CJMCU microquad board cleanflight connectie probleem

Goede middag,

Ik heb sinds dit weekend een CJMCU microquad board en deze netjes in elkaar gezet zoals Oscar Liang heeft omschreven.
CJMCU via Funduino usb serieel module aan mijn pc gekoppeld en cleanflight via Crome app's opgestart.
als ik nu connect kies in cleanflight dan krijg ik de foutmelding No configuration received of Unrecoverable failure of serial connection, disconnecting..
RX en TX zijn kruislinks aangesloten.
De jumper is los gemaakt.
Power schakelaar staat op POW

Is er iemand die kan helpen
Marcel.

update,
Met baseflight heb ik het probleem ook.
Chrome app ziet de usb-seriel adapter, maar zodra ik op connect druk dan verbreekt hij de verbinding na een aantal seconden.

Ik probeer ook de firmware te flashen, maar het probleem is dat hij niet connect.
Telkens als ik connect klik dan krijg ik de melding No configuration received within 10 seconds, communication failed
alsof cleanflight de CJMCU board niet ziet.

Ik heb verder geen enkele ervaring met deze flight controllers.. En voor zover ik weet werkt cleanflight en baseflight alleen met de naze32

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk eerst of de computer de serial adapter ziet anders eerst de goede driver instaleren staat bij claenflight erbij ik dacht de cp210 driver
als hij de adapter ziet niet eerst connecten eerst de firmware flashen
select firmware flasher dan het juiste bordje kiezen dan kies online flashen en lees de instructies
heb verder geen ervaring met deze bordjes het kan zijn dat er misschien 2 pennetjes kortgesloten moeten worden voor te booten
succes

m.v.g luc

Luc, bedankt voor je bericht. Ik ben nu wat verder, maar krijg weer foutmeldingen.
Met wat zoeken komt ik dit stukje tegen.

This board does not have an onboard USB-Serial converter, so an external adapter is needed. I didn’t have one, so I tried to exploit the FTDI FT232RL chip on the Arduino UNO as my Serial Converter, but somehow it just didn’t work. I kept getting the error “no response from bootloader programming failed”.

Ik heb ook een FTDI FT232RL chip op mij Arduino usb serieel module zitten.
Bij banggood een andere usb / serieel module besteld.

Even wachten op de nieuwe module en dan weer test.
Volgende week is deze binnen en zal dan laten weten of het geholpen heeft.

Nu weer een probleem. De vd5m is bind met de zender taranis plus.
Op de quad zit cleanflight en de motoren werken als ik deze in cleanflight aan zet.
Nu zou het mogelijk moeten zijn om in cleanflight te zien als ik op de zender gas geef.
Dit is niet het geval, ik zie niets gebeuren in cleanflight of op de quad.
Wat ook een probleem is dat de quad niet armed "dit kan je zien incleanflight" mits de zender / ontvanger goed werkt. hier twijfel ik wel aan.
Iemand een idee wat mis gaat. Ik heb in cleanflight geen instellingen aangepast en zo geflashed.

Zie je überhaupt wel een zender uitslag in het receiver tab ? En gebruik je ppm ?

Cleanflight Configuration and PID
First thing I did was to Enabling the MOTOR_STOP feature. It helps with crashes so it doesn’t try to keep spinning on its back.

Also make sure you enabled the correct RX feature e.g. PPM or PWM.

When I was stripping out the pins on the receiver, I think I must damaged Channel 1 accidentally. I couldn’t get any output when I was testing it. As a last resort, I gave up Ch1, and only use Ch2 to Ch5. So how do I switch flight modes with only 4 channels? Use “Profiles” in Cleanflight!

Firstly, setup profile 1 to use manual mode (aka rate / acro mode). Then setup profile 2 to use another flight mode such as horizon mode by assigning an unused AUX switch, with range around 1500. Because an unused Aux switch will always give an input of 1500 by default, the flight mode will always on.

This will work for any 4 channel receiver as well, only drawback is, you have to land to change flight modes.

Lastly, I have been using PID Controller 3 with great result, yaw is super responsive comparing to PID=0 and PID=1.

zo, eindelijk werkt het min of meer.
er staat een fout in de handleiding van liang.
de sturing van de receiver moet zijn RX_Paralell_PWM dan werkt de zender wel. op de manier waarop het gesoldeerd was is het geen PPM anders zaten alle motor sturingen wel op kanaal 1 (van internet geplukt)
ook in de taranis stond de sturing op mode 1 ipv mode 2. de input en output moet aangepast worden van AETR naar TAER.

Mmm dus je kan wel armen ? Had je al gekeken naar die Fets ?

Warning (15 Jun 2015): People have been reporting issue with these boards from Goodluckbuy, they can arm the quad, but motors don’t spin. It appears to be an issue with the FET on recent batches, or soldering. Purchase this board at your own risk. Please let us know if you know what this issue is and if you find a solution.

De motoren werken ik kan ook armen.
Maar wanneer ik de quad van de computer af haal is de arm config er uit.
Ik save de config in cleanflight, alles zit in de eeprom behalve de arm detectie niet, deze blijft niet zitten wanneer ik de stroom er af haal

Misschien low voltage/current/vbat aan ? Dan gaat hij piepen ( maar dat hoor jij niet want geen buzzer) en kan je ook niet armen dacht ik.

Back