ciroen 2 pk'tje, lelijk eendje???

het moet niet altijd een ferrari zijn he.

pict00101iz.jpg

pict00113xj.jpg

pict00128mn.jpg

peter

Peter, je maakt mooie dingen. Maar de hele spuitcabine begint een aardige (commerciële) showroom te worden van je spuitwerkjes.
Post ook eens een "making of" in plaats van alleen het eind resultaat.

Inderdaad, ik vind het behoorlijk irritant worden. Of post gewoon alles in hetzelfde draadje ipv. steeds een nieuwe aan te maken.

En zo speciaal is dit nu ook weer niet.

peter, waar haal je de 2cv kap ?

een maat van me is helemaal eend gek, ik zie ineens een leuk kado voor zijn aankomende verjaardag, kan ik mooi een kap voor hem spuiten

gerard, die kap is van het merk carson en zal je wel kunnen vinden of bestellen in de modelbouwwinkel.
enne vasago , ik heb toch niet gezegd dat dit speciaal is en ik ben inderdaad bezig aan een " how to". of als jullie liever hebben dat ik niks meer post dan is het maar zo.
wil ik maar zeggen kritiek kan iedereen geven, maar doe jij het dan maar eens als dit niet "speciaal" is zoals jij noemt.
waar dient een forum voor dan???? toch wel om dingen te vertellen en te laten zien aan uw collega hobby fanaten.

peter

negeer vasago maar gewoon, die is jalours ;)

Ziet er leuk uit. Wou dat ik zo kon spuiten ;) Heeft zo'n kap niet veel weerstand? Staat wel gaaf :)

ok jongens, ik weet, degene die kritiek geeft om een ander is meestal, ik zeg wel meestal, jaloers.

die body heeft inderdaad veel weerstand maar aangezien die body op een monstertruck (1/10) thuis hoort is de weerstand dan ook niet zo belangrijk.

peter

Vassago kan anders een stuk beter spuiten .. dat lelijke eendje is inderdaad NIET speciaal .. ik doe het zo na en dan nog mooier ook .. dit is niet netjes gedaan ! Dus Vassago ik ben het met je eens !

Gr Hugo

Ik heb altijd geleerd dat over smaak niet te twisten valt ;)

Ik heb bewondering voor een ieder die kan airbruschen, en zie dus ook graag een resultaatje. Ik kan nog geen huisje tekenen, dus voor mij zal dit niet zo druk mogelijk worden.

Netjes gedaan, en ik ben benieuwd naar je How-To ;)

Marco.

Mensen, mensen, waar zijn we hier mee bezig?

Ik wil niet heel vervelend doen, maar de sfeer die in dit topic heerst bevalt me absoluut niet.

Ik ben geen moderator, maar ik stel voor dat:
-peter de volgende keer een paar actiefoto's, en een korte uitleg komt, om dit soort gedoe te voorkomen.
-anderen niet gaan lopen katten, ongefundeerde kritiek geven, of jaloerse opmerkingen maken. Ieder moet maar voor zichzelf bepalen of bovenstaande op hem slaat.

Ik ga hier verder niet reageren, of me verdedigen. Als je echt wat te melden hebt, kan je me PM-en. En als dit topic echt uit de hand gaat lopen, dan zal een moderator wel ingrijpen.

Herman

No1Uno zei:
Ik kan nog geen huisje tekenen, dus voor mij zal dit niet zo druk mogelijk worden.

Dat is het leuke je hoeft geen huisje te kunnen tekenen :)
(tenzij je "free hand" airbrushed, maar er zijn er maar weinig die dat echt kunnen)

Je tekent wat vlammen op maskeerfolie, die knip/snij je uit en plak je aan de binnenkant van de kap. In dit geval plak je dus het witte met blauwe gedeelte af.
Je spuit een randje zwart om je maskeerfolie heen, dan spuit je de rest geel.
Maskeerfolie haal je weg en je spuit het blauw om het geel/zwart heen en de wielkast/bumper.
De rest spuit je wit en klaar :o

Het enige wat je echt nodig hebt is een dosis geduld.
Met een klein beetje oefening heb je dit zo onder de knie.

Even snel nog offtopic dan...

Quote van mezelf ;)
Ik kan nog geen huisje tekenen

Quote van Vassago.
Je tekent wat vlammen op maskeerfolie, die knip/snij je uit en plak je aan de binnenkant van de kap. In dit geval plak je dus het witte met blauwe gedeelte af.

Sorry? Als ik geen huis kan tekenen, dan dus ook geen vlammen op maskeerfolie ;)

Marco, die dus echt benieuwd is naar die How-To ;)

Reken maar dat er moderators zijn die dit draadje in de gaten houden :wink:

Waar het een beetje om gaat is dat peter niet helemaal vrij is van commerciele belangen. Niet dat hij hard acquireert op het forum, maar peter, je bent bijna beroeps, zoveel als jij het doet :P
Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee, maar het kan niet zo zijn dat onze Spuitcabine uitgroeit tot een showroom van wie dan ook, daarom ook het verzoek om niet alleen mooie plaatjes te posten, maar ook een draadje waar iemand iets aan heeft. Daarmee ben je bezig, waarvoor hulde, en dan mag iedereen verder het zijne van de vlammen denken :wink:

inderdaad vasago, iedereen kan airbrushen , dus ben ik eigenlijk wel eens benieuwd naar wat werk van uw hand.

ik heb nooit gezegd dat ik goed of beter ben dan iemand anders, hetgeen zo blijkbaar bij sommigen van jullie overkomt.

ik uit nooit geen kritiek op een andermans werk, daar ben ik niet bevoegd toe, en niemand krijgt graag negatieve kritiek op eender wat, niet dat ik dit draadje negatief vindt , ik toon enkel wat ik doe en voor de rest denken jullie wat je wil , elk heeft zn eigen smaak.

peter

Ik vind dat dit wel moet kunnen. Ik vind het wel vet om leuke kappen te zien. Alleen al om ideen op te kunnen doen.
En ik vind airbrushen niet moeilijk is boelshit. Ik kan mijn kap nog niet eens netjes spuiten in 2 kleuren. :oops:

Daarbij snap ook niet waar de mods het vandaan halen over dat commerciele belangen gedoe. :roll: Dit vermeld peter alleen maar als iemand vraagd of hij ook kappen spuit op betaling. En ik vind als hobbyist mag je best je mede hobbuist steunen door dit te doen. En voor wat hoort wat zeg ik altijd. :wink:

Dus ik vind lekker laten zien die kappen ik vind het vet. :thumbsup:

@Vassago
Reed jij vroeger ook wel eens in Hoevelaken (indoor)?. Je foumnaam komt me zo bekend voor.

- zucht -

Heb je ECHT niks zinnigs te doen, dan ga je lekker op een
ander lopen palen.
"De Spuitcabine" , goh... zou dat missien DE plaats zijn om je
eigen werk te laten zien?

Jawel, hier het pro-peter-kamp :)

Eigelijk is het leven zo simpel hé, als je het beter kan, laat het dan
vooral zien!

T is een mooie how-to hoor Peter, maar van mij had het niet gehoeven,
breng veel liever m'n tankjes bij je langs & mail je een voorraad foto's
en roep "alleeee, zoek het er maar mee uit hoe je het doet he!"

Toch briljant zo'n collega hobbyist! Ben je zelf te stom of te lui om de
airbrush beet te pakken, laat je het gewoon een ander doen.
Ziet het er tenminste nog eens fatsoenlijk uit ook.

Als het om modelletjes gaat van een x aantal honderd euro ben je
redelijk kieskeurig bij wie je je matriaal afgeeft.
De man heeft er niet voor niks nu 3 van mij staan,
Dus, Peter, schiet even op kerel, :lol: Er staan er hier nog 4 die
moeten :oops: aangepakt worden!

Toch appart, een hoop gemekker omdat er word geandwoord op vragen
van geinstresseerde over prijzen, maar als er weer eens een webshop
word aangeprezen over hele lage prijzen of goede service word dat
alleen maar prachtig gevonden.

Peter, als je commerciel wilt gaan worden ooit moet je toch eens omhoog gaan met die prijzen kerel, anders red je het nooit! :lol:

Zo, ook even m'n ei kwijt!! <tok tok>
En aangezien het blijkbaar geen probleem is als een ander het roept,
Laat gerust je modellen spuiten door Peter, perfect werk voor een
hele schappelijke prijs.
Prijsinfo of meer weten? Stuur mij ook maar gerust een mailtje, komt
t vanzelf bij het goede adres terecht!

Mvg, Stefan

Back