CNC bijeenkomst op 29 oktober Purmerend

• Topicstarter Topicstarter juan30
  • Startdatum Startdatum
LOL, :D op die dag word ik ook weer een jaartje ouder :)

hmm, moet ook nog even kijken hoe ik ga, misschien met de trein vanuit zwolle....

Dirk W zei:
Ik heb ook een PII 330MHz waarop autocad 2000 werkt met Win 98, geen probleem.
Alleen op de laptop PII 260 MHz staat XP en dat wil autocad 2000 niet.

Even installeren via compatibility mode. Windows 2000 kiezen en setup draaien. Werkt perfect.

Erik Jan

Wat willen jullie eigenlijk gaan frezen? Het lijkt mij leuk om zelf een stierepiep modelletje te gaan frezen.
Ik ben zelf Product Designer en werk met Solidworks en Pro E.
Verder hebben we een freesbank staan waar we modellen kunnen frezen met een maat van 40 bij 30 cm. Het lijkt mij dat je een behoorlijke freesbank nodig hebt om een fatsoenlijk model te maken. Verder lijkt me het leuk om te weten of er cnc files te downloaden zijn. Ik neem aan dat dit STL files zijn? Ik kan zelf IGES en Step inlezen, en verder alle SW en Proe files.

Het lijkt me toch dat er ergens minimag cad files rondzwerven... :lol:

Zo, ben weer terug van vakantie.

Locatie en datum opnemen in de titel?
Dit Zou natuurlijk leuk zijn. Volgens mij moet dat een moderator doen (toch?) De tijd zal van 11:00 tot 15:00 worden en als het nog leuk is om door te gaan dan kan dat. Ik krijg een hoop leuke reacties op de bijeenkomst dus het kan niet anders dat het gaat lukken om er wat moois van te maken. Kevin Damen komt ook met een cnc-machine die dus werkend te zien is. Mijn eigen machine probeer ik ook mee te nemen maar dat wordt een zware klus. Ik doe er alles aan om hem mee te nemen.
Natuurlijk is het ook leuk als iemand zegt; "ik neem die van mij ook mee" dan is dat helemaal top. Geef het wel even door dan.

Als het goed is zou je je eigen (eerste) bericht, inclusief topictitel, ook moeten kunnen wijzigen.

Andere Nederlandstalige fora om lastig te vallen met een verwijzing naar deze discussie

Ron, je bedoeld daar ook op het forum zetten?

Van de week heb ik met Kevin gesproken van damencnc hij komt ook met wat cnc-materiaal en een machine. Ook stuurt hij een uitnodiging naar zijn klanten in Nederland en België.
Ik moet nog even kijken hoeveel machine`s ik kan krijgen op de meeting.

Dus als iemand zich geroepen voelt mail of reageer dan.

Gr Juan

Het Adres voor de meeting 29 Oktober van 11:00 tot 15:00 ongeveer is;

Ohmstraat 15
1446 TC Purmerend

Wij hopen dat het leuk wordt, het is binnen dus geen last van regen en kou.

Gr Juan

En natuurlijk ben ik er ook.

Er komen al best wat mensen als ik het zo kan bekijken. Maar het is altijd afwachten op de dag zelf. De koffie en thee staat in ieder geval warm.

gr Jan (juan30)

Ik wil ook langs komen.
Ik ben op dit moment bezig met het ontwerp van een CNC freestafel.
Het is dan nooit verkeerd wat te leren van de ervaringen van anderen.
Zie het nog niet af zijnde ontwerp tot nog toe (de Z-as is nog onderwerp van diepe gedachten):

http://img137.imageshack.us/my.php?image=cncmv8.jpg

Het geheel zal een bereik krijgen van X=1100, Y=500 en Z=150
Besturing wordt zeer waarschijnlijk MACH2 of MACH3:
www.artofcnc.ca

Groetjes,

Piet Versleijen

Hmmm... Cnc das zeker leuk :D
Ik werk met cnc machines (Johnfort tc50 en tc35) op mijn werk.
ik heb er zelf geen omdat ik niet veel verstand heb van elektronica of als je het koopt nog al prijzig is.
misschien wel interesant want ik moet me schaal 1/1 vliegtuig opmaken.
dus dat kan wel handig zijn.
Purmerend is 164km van mij thuis. :? enkel.

Jammer Michel B,
Het is idd voor sommige mensen ver rijden.

Maar voor de mensen die wel komen, ik heb majosoft ook uitgenodigd en dit stuurde hij terug.

natuurlijk kom ik, waanzinnig idee.

Als je het adres door wilt geven tenminste ;-) , anders is purmerend zo groot.

Dus voor mij kan het niet meer stuk ik hoop dat jullie het ook leuk gaan vinden.

Gr Juan

Back