BorisB
Forum veteraan
Ik ben sinds een tijdje cleanflight fork aan het volgen en ik moet zeggen dat het idee me goed aanspreekt en zeker de extra features die Dominic implementeert. Zo wordt ook de oneshot feature ondersteunt voor KISS esc's en inflight verstelbare rates en alle andere parameters. Alles is heel flexibel toe te voegen via de GUI en de CLI spreekt voor zich.
Ook de uitgebreide documentatie is een leuke toevoeging tegenover basflight.
Zie hier meer over cleanflight
Cleanflight Flight Controller - 32bit MultiWii
https://www.youtube.com/playlist?list=PL6H1fAj_XUNVBEcp8vbMH2DrllZAGWkt8
Ik open hier een topic over om te zien wat voor ervaringen de anderen hebben met de cleanflight software.
Het eerste wat ik tegenkwam is dat op mijn Mini X mijn PIDS flink verhoogt moesten worden om hetzelfde gevoel als in baseflight te krijgen. Er is dus degelijk wel een verschil in karakteristieken voor zover me opviel.
De Frsky telemetry werkt ook goed. Bij baseflight werkte dit na het armen pas en nu zelfs ervoor wat eigenlijk fijner is.
Enige nadeel wat ik tegenkwam tot nu toe is dat je de net wat mooiere setup menu van baseflight mist waar je alles makkelijk kon aanvinken.
Ook de uitgebreide documentatie is een leuke toevoeging tegenover basflight.
Zie hier meer over cleanflight
Cleanflight Flight Controller - 32bit MultiWii
https://www.youtube.com/playlist?list=PL6H1fAj_XUNVBEcp8vbMH2DrllZAGWkt8
Ik open hier een topic over om te zien wat voor ervaringen de anderen hebben met de cleanflight software.
Het eerste wat ik tegenkwam is dat op mijn Mini X mijn PIDS flink verhoogt moesten worden om hetzelfde gevoel als in baseflight te krijgen. Er is dus degelijk wel een verschil in karakteristieken voor zover me opviel.
De Frsky telemetry werkt ook goed. Bij baseflight werkte dit na het armen pas en nu zelfs ervoor wat eigenlijk fijner is.
Enige nadeel wat ik tegenkwam tot nu toe is dat je de net wat mooiere setup menu van baseflight mist waar je alles makkelijk kon aanvinken.