toestaat. Per onderwerp staat het land wat het voorstel heeft ingediend, het onderwerp en ons voorlopig stemadvies met een korte toelichting.
We stellen commentaar hierop vanuit actieve wedstrijdvliegers zeer op prijs - graag reageren via dit forum.
Bedankt,
Robert Hermans
--------
De relevante voorstellen voor F3B zijn met name 64 tot en met 89.
--------
Voorlopig standpunt Subcommissie RB-Zweef - KNVvL
------
#-#-section-paragraaf-indiener-onderwerp-- Voorlopig standpunt -Toelichting
-------
1-a-4A-A.2.1.1-Canada-voting-Ja-Enkel procedureel
8-b--B.2.4-F6 working group-WAG-Ja-Opnemen WAG
12-f--B.5.3-Bureau-entries-Ja-Beperken deelname
15-i--B.11-Bureau-transmitters-Nee-Vind deze regel nogal overdreven - zie het probleem niet
16-j--B.11-Bureau-transmitters-Nee-Vind deze regel nogal overdreven - zie het probleem niet
22-c--annex 1.2-Duitsland-events-Ja-Viking race als WC - prima
64-a--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Nee-Frequentiescheiding is helaas nog nodig - zeker bij speed. Wachten op doorbraak 2.4GHZ
65-b--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Ja-Drie modellen - markeren
66-c--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Ja-Drie frequenties voor wedstrijden
67-d--5.3.1.4-Duitsland-competitors-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven
68-e--5.3.1.4-UK-competitors-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven
69-f--5.3.1.7-Belgie-cancellation-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
70-g--5.3.1.8 b-Duitsland-organisation-Nee-Indeling voor speed in kleine groepjes maakt organizatie moeilijker
71-h--5.3.1.8-UK-groups-Nee-Opnieuw vliegen speed bij regen - te veel gedoe
72-i--5.3.1.9-Belgie-organisation-Ja-OK - ofschoon ik het probleem niet zo zie
73-j--5.3.1.10-Belgie-safety rules-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
74-k--5.3.1.10-Duitsland-safety rules-Nee-Te complex - ik vind het Belgische voorstel beter
75-l--5.3.2.2-Duitsland-launching-Ja-OK - ofschoon ik het probleem niet zo zie
76-m--5.3.2.2-Belgie-launching-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
77-n--5.3.2.2-Duitsland-launching-Nee-Ik vind het Belgische voorstel beter
78-o--5.3.2.2-Duitsland-launching-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven
79-p--5.3.2.2-UK-launching-Ja-Prima - geen gesleep met accus
80-q--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-Logisch - neus door het rak is inderdaad niet te zien
81-r--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-
82-s--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-Ofschoon ik niet precies weet wat safety plane is
83-t--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-
84-u--5.3.2.4-UK-distance-Ja-
85-v--5.3.2.5-UK-speed-Ja-
86-w--5.3.2.5-Belgie-speed-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
87-x--5.3.2.5-Duitsland-speed-Nee-strijdig met Belgische voorstellen voor penalties
88-y--5.3.2.5 h-Duitsland-speed-Nee-strijdig met Belgische voorstellen voor penalties
89-z--5.3.2.5-UK-speed-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
90-aa--5.6.10.10-Tsjechie-scoring-Ja-Enkel verduidelijking
91-ab--5.6.10.11-Tsjechie-scoring-Ja-Enkel verduidelijking
92-ac--5.7.6.2-Duitsland-landing-Ja-Enkel verduidelijking
93-ad--5.7.7-Duitsland-flight time-Ja-Enkel verduidelijking
94-ae--5.7.11.3-Duitsland-task C-Nee-Nadelig voor deelnemers met maar een wedstrijdmodel
95-af--5.7.11.4-Nederland-task D-Ja-Nederlands voorstel - daar zijn we dus voor
96-ag--5.7.11.5-Nederland-task E-Ja-Nederlands voorstel - daar zijn we dus voor
130-j---F6 working group-selection-Ja-Selectie methode voor WAG
133-m--6.4.1-F6 working group-re-number-Ja-Enkel verduidelijking
134-n--6.4.2-F6 working group-re-number-Ja-Enkel verduidelijking
135-o--6.4.3-F6 working group-flying field-Ja-Enkel verduidelijking
136-p--6.4.5-F6 working group-flight time-Ja-Enkel verduidelijking
137-q--6.4.6-F6 working group-rounds-Ja-Enkel verduidelijking
138-r--6.4.7-F6 working group-fly-off-Ja-Enkel verduidelijking
139-s--6.4.8-F6 working group-winner-Ja-Enkel verduidelijking
140-t--6.4.9-F6 working group-tasks-Ja-Enkel verduidelijking
Deze voorstellen staan op de FAI/CIAM website, zie:
2009: Bureau/Plenary; Lausanne (Switzerland); 25-28 March | FAI Aeromodelling Commission - CIAM
We willen Peter graag een standpunt per voorstel meegeven vanuit de groep actieve wedstrijdvliegers. Zie hieronder het voorlopige standpunt voor alle voorstellen die van belang zijn voor RB-Zweef. Het is wat moeilijk leesbaar omdat ons forum geen tabelopmaak toestaat. Per onderwerp staat het land wat het voorstel heeft ingediend, het onderwerp en ons voorlopig stemadvies met een korte toelichting.
We stellen commentaar hierop vanuit actieve wedstrijdvliegers zeer op prijs - graag reageren via dit forum.
Bedankt,
Robert Hermans
--------
De relevante voorstellen voor F3B zijn met name 64 tot en met 89.
--------
Voorlopig standpunt Subcommissie RB-Zweef - KNVvL
------
#-#-section-paragraaf-indiener-onderwerp-- Voorlopig standpunt -Toelichting
-------
1-a-4A-A.2.1.1-Canada-voting-Ja-Enkel procedureel
8-b--B.2.4-F6 working group-WAG-Ja-Opnemen WAG
12-f--B.5.3-Bureau-entries-Ja-Beperken deelname
15-i--B.11-Bureau-transmitters-Nee-Vind deze regel nogal overdreven - zie het probleem niet
16-j--B.11-Bureau-transmitters-Nee-Vind deze regel nogal overdreven - zie het probleem niet
22-c--annex 1.2-Duitsland-events-Ja-Viking race als WC - prima
64-a--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Nee-Frequentiescheiding is helaas nog nodig - zeker bij speed. Wachten op doorbraak 2.4GHZ
65-b--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Ja-Drie modellen - markeren
66-c--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Ja-Drie frequenties voor wedstrijden
67-d--5.3.1.4-Duitsland-competitors-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven
68-e--5.3.1.4-UK-competitors-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven
69-f--5.3.1.7-Belgie-cancellation-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
70-g--5.3.1.8 b-Duitsland-organisation-Nee-Indeling voor speed in kleine groepjes maakt organizatie moeilijker
71-h--5.3.1.8-UK-groups-Nee-Opnieuw vliegen speed bij regen - te veel gedoe
72-i--5.3.1.9-Belgie-organisation-Ja-OK - ofschoon ik het probleem niet zo zie
73-j--5.3.1.10-Belgie-safety rules-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
74-k--5.3.1.10-Duitsland-safety rules-Nee-Te complex - ik vind het Belgische voorstel beter
75-l--5.3.2.2-Duitsland-launching-Ja-OK - ofschoon ik het probleem niet zo zie
76-m--5.3.2.2-Belgie-launching-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
77-n--5.3.2.2-Duitsland-launching-Nee-Ik vind het Belgische voorstel beter
78-o--5.3.2.2-Duitsland-launching-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven
79-p--5.3.2.2-UK-launching-Ja-Prima - geen gesleep met accus
80-q--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-Logisch - neus door het rak is inderdaad niet te zien
81-r--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-
82-s--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-Ofschoon ik niet precies weet wat safety plane is
83-t--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-
84-u--5.3.2.4-UK-distance-Ja-
85-v--5.3.2.5-UK-speed-Ja-
86-w--5.3.2.5-Belgie-speed-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
87-x--5.3.2.5-Duitsland-speed-Nee-strijdig met Belgische voorstellen voor penalties
88-y--5.3.2.5 h-Duitsland-speed-Nee-strijdig met Belgische voorstellen voor penalties
89-z--5.3.2.5-UK-speed-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker
90-aa--5.6.10.10-Tsjechie-scoring-Ja-Enkel verduidelijking
91-ab--5.6.10.11-Tsjechie-scoring-Ja-Enkel verduidelijking
92-ac--5.7.6.2-Duitsland-landing-Ja-Enkel verduidelijking
93-ad--5.7.7-Duitsland-flight time-Ja-Enkel verduidelijking
94-ae--5.7.11.3-Duitsland-task C-Nee-Nadelig voor deelnemers met maar een wedstrijdmodel
95-af--5.7.11.4-Nederland-task D-Ja-Nederlands voorstel - daar zijn we dus voor
96-ag--5.7.11.5-Nederland-task E-Ja-Nederlands voorstel - daar zijn we dus voor
130-j---F6 working group-selection-Ja-Selectie methode voor WAG
133-m--6.4.1-F6 working group-re-number-Ja-Enkel verduidelijking
134-n--6.4.2-F6 working group-re-number-Ja-Enkel verduidelijking
135-o--6.4.3-F6 working group-flying field-Ja-Enkel verduidelijking
136-p--6.4.5-F6 working group-flight time-Ja-Enkel verduidelijking
137-q--6.4.6-F6 working group-rounds-Ja-Enkel verduidelijking
138-r--6.4.7-F6 working group-fly-off-Ja-Enkel verduidelijking
139-s--6.4.8-F6 working group-winner-Ja-Enkel verduidelijking
140-t--6.4.9-F6 working group-tasks-Ja-Enkel verduidelijking