Club vlak naast dorp

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
klaaz theo was eerder daar aan het leven dan dat de club daar gehuis vest was.
ik zou eerder zegen dat de club moet respecteren dat theo graag thuis zijn spullen grooten deels afsteld en voor hun eigen veiligheid de freq waarop theo werkt vrij te houden van gebruik op de club

Marco, we hebben het hier over een club die een vergunning heeft gekregen voor het gebruik van een het vliegveld. Zoals ik al zei kan de club dan vervolgens moeilijk rekening gaan houden met een enkel persoon.

Wat als jan, kees, piet en klaas ook in de buurt wonen en ook graag hun frequentie willen reserveren voor testwerk? Ook maar afspraken over maken? Dan blijft er straks weinig over voor de club nietwaar?

Gewoon accepteren dat er een clubje met een veld in de buurt is gekomen. Je bent zelf ook blij dat je eigen club mag bestaan.

Ik zou gewoon een in nederland niet toegestaan kanaal gebruiken voor dit soort testwerk. Heeft niemand last van. :)

klaaz zei:
... Ik zou gewoon een in nederland niet toegestaan kanaal gebruiken voor dit soort testwerk. Heeft niemand last van. :)
Met ingeschoven antenne voor alle zekerheid.

Theo, als een clublid je (bij voorbaat al!) bedreigd heeft, zou ik dat toch even bij het bestuur melden.

Dat van die andere frequentie was idd de bedoeling, ik wilde toch al uitkijken naar kristallen van kanaal 183, maar dan moet ik dat doen voor 2 zenders en een 8 tal ontvangers. Een speciaal testsetje is geen optie omdat er fouten gemaakt gaan worden als ik steeds oet wisselen met de kristallen. Nog een bijkomend probleem voor hun zijn de Karpervissers. kijk maar eens op het kaartje op pagina 2 en dan zie je dat er zeer veel water in de directe omgeving is. Die grote op plas aan de zijde van het vliegveld is de Berghaven ( aande overzijde de Overslaghaven en de Franciscushaven) en daar wordt zeer veel gevist op karper en de meeste serieuze karpervissers gebruiken een mooi voerbootje om het aas en het voer opdezelfde plek te verkrijgen. Ik heb uit interesse al eens vaker met die mannen over dat bootje gesproken en deze zitten allemaal op willekeurige kanalen in de 40 Mhz band. Velen van hun zijn niet bereid om eerst effe naar die vliegclub te gaan om te melden dat hun daar met die bootjes varen, en zeggen gewoon nou dan klapt hij maar in de grond, mijn bootje kan toch niets gebeuren. Dat is voor die club eigenlijk nog een groter probleem omdat er daar velen op de 40 Mhz zitten.

Verder zeg ik hetzelfde als Marco, ik zat er eerst en dat wist de club. Als ze een beetje fatsoen in hun hadden dan waren ze gelijk als eerste met mij komen overleggen om tot een goede regeling te komen.

@ Ron aangezien die persoon in beide clubs lid is heb ik dit natuurlijk ook direct aan beide besturen gemeld met daaroverheen dat mocht zich nog eens zo iets voordoen ik dit niet meer bij hun meld maar direct bij de politie en de gemeente.

klaaz die vergunnig geld alleen voor het veld en geluid hoor voor de rest heeft die vergunning niets te zegen over de freq die gebruikt mogen worden.
dat bepaald de wet wel.
de 35mhz is vrij te gebruiken voor iedere modelvlieger zegt de wet.
maar om problemen te voorkomen kan de club beter slim zijn en een freq uitsluiten van gebruik die binnen 1 km van het veld gebruikt word.
door een bewooner van een huis in dat gebied je hoefd namelijk niet van de wet lid te worden van een vereniging.
sterker nog dit mag een regeering niet eens verplicht stellen. dit door een internationale regeling genaamt de universele rechten van de mens. die onder tekend is door de overheid.
maar theo is wel lid van een club alleen niet die club.
maar als die club zo stijf is in hun kop mogen ze wel eens hier langens komen want op 100 meter van mij woont iemand die niet lid is van mijn club. dus ook 3 km verwijdert van mijn club.
wij heben over een gekomen dat hij 61 zou gebruiken en op mijn club houden we er rekening mee.
dus hij stoort ons niet en wij hem niet.
veel makkelijker.

theo als hun niet mee willen werken neem je toch de denk wijze aan van de vissers.
want jij zet je flexibel op en hun niet

marco bosch zei:
theo als hun niet mee willen werken neem je toch de denk wijze aan van de vissers.
want jij zet je flexibel op en hun niet
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Als je dan tijdens het testen vreemde servo uitslagen merkt, zou ik gewoon even een paar keer goed down geven. Grote kans dat de "storing" even later ophoud.
Groet,
erik

Down kan bij een andere set 'up' zijn.

Geen grappen mee maken aub, persoonlijke ongelukken zijn zo gebeurd.

Niek, ik heb het ook meer als grapje bedoeld. ik weet heus wel dat Theo dat niet zou doen. Daar is ie volgens mij verstandig genoeg voor.

Ik vind inderdaad ook dat de club niet juist handelde. ze hadden best even naar hem toe kunnen gaan.

diablo.gif
Hmmm ik heb 2 zenders en 3 verschillende zendkristallen, waarschijnlijk zijn er ook nog wel enkele "modelbouwvrienden" die hun zender wel eens enkele dagen bij mij willen stallen...................................................

Nee, laat ik de eer maar aan mezelf houden. Dat lijkt me veel beter voor alle betrokkenen. :teacher:

Voordat de club daar kwam vloog ik met diverse kleine lichte electro modellen in mijn "achtertuin", van de landbouwer had ik toestemming om op zijn grond te vliegen met mijn lichte modelletjes. Hiermee ben ik nu gestopt omdat ik die club niet direct in de weg wil zitten.

Het testwerk in mijn garage of in de tuin (op de grond) gebeurd ten alle tijde met ingeschoven antenne. Zo een lange stok is alleen maar lastig in een redelijk kleine ruimte. Mijn signaal zal hun dan zeer waarschijnlijk niet echt raken. Maar omdat hun wel met uitgeschoven antenne staan te zenden komt dat signaal wel tot bij mij. Hierdoor kan dan bij mijn modellen alles op hol slaan en eventueel de motor gaan draaien terwijl ik dat misschien helemaal niet wil of dat het niet kan ivm de een of andere blokkering van de motor. Diegene die waarschijnlijk de meeste schade zal oplopen ben ik dan. Helaas heb ik van bij mij uit geen vrij zicht op dat veld dus kan ik ook niet zien of er iemand aanwezig is.

@ Theo Coenen,

mischien een goed idee om een visweekeind te organiseren :mrgreen:
dan met z'n alle met van die voerbootjes rondcrossen :wink: :wink:

PS: Ik las net in een draadje dat er steeds goedkopere frequentiescanners komen. is dat niet wat :?: Ik neem aan dat er niet 24-7 gevlogen wordt op jou freq. Met zon scanner kan je zien of ze jou freq. in gebruik hebben (en of ze op een andere freq. aan het vliegen zijn) zo niet dan kan je gerust testen
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=25795&highlight=

Wel balen van deze situatie :cry: Als een club zich zo op zou stellen zou ik er geen lid willen worden.

Laurens

Het is nog niet genoemd, maar bestuurleden van die club en Theo kunnen elkaar wel schieten,
door gebeurtenissen in het verleden die geen garanties geven voor de toekomst.

Als dat als volwassen mensen onder elkaar uitgesproken had kunnen worden,
had Theo gewoon lid kunnen (en mschien wel willen) blijven.

Ik heb niet meer de indruk dat dit draadje over verdwenen stoffige clubs gaat, eea splitsen?

Poeh poeh, ik zie mezelf altijd als een redelijk en fatsoenlijk mens maar als mij dit was overkomen.....
Ik denk dat ik dan rustig met uitgeschoven antenne zou gaan testen om te voorkomen dat een ander erdoorheen stuurt!
Het probleem ligt namelijk duidelijk bij de club en als het geen consequenties heeft voor de veroorzaker dan leert die ook niet tenslotte..
Ik weet dat dit het risico van ongelukken zou opleveren maar dat is er altijd en dan liever niet een prop in mijn lijf als ik zit te testen, en er dan verder gewoon geen woord meer aan vuil maken
Het risico van een wildvlieger of voerbootje is tenslotte altijd voor elke club of vlieger aanwezig!
Theo, mijn zegen heb je en dat geldt ook voor een slowflyer in je achteruin...

Peter

Niek dat klopt helaas wel, maar er zijn daar ook andere leden die wel nog goed communiceren, en daar doe ik het dan nog maar voor.

Je mag het laatste stuk gerust afsplitsen.

@ Laurens, die optie heb ik ook al aangedacht. Ik heb een MPX cockpit zender en MPX heeft een mooie scanner voor die zender gemaakt, maar helaas vanwege mijn situatie met de WW kan ik dat op dit moment helaas niet bekostigen, net zoasl die nieuwe kristallen, maar zodra ik dat kan bekostigen dan zal ik dat direct aankopen.

Het tolerantie-niveau in Nederland is diep gezonken, en heeft nu een nieuwe "beneden-grens" bereikt nabij het dorpje Schipperskerk, waar nu kennelijk een heuse "stadse-gang-war" aan de gang is :wink: . Waar voorheen nog de "veldwachter" zijn ronden deed, heeft deze nu plaats moeten maken voor een peloton van de ME, om rivaliserende vliegclubs te scheiden, lijkt het wel!! :wink: Maar zoals altijd heeft het een voorgeschiedenis, waarvan weinigen of niemand op dit forum van op de hoogte schijnt te zijn, wat helaas nu ook weer aan het licht is gekomen [toelichting aub]. Kennelijk heeft deze voorgeschiedenis er toe geleidt dat er een 2de club in de gemeente toegestaan wordt [2 vindt ik al redelijk uniek, bij de meeste gemeentes niet 1], nabij huize Theo. Ik ben benieuwd hoever de club van Theo, bij Theo's huis verwijderd is, misschien kan je hierover een nieuw kaartje plaatsen waarop beide aangegeven staan.

AS weekend ben ik ongv 15km verderop in Maasmechellen bij een rally-cross wedstrijd, [en daar wordt dus echt herrie gemaakt :P :P :P ] maar als er 1 in de grind-bak terecht komt tijdens een duwpartij, dan zal ik maar niet zo hard schreeuwen als in voorgaande jaren. [explosief gebied :wink: ]

m.vr.gr. Per.

Hoe het komt dat er 2 vliegclubs in een gemeente zijn is heel makkelijk. Tot voor enkele jaren waren het 3 gemeentes en die heeft men samengevoegd. Als het aan de huidige gemeente had gelegen dan waren beide clubs samen gevoegd, maar beide clubs wilden dit niet, ieder dorp heeft toch ook zijn voetbalclub!!!!!

Die voorgeschiedenis heeft hier in feite niets mee te maken. Wat die dingen betrefd kan ik daar heel goed afstand van nemen. Ik heb zelfs bij de provincie voor alternatieve terreinen gezorgd voor die club ver genoeg van de bewoonde wereld om niemand tot last te zijn. En nee, toen was ik al geen lid meer daar. Helaas wilde sommige bestuursleden die plek niet en dan houd het op.

Back