Click 3D EPP van Hk

k'Weet dat het nog vroeg is . Ik volg de modehuizen :rolling:in de zomer de wintercollectie al maken .
Nee, grapje . Het feit is al mijn heli's staan op punt en k'zit zonder werk . Daar ik voorlopig geen "grote " plannen heb , ga ik een reserve indoor vlieger maken . Ik heb nu enkel de Ramiel EPP . Zeer tevreden over . Nog eentje bij kan geen kwaad. :cool:
En ik ga ook een mal maken .

Verdorie zeg , ik haal vandaag mijn Ramiel van de kleerkast en wat zie ik : ailerons hangen slap, staart deels losgekomen en daarenboven de romp krom :mad: Ik had die dus afgedekt met van die bolletjesplastiek . Was blijkbaar geen goede oplossing .

Hoe bewaar je best een indoor model :confused:

Vreemd zeg.
Hoe komt dat dan?
Door de warmte?
Met mijn E-flite micro vliegtuigen geen last van.
Heb een E-flite Carbon Cub die al een half jaar in de zon staat te staan op de kast.
Toestel wordt stoffig maar dat is dan ook alles.
Vr Gr

Warmte en zonlicht zal het niet geweest zijn . Enige reden die ik kan bedenken is het gewicht van het plastiek die erop gelegen heeft :confused: Ondertussen foutjes weggewerkt en romp weer wat recht gemaakt met de haardroger .
Voorlopig hangt ie omhoog zoals de hammen vroeger :rolling:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Verleden zondag heeft ie terug gevlogen en t'valt mee :) Ondertussen heb ik een Malibu II kunnen aanschaffen . Eigenlijk is de Galaxy van HK een copie van deze Malibu dus we zitten goed . Gelijk begonnen met een mal te maken . Moet wel nog uitsnijden .
De Malibu zal iedereen wel kennen , is geen nieuwe indoor dus ik maak hier geen bouwverslag :sleepy:
full
full
full

Met het slechte weer zijn we al beginnen bouwen voor het indoor seizoen .
De Malibu steekt vlotjes ineen .
full
full
full
full
full

full
Vandaag de aandrijving bijeen gebracht : klassieke HK spulletjes :cool:

full

Interessante control horns gevonden : ik denk minder speling zo ipv geplooide staaldraadjes en zeker ook geen hinder bij het installeren :)
Bij de klassieke staaldraadjes moet je de krimpfolie dan nog "krimpen" met een haardroger of zo en dan zit je al dicht bij de depron (vervormen of smeltgevaar )

full
full

Bij Bertics :) maar redenering klopt niet helemaal :( Je kan volledige uitslag aan 1 kant geven maar voor de andere kant klopt het niet . Zal eens moeten bestuderen ...

full
Voila hij is af :D Gereed om aan barrels gevlogen te worden . Als er clubleden zijn die dit ook lezen , dat aan barrels vliegen zal ik zelf wel doen . Hen geen hulp nodig .

full
full

Vandaag ingevlogen en succes . Geen enkel probleem , balans goed alles ok . We kunnen weer aan wat anders beginnen (zie modelbouwforum NL ):proost:

Back