CM-Pro Ventus 2bx 2600mm

Hallo,

Heeft hier iemand al ervaring met deze zwever?
China Model Productions
Hij is uitgevoerd met intrekbaar wiel en met remkleppen, zijn deze degelijk gemaakt of stellen ze niets voor?
Het is wel een heel goedkope kit, daarom heb ik wel wat vragen bij de kwaliteit van de gebruikte materialen en de pasvorm van alle onderdelen.
ZIjn deze dus navenant aan de prijs of is dat echt degelijk?

Maw, is hij zijn geld waard (wat niet veel is) of kijk ik beter voor een degelijkere (duurdere) zwever?

Alvast bedankt,

Groeten Olivier

een kennis van mij heeft nu de DG1000 gekocht en een andere heeft de asw28 gekocht.

deze hebben wel geen inklapbaar wiel en remkleppen.

ik denk eraan om de asw28 te kopen en hoop hiermee ook wat acro te kunnen doen, loopingske, rolleke...
de gewone versie, dus geen motor(kan ik later nog monteren)

ik denk dat de kist wel redelijk goed zijn, alleen niet om iedere dag mee te vliegen...??

ik weet wel de motorversies zijn niet van cmpro maar van bmi. echter exact dezelfde kits... zo hebben ze het mij toch laten weten

Ik vermoed dat er grote gelijkenis is met de Discus CS die veel forumleden hebben?

maar van deze lees je zowel posetieve als negatieve critiek.

maar het is vooral het interkbaar wiel en de remkleppen waar ik mij vragen bij stel. Het ziet er op de foto's nogal plastiekerig uit, dus kwetsbaar (dat vermoed ik toch voor een chinese kist).

Maar volgens mij is hij nog niet zo lang verkrijgbaar en zijn er waarschijnlijk dus nog niet veel die hem hebben.
Ik kan maar proberen.

Ik vind het er ook allemaal wel heel erg plastic uitzien. Kan nooit heel stevig zijn. Ik zou wat doorsparen voor meer kwaliteit.

Wat kost dat ding dan eigenlijk? Ik zie nergens een prijs staan.

bij bw-design.be 120 euro.

Ik denk dat ik voor de ventus van Lenger ga. Daar ben ik van overtuigd dat hij degelijk is en dan kan ik alles naar eigen smaak instaleren.

Oh ja Raymond,
De ASK word dan wel leeggehaald maar word wss opgehangen aan mijn plafond;)

of er effectief remkleppen en landingsgestel bij zit heb ik mijn twijfels over, ik heb 2 weken geleden de ventus gekocht bij Albatros maar er zitten geen remkleppen noch intrekbaar wiel bij.

prijs was 150 euro

ik heb ook op enkele site's gezien dat het een optie was en op andere word er niets vermeld van opties en is het alsof alles erbij zit, zoals bij bw-desgin.

Vliegt die van jou al? en hoe is de kwaliteit?
Past alles perfect? of is er hier en daar wat aanpaswerk nodig?

voelt hij kwetsbaar aan?

hier en daar kan er ook een banaan in de doos zitten , gelukkig word er geruild, toch bij Albatros , U betaalde 150 euro ? IK ZIE STAAN 119 euro
en inderdaad de JAMARA EP DISCUS # 02 0701 voor 150 EURO
Begrijp er geen bal meer van !!!!

we hebben er met 4 eentje gekocht, 1 vliegt er al. Op de helling alleen nog maar gevlogen en dat was een succes

eerste indruk : romp mag een extra matje aan de onderkant gebruiken.
cockpit is dezelfde plastic als de 2 meter extra, prutswerk dus om alles
mooi te laten passen.
de carbon ligger best vervangen door stalen versie, anders is hij nogal
gevoelig op snelheid.

we hebben er met 4 eentje gekocht, 1 vliegt er al. Op de helling alleen nog maar gevlogen en dat was een succes

eerste indruk : romp mag een extra matje aan de onderkant gebruiken.
cockpit is dezelfde plastic als de 2 meter extra, prutswerk dus om alles
mooi te laten passen.
de carbon ligger best vervangen door stalen versie, anders is hij nogal
gevoelig op snelheid.

en zaten de remkleppen en het intrekbaar wiel er bij?

Want blijkbaar is dat niet overal zo. Waar heb je hem gekocht?

Groeten Olivier

hey beste mensen....
ik zag dit kistje liggen en heb me voor het eerst eens aan een schaalzwevertje gewaagd...
aangezien de prijs laag is, kun je dus niet erg mislopen.

de afwerking van het kistje is best aardig vind ik!
mooi glanzende romp, uit 1 stuk, dus geen naad te zien.

bij mijn toestal zit ALLES in om hem vliegklaar te maken.
ik ga hem proberen te laten vliegen met HXT900 servotjes.
deze trekken 1.6kg, maar ik ga een 6v pakketje maken, en dan is het 1.8kg geloof ik.
er is al overal alles voorzien voor het intrekwiel, en ook de remmen zijn mooi voorzien, en het systeem dat deze bedient lijkt me aardig in elkaar zitten!

ik heb alleen mijn ergste bedenkingen bij het vlieggewicht!
1.5 tot 1.6 kilo.

aangezien het heeeel slanke vleugels en een dikke romp zijn, is dit verradelijk denk ik. de belasting zou volgens het boekje rond de 40-45gr/dm² liggen.

ik ga dit proberen omlaag te halen. zoals de servo niet in de staart van de stabilo, maar vooraan ergens.

het intrekwiel en het uitklapluikje hangen op elkaar verbonden, maar lijkt me simpel en strak te werken.

ik ben al vast vol lof over het toestel (zoals het uit de doos komt)
alleen ben ik bang dat de prestaties niet super gaan zijn. maar dat verwacht je ook niet als je de bouw ziet.

meer nieuws later !!!

Maar volgens mij is hij nog niet zo lang verkrijgbaar en zijn er waarschijnlijk dus nog niet veel die hem hebben.
Ik kan maar proberen.

Mwaah, ik denk maar een jaar of 2.
Maar een hoop mensen hebben al ervaring opgedaan met zijn voorganger(s).
En die was redelijk 'mooi' schaal met als nadeel die ranke vleugels en hoge v.bel. waardoor het een prima acrobatieke hellingzwever was maar verder heel matig / middelmatig presteert op de andere vlakken en bovendien op sommige plekken zeer fragiel bleken te zijn.
Het is een vliegende stoeptegel en dat zal bij deze niet beter worden.

Maar het ziet er allemaal heel kek uit in ieder geval.

**EDIT** Fokker............gepakt door iemand die oma even uit bed haalde met een topic van 2 jaar terug :oops::oops::oops::oops:

Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of een kleine servo naar voren plaatsen veel nut zal hebben. Een langere stuurkabel is dan nodig en zal mogelijk het gewichtsverschil teniet kunnen doen. Maar het is zeker te proberen!

Verder is het een prachtige kist qua looks. Heb hem zelf ook op mijn lijstje gehad. Maar ik vlieg ook vooral op vlak terrein en dan is het helaas niet echt een floater te noemen.

Verder zijn er wel een paar mooie filmpjes van electro versies op youtube. Zelfs eentje waarbij de BEC iets te zwak bleek te zijn en na motorloop de hele handel uitviel en ter aarde stortte.

zQlwAMdtkJ0[/media] - CMPro Ventus FPV Crash

Laatst bewerkt door een moderator:
Chinese toestelletjes

De laatste 2 jaar zijn er zo een hele boel zwevers (BMI, JAMARA) op de markt gekomen met ongeveer de zelfde eigenschap.
Ze ogen mooi als schaalmodel maar zijn bedoelt om in die hoedanigheid aan het plafond te hangen.
Vliegen, dat is een ramp.
Met hun vleugelopp (30dm2) en extreem lage vleugelkoorden is het feitelijk onmogelijk om op een deftige wijze in spiraalbocht te gaan.
Om maar te zwijgen over het profiel.
Deze tuigen zijn een vloek voor de modelzweefsport.:(
Ze zijn de oorzaak van blijvende afkeer voor het modelzweefvliegen bij menig neofiet.
Koop liever een SPIRIT of een Cumulus.
Je bent daar veel beter mee af.

Aangezien de prijs laag is, kun je dus niet erg mislopen. Ïk ben al vast vol lof over het toestel (zoals het uit de doos komt)
alleen ben ik bang dat de prestaties niet super gaan zijn. maar dat verwacht je ook niet als je de bouw ziet.

Ben het helaas geheel met Aurector eens. De koorde van de vleugels van deze kist is te smal. Ziet er leuk "scale" uit maar daar is alles mee gezegd.
Het was beter geweest als de koorde was aangepast om de vliegeigenschappen te verbeteren. De betere merken doen dat bij hun (semi) schaal zwevers. Op de helling kan je met een dergelijke kist mogelijk nog vliegen maar daar houdt het mee op.

De laatste 2 jaar zijn er zo een hele boel zwevers (BMI, JAMARA) op de markt gekomen met ongeveer de zelfde eigenschap.
Ze ogen mooi als schaalmodel maar zijn bedoelt om in die hoedanigheid aan het plafond te hangen.
Vliegen, dat is een ramp.
Met hun vleugelopp (30dm2) en extreem lage vleugelkoorden is het feitelijk onmogelijk om op een deftige wijze in spiraalbocht te gaan.
Om maar te zwijgen over het profiel.
Deze tuigen zijn een vloek voor de modelzweefsport.:(
Ze zijn de oorzaak van blijvende afkeer voor het modelzweefvliegen bij menig neofiet.
Koop liever een SPIRIT of een Cumulus.
Je bent daar veel beter mee af.

de spirit en cumulus xxl heb ik beiden al ;)

deze is men eerste schaalzwever als je de COBRA17 niet meetelt die semi schaal is. maar lekker presteert!

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had er ook zo erg mijn bedenkingen bij, maar ik wil het toch is proberen :)
steken wat hobbyking servos in, dus ja...

ik ben bijna klaar met monteren.
spoilertjes aansluiten en alles instellen.

ik heb er geen goede hoop in, maar als we wat acro kunnen vliegen, en op de helling wat kunne rondraggen, dan ben ik al tevreden :)

Back