Cnc 3040

Discussie in 'CNC' gestart door Cheeta, 27 jun 2010.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Is er iemand die ervaring heeft met dit type?
    CNC 3040 Router / Engraver Machine + E240 D57 Spindle - eBay (item 230488799742 end time Jul-17-10 00:59:41 PDT)

    Voor de prijs is het niet echt duur te noemen. of zijn er in nederland / eu andere alternatieven rond hetzelfde budget?

    Ik wil ca 1500 vrij maken voor een cnc portaalfrees incl een 4de as.
    Dit omdat ik steeds meer plaatwerk aan het uitbesteden ben de laatste tijd.

    Echter wil ik ook 3d erbij gaan betrekken. vandaar de 4de as ook voor mij om de hoek komt kijken.

    ik doe modeltrucks en kranen dus groter dan 30x40x5 cm zal het niet snel worden.

    ik zal er voornamelijk kunststof hout aluminium en messing opfrezen.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2010
  2. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Beste Alwin,

    Ik heb geen ervaring met deze machines of dit merk.

    Ook wil ik niet meteen iets afkraken wat misschien best potentie heeft.



    MAAAR...
    De advertentie komt amateuristisch op mij over.
    De filmpjes met het frezen op zich wat hun laten zien ziet er slecht uit!
    Ik zie hier mensen aan het werk die volgens mij voor het eerst iets verspanen of zo. Acryl en andere kunststoffen moet je toch brandschoon en glashelder kunnen frezen...
    Een printplaatje frezen wordt ik niet echt enthousiast van, vooral niet van het frezen van een printplaatje met deze snelheid.

    Tot slot zeggen mij de specificaties weinig!
    Er staat niet bij welke geleiding is gebruikt (ja 20mm, etc. dat zegt niets, die kan ik ook kopen bij de Gamma of Praxis!) Bovendien zit er geen software bij. Kijk hier ook goed na. Ik ben van mening dat je op een bepaald moment toch in de buidel moet gaan tasten voor software die makkelijk werkt.

    Voor de rest... laat jezelf goed inlichten, zoals je nu doet! En ga ook eens vragen bij bedrijven die dit soort semi-profi machines leveren. Wisent (step-four leverancier) is bijvoorbeeld een bedrijf dat prima advies geeft.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010

Deel Deze Pagina