classic jaren 50 BB racers

Ik ben er ook uit, het wordt de Speedliner Corsair! Via Schiffsmodell.net heb ik de tekeningen van gebruiker Ulmo ontvangen.

Het origineel werd door de firma General Marine gebouwd. De tekeningen zijn niet op internet te vinden, maar via de broers Alan en David Van Weele, die beschikken over de 1:1 bouwconstructies, heeft gebruiker Ulmo de tekeningen verkregen.
Hij heeft het lijnenplan verder uitgewerkt en deze omgezet naar de juiste schaal.

Hij is zo vriendelijk geweest deze tekeningen te delen en zodoende gaat er hier ook een Speedliner Corsair gebouwd worden! Tot zover even de achtergrond :)

Het hout heb ik gehaald en de outboard is binnen, kortom het wordt weer lekker knutselen met hout.

Bij mij gaat het ook gestaag vooruit:

- Tekeningen zijn binnen. Deze van de Foo Ling van Hal Kelly, ook via Schiffsmodell.net van gebruiker Andy en vanaf 152VO.de.
- Ook mijn outboard komt binnenkort binnen.
- Bestuurderspop is bij Rattlesnake.com besteld en heeft gisteren zijn vliegticket naar Nederland afgehaald. Hopenlijk krijgt hij op Schiphol geen last met de vreemdelingenpolitie ...
- Stickers voor het startnummer, naam en details zijn besteld.
- Hout voor de beplating heb ik nog liggen, alleen nog voor spanten en stringers kopen
- Ben momenteel bezig gegevens te verzamelen om een schaal kap voor de BM te gaan maken op basis van een Mercury KG-7H Hurricane

@ Drik Jan,
Leuk zo'n Corsair. Naar de beelden te oordelen vaart die goed!

Laatst bewerkt:
YJ bijna af alleen de bb nog wat bewerken en dan alles inpassen en zwaartepunt etc uitwegen
teflon slang is besteld om de as wat beter te maken van de gtx650
bovendek word met solartex gefolied of sig cote
full

piloten liggen te wachten om gepimpt te worden takels etc zijn er ook al alleen die bbbgeeft wel wat hoofdbrekens

Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
zo dat gaat hard hier zeg kijk je even een paar dagen niet

nou rob jij heb niet stil gezeten zeg leuk rompje

enig idee waar je uitkomt met het gewicht

Dat ziet er zeker goed uit! Hoe breng je die folie aan? Krimpt dat, of moet je het zelf strak spannen?

Ik ben ook wel benieuwd naar je pop. Waar heb je hem vandaan?

effe doorbouwen en ontwerpen
Gewicht moet nog even wegen , is ook ea fhankelijk hoe het met de motor gaat 2s of 3s lipo of 4s , ontvanger moet ik ook nog ergens kwijtraken en waterdicht
Is gewoon solartex vliegtuigfolie Met textuur , wel heb je een lijm nodig zoals balsaloc op het hout en dat heb je zeker nodig voor sig koveral dat is eigenlijk hetzelfde als ze op echte vliegtuigen spannen daar zit geen lijm aan maar heeft wel een fijne mooie linnen textuur, de folei moet je met een strijbout aanbrengen en krimpen

Pop , effe op marktplaats een doos actionmans gescoord die moet je wel opereren want ze zijn niet zo lenig , de nieuwe types wel, hoewel niet genoeg om ze te laten knielen , helm zwemvest en boots zaten er bij en allerlei aankleding voor E20 inc verzendkosten en het betaalde geld werd nog voor goed doel gebruikt ook .

effe pauze met afbouw want die bb heeft wel wat aandacht nodig

Ziet er heel goed uit Robo! Is het hout allemaal gewoon gebeitst en toen blanke lak er over, lijkt net echt!

potje mahonie kleur beits voor E5 bij de karwei in de uitverkoop met dotje paar keer op het hout en laten drogen ps ik heb ook wel eens gehoord van koffie dik en of ketjap.... ....lijm hecht slecht btw dan blanke lak erop ... spuitbusje zapon doet het wel maar ook scheepslak heb ik voor de binnenkant gebruikt is wat dikker en dcht wat meer

Dat is een strak beestje, Rob! Is het voor jou niet mogelijk ook een BB-drive te vrezen in alu? Kan iets simpels zijn, verdere detaillering voor de modelbouwer uiteraard...

@Robo: ein sehr guter Bespannstoff (Bügelfolie) ist Oratex antik. Gibt es auch in weiss und cremeweiss. Sehr feine Gewebestruktur mit sehr natürlichem Aussehen. Ich habe Oratex antik auch für die Miss Atomite benutzt.

@Robo: ein sehr guter Bespannstoff (Bügelfolie) ist Oratex antik. Gibt es auch in weiss und cremeweiss. Sehr feine Gewebestruktur mit sehr natürlichem Aussehen. Ich habe Oratex antik auch für die Miss Atomite benutzt.

Hallo Jo ja das ist etwa gleich wie solartex, aber eigentlich ist die structur zu rauh fur scale models die Sig Koveral ist feiner von structur aber auch schwieriger zu bearbeiten

entschuldigung fur meine deutsch

Dat is een strak beestje, Rob! Is het voor jou niet mogelijk ook een BB-drive te vrezen in alu? Kan iets simpels zijn, verdere detaillering voor de modelbouwer uiteraard...

EEn simpel stuk alluminium is voor mijn machines teveel, maar ik heb goede contacten en als er een goed ontwerp is kan er van alles gefreesd, geboort etc etc niet tegen china prijzen maar wel kwaliteit , heel simpel voorbeeld is bv mijn bungee launch pedal , laat ik ook produceren bij mede metaal cnc,er asjes draaien en lagerbusjes maken etc is voor die geen probleem

Dus als er een ontwerp is .....

Heeft er iemand een goed idee dan;-), Als ik een tekening heb dan kan ik zonder al te veel problemen een mal frezen, en dan kijken of daar hars in gegoten kan worden. Zelf denk ik dat een motor uit een blok 3D frezen nog al in de papieren loopt.

Een ander idee is vragen of ze bij HK de losse motoren verkopen voor de Hornet. die kost compleet iets meer dan 100 dollar met romp regelaar en motor. Als de romp op de plank legt dan is het nog niet duur. Een alu staart stuk is wel degelijker maar ook duurder denk ik.

Heeft er iemand een goed idee dan;-), Als ik een tekening heb dan kan ik zonder al te veel problemen een mal frezen, en dan kijken of daar hars in gegoten kan worden. Zelf denk ik dat een motor uit een blok 3D frezen nog al in de papieren loopt.

Een ander idee is vragen of ze bij HK de losse motoren verkopen voor de Hornet. die kost compleet iets meer dan 100 dollar met romp regelaar en motor. Als de romp op de plank legt dan is het nog niet duur. Een alu staart stuk is wel degelijker maar ook duurder denk ik.

hars is niet zon goed idee denk ik is beetje te kwetsbaar een duurzame oplossing in aluminium is een beter idee denk ik , het hoeft alleen de drive zelf te zijn , bv uit 2 delen plaat met een groef erin gefreesd zodat as met teflon buis erin kan (dat hoeft niet rond te zijn die groef) en een gat geboord voor de as met lagers , die 2 helften met schroefjes aan elkaar zetten..
of een messing buis gebogen met een motor spantje en een vinnetje ....erop gesoldeert,

Gashendel zat ook nog in de frees
full

van svenson heb ik de hele cd dus als er verzoeken zijn ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Een leuke driepunter in de toekomst... mits er een leuke bb-unit beschikbaar komt. (Die Graupner BB-units ben ik niet echt fan van.)

Back