clutch nitro auto (acme barbarian nxl)

Weet je zeker dat de veertjes goed zitten? Is de boel goed ontvet?
Als je er zeker van bent dat je koppeling wel goed functioneert, dan zit het probleem waarschijnlijk ergens anders in je aandrijflijn (b.v. differentieel).
Duw je auto eens een stuk voor- en achteruit terwijl je met je vingers het koppelingshuis tegenhoudt. Als je hem tegen kunt houden zit er dus in je diffs iets fout. Kun je hem niet tegenhouden dan zit het probleem toch in de koppeling.

bedankt vmp!!!
ik heb mijn aandrijflijn gecontroleerd en idd het midden diff. is kapot gelijk een nieuwe bestelt via nitrotek.nl en hopen dat ie eind van de week binnen is.

ik heb ook een acme buggy gehad ik bleef diffs vervangen en ophangingen ik zou zelf ook nooit meer een acme kopen slechte prijs kwaliteit verhouding. zelf zou ik voor een muggen of tamiya gaan als je een andere wil tevens kan het zijn dat je lang ,oet wachten op onderdelen omdat de leveringen vanuit acme stroef gaan

gr yoeri

Tja, het is dan misschien niet het beste merk, maar onderdelen kosten zowat ook niks. Ik zou dus zeggen juist een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ik bash al een dik jaar o.a. met een turnigy nitro rumble (wat gewoon een kloon is van de acme warrior) en alle schade die ik tot nu toe had, kwam door mijn eigen stomme stuurfouten. Van een lantaarnpaal wint zelfs de duurste buggy het niet... ;)
Het ding bevalt me verder uitstekend hoor.

Overigens komen de meeste diff problemen volgens mij door het niet goed uit-shimmen van de tandwielen.... Zeker bij de goedkopere RTR wagens zijn die diffs standaard al niet goed geshimmed. Bij mijn nitro rumble zat er veel te veel speling op de tandwielen en sterker nog; de diffs waren niet eens gevuld met siliconen olie. Alleen maar een beetje wit vet. :? Dat heb ik dus gelijk aanpast. En Thimo, ik zou dat dus als je straks je nieuwe diff binnen hebt, gelijk ook doen. Even open maken, speling controleren, shimmen (op de website van PKracing staat dit uitstekend uitgelegd: differentieel sperren) en vullen met olie.
En als je het diff en de motor weer gaat monteren, let dan ook op je tandwielspeling, zie tandwielverhouding bepalen bovenste alinea.

Succes!

bedankt vmp!
zal ik gelijk doen en over prijs/kwaliteit ben ik het met je eens goed genoeg voor mij en mijn niet al te grote budget.

oke ff een update ik heb dus afgelopen zondag bij nitrotek.nl een midden diff. bestelt maar niks binnen gekregen en zelfs een email dus vraag ik me af weet iemand nog een online webshop uit nederland of duitsland voor acme???

oke ik wacht nu al een paar weken en krijg geen pakket binnen en zelfs nog geen fatsoenlijke email!!!!

(wie weet miss een andere acme shop)

Dat is de profiel pagina van iemand bij Nitrotek dus je kunt hem ook een pb versturen.

Back