Cmp 120 Zero (flying Ninja)

eindelijk is het zover!:D

ik heb mijn bestelde cmp Zero (1800mm) vandaag binnen.gelukkig heeft de post er niet lang over gedaan.(welgeteld 3 dagen)

hier wat foto's

groot pakket van lindinger,was nog lastig om uit te pakken:)
jul16003.jpg

en dit zat er allemaal in de grote doos
jul16004.jpg

alles ziet er zo te zien netjes uit
jul16002.jpg

de romp weegt 1.169 gram (heb ik al gewogen) als eerste ga ik alles wegen zodat ik ongeveer weet wat voor gewicht ik kan verwachten.de bedoeling is zo licht mogelijk.ze geven 4800 gram op maar ik wil weten of dat leeg is of met motor.ik zal blij zijn als ik op 4.5 kilo vliegklaar zou kunnen komen.
jul16001.jpg

de os motor past precies onder de kap.waar ik erg blij mee ben.dus geen uitstekende delen en ik hoef geen stukken uit de kap te gaan knippen.:D

mooi vliegtuig
hoeveel cc ga je vliegen?
groetjess

dank je,

ik doe er een 20cc op.zojuist heb ik alle delen incl.de hardware
gewogen en bij elkaar opgeteld en kwam op 3450 gram.de motor met uitlaat en prop weegt 950 gram en de alle 6 benodigde servo's 200 gram.ontvanger 35 gram en een accu 110 gram.dus kom ik waarschijnlijk op ong.4745 gram vliegklaar.dat is nog wel te doen.ik wil de Zero zo licht mogelijk houden.Zero aan gewicht..

en brandstof ook mee gerekend?:P
vlieg je 2 takt of 4 takt?
maar zeker mooi vliegtuig
weer is wat anders als een mustang of spitfire
waar heb je hem vandaan als ik mag vragen?
groetjess

en brandstof ook mee gerekend?:P
vlieg je 2 takt of 4 takt?
maar zeker mooi vliegtuig
weer is wat anders als een mustang of spitfire
waar heb je hem vandaan als ik mag vragen?
groetjess

brandstof reken ik niet mee omdat je tijdens de vlucht toch lichter wordt :D

de Zero komt bij lindinger vandaan,en ik vlieg 2 takt.voor een schaal kist weer minder echt,maar 4 takt steekt weer uit de kap.dan krijg je dit weer
zero.jpg

sommige vliegen hem ook electro zonder al te veel geluid,maar ik heb de OS 120AX,(komt wel op rubbers(Dubro steunen) ze geven een 108 2takt op als motor,de propeller is een 16x8 voor een beetje speed.er zou ook nog een 17x6 op kunnen voor wat meer trekkracht maar ik ben zeer benieuwd hoe het gaat vliegen

de Zero komt bij lindinger vandaan,en ik vlieg 2 takt.voor een schaal kist weer minder echt,maar 4 takt steekt weer uit de kap.dan krijg je dit weer
2 takt toch ook ?!?!?!?

Een Laser zou je er waarschijnlijk wel onder krijgen, incl. de uitlaat.

Mooie kist verder :yes:

2 takt toch ook ?!?!?!?

Een Laser zou je er waarschijnlijk wel onder krijgen, incl. de uitlaat.

Mooie kist verder :yes:

dank je Berto

maar hoe bedoel je,een 2 takt toch ook?!?! zijn er hier dan zoveel die dat op hun warbird doen?

en een laser motor ken ik niet.waarschijnlijk klein motortje? omdat het er onder zou passen.de OS 120AX is een redelijk krachtige motor en gaat er precies met uitlaat onder.mooier kan je niet hebben.misschien op het geluid na,maar dat word ook weer wat gedempt door de kap en de rubbers.dus ik hoop op een wat doffer geluid..

Vaak kun je een 4-takt "netter" kwijt dan een 2-takt ivm de grote uitlaat van een 2-takt.

De cilinderkop is wel wat kleiner dan een 4-takt maar die uitlaten zijn meestal onhandig groot.
Echter heeft de Zero een vrij grote motorkap en als het er net onder kan dan is dat natuurlijk mooi meegenomen :-)

de bedoeling is zo licht mogelijk.

dan heb je echt de verkeerde fabrikant te pakken. Ik heb van CMPro tot nu toe alleen te zware kisten gezien. Die verder wel heel mooi afgewerkt waren en wel vlogen zoals ze zouden moeten vliegen, maar dus wel zwaar.

ze geven 4800 gram op maar ik wil weten of dat leeg is of met motor.ik zal blij zijn als ik op 4.5 kilo vliegklaar zou kunnen komen.

Als CMPro 4800 gram opgeeft, zeg ik, gebaseerd op ervaringen uit het verleden, dat je waarschijnlijk rond de 5.2~5.5 kg uit zult gaan komen.

Maakt verder niet uit, het is een warbird en de CMPRo's die ik tot nu toe zag zagen er wel erg mooi uit.. en het vliegbeeld klopt ook wel, je zult hooguits iets harder moeten vliegen soms, maar dat doen de meeste schaalvliegers sowieso toch wel..

Wat betreft 2takt vs. 4takt.. als je een 2takt mooier onder de kap kunt krijgen, gewoon voor een 2takt gaan. Een viertakt kan wat meer schaal zijn doordat je er vaak grotere props langzamer op rond kunt slingeren. Het idee dat viertakten in deze maat een meer schaalgeluid zouden maken, is bijna lachwekkend, noch een 2 noch een viertakt maken op deze schaal een schaalgeluid, geen van beide lijken ze er op.

Lasers zijn idd wel erg mooie viertakten. Beetje de 'rolls royce' onder de viertakten.

Laatst bewerkt door een moderator:
dan heb je echt de verkeerde fabrikant te pakken. Ik heb van CMPro tot nu toe alleen te zware kisten gezien.

volgens mijn berekeningen ga ik toch niet boven de 5 kilo uit komen.
het volgende waar ik wel ontevreden over ben is dat er geen retracts bij zitten.en ik wil wel een landingsgestel wat intrekbaar is.er staan in de bouwbeschrijving twee mogelijkheden.for fixed landing gear en for retractable landing gear.voor de laatste zit alles erbij behalve retracts:confused:
nu dacht ik dat ik toch al genoeg betaalt had voor de Zero en krijg je dit ook nog eens.dus daar baal ik een beetje van..heeft iemand een idee,hoe ik aan retracts kom.of kun je deze ook zelf maken?

Laatst bewerkt:
en ik baal nog veel meer.ik kom er net achter dat er een onderdeel mist
een houten ring waar de motorkap tegen aan moet ontbreekt.

zie foto

nnnn.jpg

nu is zoiets gelukkig makkelijk zelf te maken,maar je betaald daar toch niet voor.dit is trouwens de eerste keer dat ik zoiets meemaak:evil:

Onbrekende delen

Tsja als er onderdelen ontbreken (houten ring, retracts) die wel in de doos horen te zitten, zou ik het regelen via Lindinger. De meeste winkels doen hun best om zo goed mogelijk spul te leveren volgens mij (beetje naief misschien, maar service wordt gewaardeerd).

Wel een mooie kist trouwens! Ik zit te denken aan een spitfire als eerste 'warbird' maar zo'n zero zie je bijna nooit! Hopelijk ga jij wel goed landen? ;-)

ja die van kyosho heb ik ook is de laatste nieuwe met raetraks is n aanrader ton echt n juweeltje met goede vliegeigenschappen die kun je met dezelvde setup vliegen als je skystar.

mvgr johan snijders

Retracts horen helemaal niet bij de kit .

De mogelijkheid om er welke in te bouwen is er , meer niet .

En er gebeurt wel vaker dat er een houtje mist .
Bij mijn zwever waren meerdere houtjes gewoon dubbel in de doos .

Lindinger koopt ook in China en gaat de inhoud niet kontroleren .

Mvg Johan

Er zijn wel kits waar de retracts ook bij zitten, maar de meeste niet. Denk ook niet dat je daar van uit mag gaan dat die er bij zitten, maar weet niet wat je betaald hebt.

3450 gram.de motor met uitlaat en prop weegt 950 gram en de alle 6 benodigde servo's 200 gram.ontvanger 35 gram en een accu 110 gram.dus kom ik waarschijnlijk op ong.4745

Dus alles wat je nu hebt is onafgebouwd 4745 gram, dan moet die ring er nog bij en nog een set retracts en moet het nog afgebouwd worden?

Bedoel het niet vervelend hoor, probeer alleen de teleurstelling straks te voorkomen als je het eindproduct op de weegschaal zet.. licht maken moet denk ik niet je uitgangspunt zijn. Zoals gezegd zijn het wel hele mooie kisten om te zien en qua vliegen zal er weinig mis mee zijn, gok ik zo.

zo zie je maar dat ze slordig om kunnen springen met massa produktie

maar ik heb nu op RC groups gelezen dat de retracts inderdaad niet bij de zero worden gelevert.er zijn er een heleboel die er ook van balen.want wie wil er nu een warbird met vast landingsgestel hebben? bij de p-40 warhawk van cmp die in dezelfde prijsklasse zit zijn de retracts wel al standaart ingebouwd vanuit de fabriek.dit vliegtuig is twee jaar jonger.toen kwamen ze zeker op het idee om dat maar te verbeteren.ik snap trouwens niet waarom ze de retracts nu niet meer los bij de kit voegen en de prijs erop aanpassen.ik zou het er voor over hebben gehad en velen met mij denk ik.nu moet ik weer apart retracts gaan kopen die passend zijn.

Dus alles wat je nu hebt is onafgebouwd 4745 gram, dan moet die ring er nog bij en nog een set retracts en moet het nog afgebouwd worden?

de ring zal niet zoveel gaan wegen.ik heb hier een mooi sterk plaatje licht hout wat ik morgen met de decupeerzaag ga bewerken.

bij de 4745 gram is het landingsgestel al meegerekend.en laat er dan nog eens een 200 gram bijkomen.ruim over de 5 kilo zal het wel niet worden.(bij veel onderdelen is de verpakking ook nog meegewogen)

maar we zullen het zien als die af is dan ga ik nog eens goed wegen.

Sorry maar voor die prijs kan ik alleen maar begrijpen dat er geen retracts bij zitten.

Ook op de foto`s is duidelijk te zien dat het om een fixed gear versie gaat, anders laten ze de retracts echt wel zien.

En nu beginnen de "problemen" dus pas echt.
- welke retracts ga je gebruiken?
- passen deze wel volledig in de vluegel?
- welke wielen erop?
- waar en hoe ga ik die retracts vastmaken?

Etc, etc, etc, en welk gewicht kot erbij, retracts, met wielen, schakelaar, servo, luchtfles wegen ook weer wat.

Reken eerder op 5300 gram.................

Back