Cmp 120 Zero (flying Ninja)

zojuist hebben we de zero voor het eerst gevlogen met het vaste landingsgestel met grote wielen.dit was zijn 3de vlucht en wat ging dat goed zeg! het is en blijft een erg mooi toestel om te zien in de lucht.zelfs met de grote wielen eraan..we hebben ook nog wat gefilmt.mijn hart klopte er steeds sneller van naarmate de brandstof minder werd en ik moest gaan landen,maar de landing was werkelijk perfect :D geen nosediving meer..:banana:

ik vond op youtube nog een interessant filmpje over een zero die een neusstand maakt.dit is het bewijs dat het puur aan de wielen ligt die te ver naar achteren staan waardoor het vlieguig voorover omkiepert.en dus niet of je de kist met veel of weinig snelheid binnenvliegt.bij dit vliegtuig zie je het al bij het taxien dat hij sterk voorover valt en de piloot denkt daar verder niet bij na..integedeel! ze lachen er zelfs nog om. en stijgen daarna vol vertrouwen en niets vermoedend op tot het lot toeslaat..

l1SCr92f-TQ[/media] - Kyosho Zero 40 with OS FS 52 Surpass - No.1

Laatst bewerkt door een moderator:
gisteren een slechte landing gehad met de zero,met als gevolg...
oct30002.jpg

oct30003.jpg

gelukkig heb ik deze 2 nieuwe nog liggen..
oct30004.jpg

maar bij het rechtbuigen van de poten met een klein tikje krak!!!
oct30001.jpg

dus hoeft het niet meer...CMPRO! (Crap-Models Pro)

Zonde.

Maar is gewoon het teken dat er retracts ingebouwd moeten worden ;-)

Exact ;) Dan kantelen zodat ze naar voren wijzen en klaar. Clubgenoot had het ook met een mustang. Ding wou niet normaal landen. Wielen naar voren door de restracts de kantelen en het ging stukken beter.

Exact ;) Dan kantelen zodat ze naar voren wijzen en klaar. Clubgenoot had het ook met een mustang. Ding wou niet normaal landen. Wielen naar voren door de restracts de kantelen en het ging stukken beter.

daar heb je helemaal gelijk in.alleen komen mijn wielen nu een stuk buiten de vleugel.ik moet dan ten eerste weer kleinere wielen gaan nemen en zo ver als ze nu naar voor zitten zullen ze nooit in de vleugel kunnen inklappen.en ze kunnnen echt niet meer naar achteren anders heb ik weer neuslandingen.dus ik ga proberen te lassen in de vleugel.als hij in brand vliegt moet ik een nieuwe vleugel kopen,

weer even een update van het landingsgestel van de zero

ik heb de plaats rondom de poot toch nog moeten uitfrezen nadat de vleugel in brand was gevlogen bij het lassen.en nu een demontabele poot gemaakt.mocht die nog eens afbreken dan kan ik er makkelijk bij voor reparatie:p het idee is uit zich zelf tot stand gekomen.ik heb gewoon een beetje gepuzzeld van wat er passend te maken was.met dit als resultaat...

nov04005.jpg

netjes een paar stukjes hout erin gelijmt om het weer in orde te krijgen daarna de poot met het vastgelaste plaatje er weer in en vast geschroeft..
nov04002.jpg

en een afdekplaatje gefabriceerd..zo ziet het er weer wat netter uit..
nov04001.jpg

nov04004.jpg

Laatst bewerkt:
en dit is het eindresultaat..maar ik denk dat ik dit ook bij de andere poot moet gaan doen omdat die nog niet precies recht staat en misschien een breuk in kan zitten.als die af zou breken bij een landing kan de gerepareerde poot ook weer krom gaan.
nov09001.jpg

Back