Cmp 120 Zero (flying Ninja)

nou jah,ik ga het eerst zo proberen te vliegen en maak er later misschien wel pull/pull op voor vermindering van gewicht in de staart zodat er weer wat lood af kan.overigens denk ik toch niet dat daarmee al het lood verwijdert kan worden.maar eerst wil ik weten hoe het vliegt voordat ik er nog meer geld in ga steken.

Je zult nooit helemaal van het lood afkomen inderdaad, daarvoor is het gewoon teveel.

Kun je niet de ontvangeraccu en ontvanger nog onder de motorkap kwijt? (ontvanger in een doosje ofzo)

Denk dat ie wel ok zal vliegen, zo lang je maar de sokken er een beetje inhoudt.

:mrgreen:
Kun je niet de ontvangeraccu en ontvanger nog onder de motorkap kwijt? (ontvanger in een doosje ofzo)

de accu ligt dan al onder de motorkap samen met 400 gram lood..

zie foto..de ontvanger ga ik ook maar onder de kap leggen denk ik..goed idee hezik:-D

aug03001.jpg

(nu gaan er misschien vast zeggen..die batterij zou ik daar nooit leggen op die motosteun..i don't care:mrgreen:er zitten nog bison plakstrips onder het plankje en batterij)

Laatst bewerkt:
van daag de motor wat in laten lopen en man wat draait zo'n OS toch goed.brandstof erin,aanzuigen en in één keer gelijk starten:D dat is OS
geen super tigre en magnum gedoe..

alleen heb ik problemen met mijn hitec 75bb servo van het landingsgestel.
hij is compleet van slag:( waarom weet ik niet maar al mijn futabas zijn dat niet.normaal ben ik helemaal niet voor hitec omdat ze vaak verlopen en nu is die van slag.wat het zou kunnen zijn weet ik niet..

Is het een goed idee om je ontvanger (toch een tamelijk cruciaal onderdeel van onze modellen) onder een trillende motor te monteren? :confused:

En hoeveel lood gaat je dat schelen? :confused:

10 gram? :confused:

Ik zeg: niet doen. :nooo:

jan.

Is het een goed idee om je ontvanger (toch een tamelijk cruciaal onderdeel van onze modellen) onder een trillende motor te monteren? :confused:

En hoeveel lood gaat je dat schelen? :confused:

10 gram? :confused:

Ik zeg: niet doen. :nooo:

jan.

beste Jan

ik heb de ontvanger niet onder de motorkap gemonteerd.dat heb ik niet meer gedaan.hij zit gewoon binnenin.want inderdaat die 25 gram gaat niets schelen.in plaats daarvan heb ik nog 70 gram lood bijgeplakt.maar ik zit met een veel groter probleem en dat is als ik een servo beweeg met de stick van de zender dan heeft de hitec storing.maakt niet uit welke servo ik beweeg..de hitec heeft altijd storing en beweegt mee.ik snap er niets meer van.waarom precies die hitec???:confused:

Als je je retractservo ontkoppelt, heeft de Hitec er dan nog last van?

Als je je retractservo ontkoppelt, heeft de Hitec er dan nog last van?

hoe bedoel je? de hitec is juist de retract servo.als alle andere servo's ontkoppelt zijn dan heeft hij pas geen storing meer.tis wel raar dat alle futaba's nergens last van hebben en juist die ene servo van hitec wel.ik heb het niet zo op hitec,ik heb al eens meer een hitec rudder servo gehad en terug gestuurd omdat die steeds van zijn middenpunt verliep,toen geruild voor een futaba en geen problemen meer gehad.maar ja het was de enigste retract servo die er was.anders had ik wel voor futaba gekozen..

Ah ok, even niet gezien dat het juist om de retractservo ging.

Heb je de endpoints van je zender al eens naar maximaal toegezet?

Heb je de endpoints van je zender al eens naar maximaal toegezet?

Geen idee what dat precies betekent, maar stel dat 'ie het dan niet meer doet, dan zou ik nog niet tevreden zijn. :nooo:

In de huidige setting mag hij het domweg niet doen.

Er is dus iets niet in de haak . . . :confused:

jan.

Geen idee what dat precies betekent, maar stel dat 'ie het dan niet meer doet, dan zou ik nog niet tevreden zijn. :nooo:

In de huidige setting mag hij het domweg niet doen.

Er is dus iets niet in de haak . . . :confused:

jan.

ik denk dat hezik atv bedoelt? uitslag voor een servo in te stellen.niks helpt! ik heb alles al geprobeerd.reverse,trim,uitslag en het is een nieuwe servo .de futaba's zijn allemaal oud en functioneren gewoon goed.

ik heb nu ontdekt dat als ik de servo bedien vanaf een een stick dat het geen storing oplevert.via de schakelaars heb ik wel storing maar via een stick niet.wat zou dat kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
En de instelling van desbetreffende schakelaar staat niet op meer dan + en - 100%?
Ik kan me voorstellen dat een servo het niet fijn vind als hij +125% naar -125% te verwerken krijgt terwijl hij die uitslag helemaal niet kan maken...

Misschien heb ik niet goed gelezen, in dat geval... negeren....;-)

he hallo

ik zit dit stukje wat door te lezen en ik heb het zelfde probleem met die hitec shit..
ook voor mn gears van mijn spit..
hij stoort als een gek ik snap ook niet waarom vooral als je ze inklapt als ze dan op de helft zijn begint hij te storen en te twijvelen als hij nou dicht of openwil heel vreemd......ps mooie zero:)

gr anne

he hallo

ik zit dit stukje wat door te lezen en ik heb het zelfde probleem met die hitec shit..
ook voor mn gears van mijn spit..
hij stoort als een gek ik snap ook niet waarom vooral als je ze inklapt als ze dan op de helft zijn begint hij te storen en te twijvelen als hij nou dicht of openwil heel vreemd......ps mooie zero:)

gr anne

dank je anne

maar ik ben er gelukkig uit nu..de schakelaar werkt voor geen meter op elk %
ik heb hem nu op een schuifschakelaar gezet en als ik hem tot het midden schuif heeft de retractservo zijn totale uitslag bereikt en dan stoort de boel als ik andere servo's beweeg.

en als ik hem vanuit het midden doorschuif verder naar onderen (want ik heb de helft speling) dan slaat de retract servo niets verder meer uit,maar dan stoort hij niet.snapt iemand het nog:confused:

Ja, ik wel, en dat heeft ook met die endpoints te maken, alhoewel ik niet begrijp hoe 1 servo kan storen op de andere servo's.

Een retractservo heeft normaliter maar 2 posities. Helemaal de ene kant op, of helemaal de andere kant op. Trimmen etc heeft verder geen functie. Het enige waar je voor moet zorgen is dat het kanaal wat je gebruikt wel voldoende uitslag beide kanten op heeft, zodat de servo exact weet wat ie moet doen.

Mijn Futaba 136G stoort niet op andere kanalen, maar snapt het ook niet als je zijn kanaal in de middenpositie zit.. dan weet ie niet wat ie moet doen en gaat ie wisselend werken.

Het is wel erg raar dat ie stoort op andere kanalen.. ik zou die servo dan toch niet zo een-twee-drie meer vertrouwen, eigenlijk.

sommige dingen lijken misschien een groot mistery.ik weet niet precies waaraan het ligt en ik heb verder nu ook geen zin om er een hele studie van te gaan maken.wat ik wel weet is dat de retract servo in deze bepaalde positie van de schuifschakelaar totaal niet meer storingsgevoelig is.en wat ik nu moet vertouwen is dat het zo goed is blijkbaar.ik kan ermee leven:D want ik wil er natuurlijk graag mee vliegen..:mrgreen:

magnum motoren zijn ook zeer goed
heb er zelf een paar gehad
ze hebben aleen een wat lange inloop periode
mijn 6,5 speed begon pas na 10 vlieguren echt goed te lopen
daarna heb ik er jaren probleemloos me gedraait
maarja er is op alcohol eerlijkgezecht niks wat een os max 10 cc sf verslaat
ik heb er nog 3 van liggen
en die dingen blijfen lopen en erg makelijk te starten
ik heb ook een 20 v takt surpas liggen en daar ben ik wat minder hapy mee

als de motoren eenmaal lopen dan zijn ze wel goed maar ik zelf heb hele slechte ervaringen met mangnum..ik heb er ooit eens twee gehad en allebij hadden ze problemen dat ze valse lucht aanzogen via de hoge regelnaald.er moest toen een stukje siliconen slang over en dat hielp wel,maar nog geen maand later waren de lagers al stuk.finaal doormidden! nee voor mij geen magnum meer.

met OS 2-takt motoren heb ik nooit geen problemen gehad.altijd ook gelijk starten als ze nieuw zijn en afstellen is zo gebeurt.lekker makkelijk:)

ik ga nu naar Eeklo

Laatst bewerkt:
vandaag heeft de Zero zijn luchtdoop gehad.eerst heb ik de motor nog wat laten indraaien en nog wat getaxied op het veld in Eeklo..(mooi vlak veld trouwens)en toen ben ik er voor gegaan.bij het opstijgen hing de staart naar beneden dus die 470 gram aan gewicht was toch nog te weinig:mad:

gelukkig was het vliegtuig nog wel te vliegen en ik heb alleen maar flink down hoeven trimmen.de rest stond al gelijk goed:)

het vloog eigenlijk best stabiel en ik besloot daarop toch maar even te genieten van de eerste vlucht.een paar rolletjes gemaakt en een paar loopings gedraaid en wat rondjes gevlogen en na een minuut of 8 weer naar beneden om te landen.

de landing was op zich erg mooi.het vliegtuig kwam erg mooi aanvliegen omdat er ook bijna geen wind stond en ik zette hem vlak met zijn wieltjes aan de grond.
maar na de toutch rolde die een 5 meter en sloeg toen met zijn neus in de grond en klapte over.waarom weet ik niet precies (of het moet doordat het hoogteroer veel down stond zijn gekomen) ik wilde ook niet te veel up geven omdat ik bang was dat door de hoge snelheid het vliegtuig weer los van de grond zou komen.want ik had er best wat snelheid in zitten.maar was ook helemaal vlak.de schade van het omslaan is dat er nu een scheur in de canopy zit en bovenop het richtingsroer een deuk.aan de motorkap is gelukkig niks aan.ik ga de canopy gewoon weer lijmen en de deuk repareren.

ook zijn de pootjes van het landingsgestel iets naar binnen verbogen.

Back