cloon futaba ontvanger2,4 29$

vlieg bij ons op de vereniging zoon beetje het meeste ,ben ook zoon beetje de meeste keren gecrash,waarvan ik kan zegen een keer of twee door een stuur fout
alle andere keren falen van electronica of afbreken van heveltjes enz enz

Ik vind het wel een beetje raar dat je zo afgeeft op futaba.
Ik vlieg op onze club ook heel veel en met futaba.
Nog nooit een elektronica falen mee gemaakt want alle crashes van mij zijn veroorzaakt door stuurfouten.
Zowel met heli als ook vaste vleugel.
De neutrale lezer, dat zijn er meer dan je denkt, zou door deze opmerkingen op het verkeerde been kunnen worden gezet en dat lijkt mij niet juist.
Kortom: een beetje subjectief verhaal wat geen enkel doel dient behalve ter ondersteuning van jouw argumenten.
Ben

tja ben je hebt wel een beetje geljk
om iemand op het verkeerde been te zetten is niet mijn bedoeling
wil futaba niet afkraken,alders had ik er niet zo lang mee gevlogen
ik wilde alleen maar aangeven dat als je ook duur koopt het je geen garantie geeft
dat het nooit zal falen
en merk nu,dat er ook minder duren merken zijn die ook goed voldoen
dat was mijn opzet

gr hub

[mod] ik heb wat directe links naar diverse shops verwijderd, Deze ontvanger heeft een naam, en kan je zelf prima vinden door even een zoekmachine er op los te laten.
Graag alleen gebruikerservaringen en meningen posten, alvast bedankt! [/mod]

Als die ontvanger net zo goed is als de hk gyro's kan ik me voorstellen dat
de electronica er van in het zicht zit.De gyro's moeten in ieder geval vaak open gemaakt worden om onderdelen vast te solderen.:nooo:

Het betreft hier wel een merk apart, niet een produkt van HobbyKing.
Lees overal niks dan goeds over de ontvanger.

Denkt dat de mijne vandaag toekomt, gekocht in de UK overigens. :D

Heb de ontvanger uitgetest in een 2 meter zwevertje. De antennes liggen paralel naast elkaar in de romp.
Had bij de eerste start gelijk een superbel te pakken.
Zeker een hoogte van zo'n 400 a 500 meter. Ik kon hem bijna niet meer naar beneden halen.
Ontvanger werkt uitstekend.

Ik neem toch aan dat je de antennes wel gespreid hebt liggen in een 90 graden hoek? Dan heb je namelijk optimaal bereik en dus ontvangst.

Over het algemeen doen die ontvangers uit China het prima. Vooral wanneer ze het in principe gewoon doen als je ze aan hebt gezet en gebind.

Wel moet je bij een heli echt altijd goed je preflight checks doen. Niets is vervelender dan crashen omdat een ontvanger het niet goed deed bij het opstijgen etc.

Ik zou er zelf overigens geen dure schaalheli's mee vliegen, maar dat heeft puur te maken met de ietwat onbekende betrouwbaarheid bij dit soort ontvangertjes. Het blijft bulk bouw en goedkoop omdat er amper een qualiteits controle per product bestaat.

Back