Circuit de Baanbrekers

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door BasT1989, 22 sep 2020.

  1. BasT1989

    BasT1989

    Lid geworden:
    22 sep 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    etten Leur
    Hallo leden!,

    Zal mij even voorstellen.
    Ik ben Bas, en woon sinds Maart dit jaar in Etten Leur.
    Nu heb ik een aantal jaar geleden de hobby een beetje laten vallen, echter kriebelt het nog steeds en wil het gaan oppakken!

    Ik heb zelf vroeger meegedaan aan de tamiya cup, en wat gereden op een baan in noord holland.
    Omdat ik me graag zou aansluiten bij een actieve club ben ik eens gaan kijken op de baan in Rucphen.
    Er reden wat 1:5 bigscale cars maar verder niet veel gezien, iemand die mij meer kan vertellen?
    Zoals welke dagen er wat bedrijvigheid is, wat rijdt men zoal daar, eventueel wedstrijdjes voor clubleden?

    Ik hoor het graag!

    Groet
     
  2. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Heb je al op de site gekeken?
    Heb je niemand daar kunnen aanspreken?
     
  3. BasT1989

    BasT1989

    Lid geworden:
    22 sep 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    etten Leur
    Hi Mark,

    Ja, ik heb een oudere heer gesproken en hij vertelde dat de woensdag avond wel eens wat mensen trekt nog.
    Verder waren de mensen aan het rijden en stoor je die dan niet natuurlijk, ben gewoon benieuwd of er meer mensen rijden, of dat idd alleen woensdag is en met welke modellen aangezien ik alleen wat big scale heb gezien.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Als lid en algemeen bestuurslid kan ik je het nodige vertellen.....

    Door Corona ligt de boel een beetje plat en op zijn kop, niet alleen bij de Baanbrekers maar bij iedere club omdat ze veelal aan de landelijke en soms ook gemeentelijke regels moeten voldoen. Naar mijn weten is publiek ook niet toegestaan mits mogelijk ook aangemeld. Dit alles om een mogelijke besmetting in kaart te brengen.

    27 september en 11 oktober zijn er clubraces ingepland waar diverse 1:10 elektro klasses en de brandstof bigscales zullen rijden. De 1:10 brandstofklasse is zo goed als uitgestorven op misschien een paar leden na die vrij komen rijden en ook de brandstof 1:8 kent te weinig deelnemers op de clubraces deels omdat diverse mensen alleen kiezen voor de grotere wedstrijden.

    Daartegen zal het weekend later er een 1:8 wedstrijd zijn uit naam van de Belgische interclub competitie, hier zullen zowel de brandstof als de elektro 1:8 modellen racen en bij genoeg aanmeldingen mogelijk ook een groepje brandstof 1:10

    De website wordt wat slecht bijgewerkt maar daartegen is er ook een Facebook pagina waar je wel veel terug kunt vinden: https://www.facebook.com/groups/453466518082687
     
  5. BasT1989

    BasT1989

    Lid geworden:
    22 sep 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    etten Leur
    Hi Roelof,

    Bedankt voor je reactie, dat is al een hoop opheldering!
    Zelf rijd ik met 1:10 elektro en ben dan op ook zoek naar een baan bij mij in de buurt.
    Ik ga dus zeker eens langs ( conform richtlijnen).
    Zal mij ook even aanmelden bij de Facebook groep.

    Bedankt
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Vorige week was ik nog bij de ENS in Apeldoorn maar mocht er als bezoeker niet bij. Gelukkig kwam ik voor iemand en ook wat foto's schieten en kon ik na registratie het terrein op. Ik denk dat het bij de Baanbrekers niet zo strikt zal zijn maar mogelijk met de clubrace wel mondkapjes verplicht. Zorg in ieder geval dat je er 1 bij je hebt.

    Heel misschien dat ik 11 okt even langs wip met de fotocamera maar de 18e staat voor mij op het lijstje om mee te doen.

    Wat betreft elektro, we kennen een aantal klasses:
    - F1, met een 21.5T motor en blinkey ESC
    - Frontie, en als ik het goed heb met 17.5T en blinky maar zou ook nog 13.5 kunnen zijn
    - Touring 4WD modified maar wordt zelden gereden.
    - Touring 13.5T, nu weet ik niet of dit de hele ETS opzet is of een listed 13.5T met blinky regelaar.

    (Veel RC foto albums ook op mijn FB pagina)
     
  7. BasT1989

    BasT1989

    Lid geworden:
    22 sep 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    etten Leur
    Ik had idd via myrcm wat data gezien en zal ook even een kijkje gaan nemen.
    Zelf rijd ik ook touring 13,5t dus zou top zijn als ik me daar uiteindelijk kan aansluiten.

    tof dat je zo snel gereageerd hebt, ik zal eens kijken op de genoemde data en dan maar eens in inschrijving doen!

    groet Bas
     
  8. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    is het tegenwoordig zo erg gesteld met het brandstof racen ??
    ik woon praktisch om de hoek bij de baanbrekers en heb er wel eens aan gedacht om weer met de 1:8 brandstof te gaan rijden.
    maar om nou met een brandstof aan te komen zetten terwijl er een groep electrorijders aan het rijden is ........
    nee, ik hou het dan wel bij vliegen o_O
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ja, maar niet alleen brandstof onroad, de hele RC wereld is een bedreigde diersoort geworden. Een daling van het ledenaantal hoor je bij veel RC clubs dus ook boten en vliegen.

    Maar mensen worden vandaag de dag ook gek gemaakt dat met iedere race veel vernieuwd moet worden omdat de toppers dat ook doen, dat brengt een hoop kosten met zich mee waardoor mensen selectief worden met wat ze gaan rijden. Ook motoren schijnen niet meer goedkoop te kunnen zelfs voor die mensen die niet eens een rode normaal kunnen rijden.
    Het NK 1:8 kent een gemiddelde opkomst van hooguit 25 man waardoor ook mensen naar de Nitro West vehuizen en er zijn er een paar zoals ik die door de mindere sfeer op de NK's in Belgiƫ rijden. En dan heb je de ENS waar veel op af gaan.
    En dan heb je de gesponsorde rijders voor wie clubraces (en zelfs NK's) te min zijn. Aan de ene kant fijn dat ze niet mee doen en daarmee de echte clubracer het podium krijgt maar door de lagere aantallen zou je ook willen dat ze mee doen en eigenlijk het liefst met een eigen opgelegde handycap zoals een simpele motor oid.

    En dan heb je de eeuwige negatieve houding van electrorijders tegenover brandstof. "Het stinkt, maakt herrie, het is smerig, ze kunnen veel langer rijden" en noem de argumenten maar op. De reden dat je bij diverse clubs gescheiden clubraces ziet qua brandstof/elektro en zelfs 1 club de brandstof langzaam heeft weggepest.

    Nieuw bloed is moeilijk te vinden. Veel jeugd hebben liever een offroad omdat je die overal kunt laten vallen en rijden maar ook door huidige bezigheden zoals online gaming, social media en dingen zoal Netflix zal veel jeugd niet die toewijding hebben om een vole dag of een heel weekend met een RC auto op een baan te "spelen".
    PR is er gewoon niet en ook een gemiste kans met de opkomst van de Maxmania waar kartclubs wel bij geprofiteerd hebben.

    En helaas door Covid en daarmee een lange sluiting van clubs hebben ook veel leden hun lidmaatschap niet betaald en is er de vraag of die na deze ellende nog terug gaan komen.
     

Deel Deze Pagina