clubgeld

• Topicstarter Topicstarter modelvlieger
  • Startdatum Startdatum
M

modelvlieger

Guest
Hoeveel kost het om jezelf bij zo'n vliegclub aan te melden? en hoe oud moet je ervoor zijn ?

waar ik lid ben kost het iets over de 100 euro per jaar... en moet je minimaal 14 jaar zijn.

:o :o :o

Jeetje, kan dat niet goedkoper, in sommige discussies hier zeggen ze dat het helemaal gratis is om je aan te melden

Geen idee waar in de discussie wordt gesproken over gratis aanmelden, maar lid worden van een vliegclub kost geld. Daarnaast is er bij vele clubs ook een verplichting lid te worden van de KNVvL. Dat laatste kost ook ruim € 70.-.
Nou, op het eerste gezicht lijken die bedragen misschien hoog, maar de clubs hebben natuurlijk ook veel kosten. Helemaal als de club al is uitgegroeid naar een eigen veld, met een clubhuis etc. Dan moet er veel onderhoud worden gepleegd, maar daar heb je als lid alleen maar voordeel bij.
Laat deze bedragen je niet afschrikken. Ja, dit is een hobby die geld kost. Maar dat hoort erbij, ook al om het goed te doen. Hoe het heel erg fout kan, zie daarvoor discussies over wild vliegen.
Concluderend, lidmaadschap van een club is net zo noodzakelijk als de aanschaf van een radio en een vliegtuig. Dat kost geld, maar is onderdeel van deze hobby.

80 euro per jaar bij onze club de MVSB , das 6.5 euro per maand.
als je dat al te duur vind, veel plezier dan met de modelvliegerij.
dan zou het bij de nodige crashes nog wel een huilen kunnen worden.

mee eens.

ik geef toe dat het in het begin schrikken is..

maar ik geef nu maandelijks meer dan mijn jaarcontributie uit aan materiaal en brandstof :P

om over het gereedschap nog maar even te zwijgen :roll:

daarnaast nog extra kosten: reiskosten, catering :lol: enz enz..

mjah. je kan deze hobbie meteen groots aanpakken en je eigen RC brandstof toestel, met alles er op en der an, en alle bijkomende kosten van dien.... doe je mee met de loterij?

Ik zelf ben begonnen met een vv zwevertje van f.25,- en vandaar uit ben ik gaan opbouwen, en vooral investeren in van alles en nogwat..
een iets reëler plan voor de gemiddelde beginner ;-)

tuurlijk droomde ik op 14 jarige leeftijd ook van een Robbe charter met échte brandstof motor .. mjah. :wink:

wat is er nog aan als je niets meer hebt om naar uit te kijken eh ;)

"keep dreaming",
and say buzzy on realizing those dreams ;-)

Rico.

bij ons (belgie) is het 65€ per jaar ,we hebben een eigen veld enz...
Dus goedkoper kan het ook ,maar het is idd niet op die paar € dat je moet gaan kijken als je met modelvliegen begint. :roll:
Het lidgeld dat je betaalt haal je er dubbel en dik terug uit door de crashes die je uitspaart .

En als je nou slim bent word je lid van een club, krijg je een instructeur en maak je veel minder kans op crashes.

Ben je goedkoper uit, en het is ook nog gezellig.

Groeten Laurens

Sommige clubs kennen geen inschrijvingskosten andere wel. Informeer bij de club in Boxtel of Vught. Het is toch totaal niet interessant voor jou dat bij ons de jaarcontributie 45€ is?

bij ons:
tot 21 = 40 euro per jaar
vanaf 21 = 60 euro per jaar

Beste modelvlieger,

ik zie dat je in Boxtel woont; het lidmaatschapsgeld voor de MVCB (ModelVliegtuigClub Boxtel) is momenteel 0 Euro. Dit komt omdat de club haar officiële veldje is verloren. Wel heeft de club van de gemeente een tijdelijk veld toegewezen gekregen waar alleen gevlogen mag worden met zweefvliegtuigen. Hier wordt regelmatig door enkele clubleden gevlogen.

Hoe oud ben je ???
Zo te horen wil je met modelvliegen beginnnen. Er worden door enkele leden bouwavonden voor de jeugd georganiseerd. De minimum leeftijd hiervoor is 11 jaar. Heb je hier interesse in, stuur dan ff een e-mail of een PB. (ik zou je graag verwijzen naar onze site, maar die is helaas nog niet af)

Dat klinkt allemaal wel goed, ik ben maar 13 jaar oud maar ik denk dat ik nog wel een jaartje kan wachten. Dan heeft boxtel ook z''n veld weer terug, denk ik. :roll:

eigenlijk wou ik met een kant en klaar vliegtuigje beginnen, 2e hands. maar misschien volgend jaar, als boxtel z''n veld weer terug heeft, kan ik er een met motor kopen. :D

Modelvlieger,

Ik ben ook 13 en heb daar eigenlijk best wel voordeel van.
Bij mijn club kost het clubgeld 22 euro per jaar(jeugdlidmaatschap).
En we hoeven NIET bij de KNVVL aangesloten te zijn.(scheelt ook al aardig wat)
ga gewoon eens bij de club waar jij lid wilt worden informeren.

mathijs

knvvl waarom moet je er bij de ene club wel bij aanmelden en de andere weer niet, is dit verplicht ofzo, doet elke club maar wat ,en wat is het belang ervan..................

8O :?:

Wij zijn verdreven naar Duitsland industrie is belangrijker dan een stelletje van die grote jongens met een vliegtuigje. Vlieg momenteel in Elten (D), eerst zag ik daar tegenop duits praten kan ik niet. In de praktijk valt het mee je zit zo dicht bij de grens dat ze gewoon nederlands praten en een groot deel is gewoon nederlander (oude club genoten). Nog een voordeel in Duitsland hebben ze DAC (duitse KNvvL) maar daar hoef je geen lid van te worden want dat is een onderdeel van je contributie. Je betaald 75 euro maar hier krijg je 15 euro van terug als je 3 maal per jaar het gras maait (anders gaat je 15 euro in de bbq pot). Ook zit er een wereldwijd w.a. dekking van 1,5 miljoen euro bij.
Achteraf ben ik niet zo ongelukkig met het in Duitsland vliegen. :D :D
En het is maar 23 km van huis net zo ver als oude veld.
En het handige van een europa DAC is ook geldig in Nederland :D :D

Maar ik moet mijn voorgangers wel gelijk geven modelvlieger je moet wel ff sparen voor je aan de hobby begint anders is het snel over

gr Remco

Cropduster zei:
Concluderend, lidmaadschap van een club is net zo noodzakelijk als de aanschaf van een radio en een vliegtuig. Dat kost geld, maar is onderdeel van deze hobby.
De aanschaf en gebruik van radioapparatuur is een keuzemogelijkheid, maar zeker niet noodzakelijk. :? Er bestaan modellen die zonder een stuk beter vliegen. En het plezier is er niet minder om. Integendeel, denk ik soms wel eens.... :wink:

kwestie van wat je leuk vind, ik zie mezelf nou eerlijk gezegd nog niet de halve dag rondjes staan slingeren met zon ding.
desalniettemin als ik een keer iemand tegen het lijf loopt die lijnvliegt wil ik het wel eens proberen :wink:
(beter met een oud barrel, want die dingen kunnen ook crashen is het niet ?:))

Bij vliegclub Ikarus in Harsewinkel zijn jeugdleden zelfs gratis lid. Iets waarvan ik denk dat meerdere clubs moeten overwegen.
Zo is de drempel iets lager om met deze hobby te beginnen, hou je de interesse warm bij de jeugd en trek je ze meer naar het veld. Vaak heb ik vroeger zo op afstand staan kijken naar de oude garde met in mijn achterhoofd "Als ik toch ook ooit eens......."
Ook al hebben ze nog niet alle benodigdheden bij elkaar gespaard door een lidmaatschap betrek je ze toch bij het hele gebeuren.

En de jeugd heeft de toekomst nietwaar?

Ik vind een lagere prijs (zoals bij ons op de club) ook goed. Als je veel kosten maakt voor je vliegtuig moet je niet zeuren over de lidmaatschap.

Groeten Laurens

Back