cloon t-rex 450

wie o wie heeft ervaring met de cloon van de t-rex 450 is dit wel wat of niet wat voor een beginner ,die niet al te veel geld kwijt wil,en mocht het wel bevallen later toch een echte align wil kopen,mocht het vliegen niet wat worden ,op deze manier toch eraan geproefd heeft maar dan de uitgaven wel beperkt zijn gebleven.
graag van u allen als ervaren piloten een reactie wat is wijsheid?

Welke kloon.. Wat is je vliegervaring? enz enz... maximale budget.. Ook met een kloon zit je algauw aan de 200 eurie minimaal wil je m vliegend hebben...

Daarbij is een CP heli moeilijk te vliegen als 1e heli..

christiaan bedankt ,hier heb ik wat aan,wat anko zijn vraag betreft ik heb totaal geen vliegervaring rij wel met hpi,s baja 5 b en 5 t
en deze helicopter stond als t-rex 450 op de ebay site maar bleek een x copter 450 te zijn,na veel speurwerk op internet is wel helemaal compleet met 2.4 ghz zender servo,s accupack enz,van oranje alu, maar moet alleen in elkaar worden gezet.en kost 250 euro

Eh, ik denk dat het er gewoon vanaf hangt wat voor kloon je kiest. Er zijn klonen die het origineel evenaren, maar ook die je na twee minuten uit elkaar ziet vallen.

De copterX 450 is een van de wat betere klonen.
Wel staat of valt het vlieggedrag van veel heli's zeker ook met de kwaliteit van de electronica (gyro, servo's etc).
Een goede kloon kun je zo prima als trainingsmachine gebruiken. Neem wel een kloon met aluminium onderdelen. Dan crash je iig niet zo snel vanwege speling in vanalles en nog wat.
Tenminste, dat is mijn ervaring.

Neem wel een kloon met aluminium onderdelen. Dan crash je iig niet zo snel vanwege speling in vanalles en nog wat.

Met aluminiumonderdelen crash je weliswaar minder snel door de speling, maar als je, om wat voor reden dan ook, een crash maakt, dan is de hele kop verbogen, terwijl bij plastic dan slechts één à twee onderdelen zijn gebroken. Dat is dan een dure crash.:(

Met aluminiumonderdelen crash je weliswaar minder snel door de speling, maar als je, om wat voor reden dan ook, een crash maakt, dan is de hele kop verbogen, terwijl bij plastic dan slechts één à twee onderdelen zijn gebroken. Dat is dan een dure crash.:(

een alu kop is goedkoper bij een crash als een plastic. Nieuwe hoofdas en feathering shaft erin en klaar is kees.

Bij een kunststof kop gaat er meestal meer kapot zoals bladhouders de mixer armen die afbreken en alle andere plastic onderdelen. assen gaan altijd krom. dus wat is goedkoper????

een alu kop is goedkoper bij een crash als een plastic. Nieuwe hoofdas en feathering shaft erin en klaar is kees.

Bij een kunststof kop gaat er meestal meer kapot zoals bladhouders de mixer armen die afbreken en alle andere plastic onderdelen. assen gaan altijd krom. dus wat is goedkoper????

Ik bedoelde eigenlijk dat het mechaniek verboog, niet alleen de assen.

Ik spreek uit ervaring. Ik heb een verschillende crashes gehad met een alu kop en heb nog nooit een onderdeel van de kop zelf hoeven te vervangen als alleen dus de assen.

Je moet wel heel erg hard crashen wil je een rotor behuizing of een bladhouder krom vliegen. Bij een kunststof kop gebeurt dat erg snel.

Ik spreek uit ervaring. Ik heb een verschillende crashes gehad met een alu kop en heb nog nooit een onderdeel van de kop zelf hoeven te vervangen als alleen dus de assen.

Je moet wel heel erg hard crashen wil je een rotor behuizing of een bladhouder krom vliegen. Bij een kunststof kop gebeurt dat erg snel.

Vreemd, het een vriend van mij anders wel eens gebeurd dat de - vraag me niet hoe - washout base set (dacht dat het zo heette) krom was.

ik heb ook nog nooit andere onderdelen van de rotorkop beschadigd dan de assen, en de lagers van de mainblades.
Nog even los van het feit dat ik na vervanging van het plastic door aluminium geen tailstrikes meer heb gehad. Met al het plastic en de grotere speling had ik er zomaar een paar achter elkaar. En dan wordt plastic ook duur. Laat staan dat de lol er ook sneller af gaat.

TREX

Ik heb me ooit laten verleiden een T-REX 450XL(CDE)CCPM te kopen. Doch totaal geen ervaring met heli's. Dus.... nooit gevlogen. Enkel in elkaar gezet, maar moet nog een deeltje afgewerkt worden. Motor, en speedcontroller inbegrepen. Nooit gedraaid. Als iemand interesse heeft en een mooie prijs biedt verkoop ik hem. Nu staat hij als mooie maquette op mijn kast.

Ik heb me ooit laten verleiden een T-REX 450XL(CDE)CCPM te kopen. Doch totaal geen ervaring met heli's. Dus.... nooit gevlogen. Enkel in elkaar gezet, maar moet nog een deeltje afgewerkt worden. Motor, en speedcontroller inbegrepen. Nooit gedraaid. Als iemand interesse heeft en een mooie prijs biedt verkoop ik hem. Nu staat hij als mooie maquette op mijn kast.

Waarom ga je er niet mee vliegen? Daar heb je hem toch voor gekocht? Het is geen zwarte magie om zo'n ding te vliegen hoor (al lijkt het daar vaak wel op als je ermee begint).

Niet vergeten, NIEMAND, zolang er RC heli's bestaan, die ooit met de hobby begonnen is, had ervaring met RC heli's (anders was het geen beginner, duhh). En diegenen die reeds vliegtuig of auto of boten ervaring hadden, hadden daar alleen voordeel bij qua omgaan met apparatuur en dergelijke, maar NIET met leren vliegen.

Groet, Bert

T-rex 450xl(cde)ccpm

Ze hebben me verteld dat deze vrij heel gevoelig is omdat het een 3D heli is. Ik heb eigenlijk niet veel zin om constant stuk gevlogen onderdelen te vervangen, en daar lijkt het wel op te gaan uitdraaien. Misschien beter deze verkopen en een echt beginnersmodel aanschaffen lijkt me een betere optie....

Bezint eer ge begint.

@A350;

Sensei (vader van Taya-chan) zegt:

Heb je je bij aankoop dan niet gerealiseerd, dat zo'n geavanceerd stukje techniek/electronica ook onderhoud (inclusief reparaties bij evt crashes) vergt?
Misschien overdreven gesteld, maar in het begin (zonder begeleiding of les) is het 90% sleutelen en 10% vliegen.
Dat hebben wij, vader en dochter ervaren...
Dit stadium is te bekorten/te voorkomen door les te nemen bij een KNvVL-geregistreede RC-helischool. Desalniettemin zul je naar onze mening buiten die lessen om toch grote kans op schades hebben, als je risico's neemt en niet altijd doet wat een instructeur je voorhoudt...

Als je een auto koopt, dan moet je hem wel op de weg kunnen houden.
Dat geldt hier des te meer. Maar na goede/regelmatig(!) lessen, is de balans al snel 90% vliegen en 10% sleutelen. :yes:

Je zult een doorzetter moeten zijn, want helivliegen is de moeilijkste vorm van RC modelbouw! Maar als je het virus eenmaal te pakken hebt, bestaat er geen vaccin. :nooo:

Pa en dochter zijn inmiddels prettig verslaafd. :rolling:
Beter zo dan aan de drank man! Vliegen met dat ding! :cool:

Laatst bewerkt:
Als je er genoeg tijd wil insteken (lees: vele uren simmen), dan kun je direct een T-Rex clone kopen.

Twee maanden geleden ben ik begonnen met de bouw van een HK450GT, dit als volledige heli-leek zonder begeleiding.
Vandaag heb ik m'n eerste lipo's leeggehooverd zonder schade. Het kan dus wel, zelfs zonder begeleiding. Lees anders m'n bouwverslag eens, misschien vind je er geschikte info.

Waaruit bestaat deze set ?
- ontvanger ?
- giro ?
- servos ?
- motor ?
- esc ?
Heb evt. wel intresse , mag via pm.

Back