cnc freezen zoals logo's (portaalfrees)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Cheeta,

Als je per stap een stukje omlaag gaat, krijg je toch ook een schuine lijn?
Ik kan je al wel een globaal ontwerp laten zien, alleen het precieze ontwerp kan ik nog niet laten zien. Daarnaast zou ik ook willen weten, tot welke groten hij kan frezen en daarom is het misschien ook makkelijker als ik rechtstreeks met deze persoon kan praten en omdat ik misschien ook nog wel iets voor hem kan betekenen in de vorm van reclame op de verschillende fora waar mijn Logboek komt, omdat er nogal veel vraag is op computerfora naar dit soort dingen.

Groeten,

Bram Dekkers

zijn werktafel is 90x90cm lijkt me meer dan genoeg voor jouw werk ;)?? of bouw je een super big tower ;).

hij heeft aan mij gevraagd als tussen persoon op te doen om beetje uit te filteren.

ja je kan meerdere stappen doen echter zal je nooit een mooie gladde lijn krijgen. hij kan max 12 dieptes instellen op zijn frees dacht ik.

Hallo, waar gaat dit over ???? :confused: :confused: :confused:

Ik poets het messing absoluut niet hoor, ik schuur het na de bewerking altijd ruw, omdat anders de primer op het messing niet goed hecht op het gladde messing !!!

Miischien lijkt het te glimmen, maar daar schuur ik het niet voor hoor !!!

schoonmaken bedoelt marko ;). niet poetsen :P. hier zie je het slijpstof nog op liggen.

Ok, dat is een mooi formaat, hoeveel mm kan hij dan per stap doen? Als ik dan alvast een begin heb kan ik het daarna altijd nog netjes maken.
Aan wat voor prijs zal ik dan moeten denken, als ik alles zelf doe, dus dat alleen het plexiglas daar op leggen en aanzetten nog nodig is

is totaal van het ontwerp afhankelijk hij maakt een tijdschatting voor het werk en aan de hand daarvan wordt de prijs berekend. dus hoe complexer het is hoe duurder het wordt.

het is niet zo simpel van als ik autocad instuur alles gelijk rond is, 99% van de tekeningen bevatten kleine foutjes die opgelost moeten worden.

als je je tekening hebt kan ik een prijs schatting laten maken

machine is een zo goed als professionele machine afwerking is max ca 0.1mm zo even uit mijn hoofd. hij kan zeer fijn werk doen kijk naar mijn logo is compleet met 1mm frees gedaan.

het logo kostte me 60 euro *3-4 uurtjes werk 15 euro per uur incl restmateriaal was dit.

die alu plaatjes waren 2 -3 uur werk 40 euro.

dus reken op ca 15 euro per uur.

Laatst bewerkt:
maar jij hebt dus hem het plaatje laten ´´ontwerpen´´?

nee ontwerpen gaan zoiezo via mij, logo is zelf ontworpen hij heeft er wat foutjes uit gewerkt.*geen gesloten lijnen etc*

Z as ook maar niet volledig, zijn software ondersteunt geen 3d bewerkingen en zijn kennis voor 3d mogelijk ook helaas niet.

en 3D is heel anders he, echt 3D is ook rondom bewerken, echter is dat zeer complex.

Z as ook maar niet volledig, zijn software ondersteunt geen 3d bewerkingen en zijn kennis voor 3d mogelijk ook helaas niet.

en 3D is heel anders he, echt 3D is ook rondom bewerken, echter is dat zeer complex.

OK, maar omdat je zei dat hij hem op 12 verschillende dieptes in kon stellen, dat zijn 12 standen dus niet variabel, dus ook geen cnc.

OK, maar omdat je zei dat hij hem op 12 verschillende dieptes in kon stellen, dat zijn 12 standen dus niet variabel, dus ook geen cnc.

Hallo Harry,

Moet niet zo zijn, niet geheel CNC, alleen de X en Y as zijn CNC, dus eigenlijk gewoon een kolomfreesmachine met handbediende diepte-instelling !!!
Of zie ik dat verkeerd ???

hallo,

de diepte is wel cnc instelbaar, echter zijn schuine vlakken niet mogelijk omdat het niet glad wordt je blijft de riggels zijn.

of dit komt door software of hardware weet ik niet exact zou ik hem moeten vragen.

maar cnc = Computer Numerical Control

en zijn diepte is dus gewoon door waarden op te geven in te stellen, ook heeft 3d een aantal grote nadelen ivm dat je dan professioneel moet kunnen tekenen en alle software moet matchen.

ik weet dat hij wel een stappenmotor op zijn Z as heeft maar weet niet of het de drive is of de software die tekort schiet hiervoor of dat het niet aantrekkelijk is om te doen voor anderen door het vele werk hiervan.

hallo,

de diepte is wel cnc instelbaar, echter zijn schuine vlakken niet mogelijk omdat het niet glad wordt je blijft de riggels zijn.

of dit komt door software of hardware weet ik niet exact zou ik hem moeten vragen.

maar cnc = Computer Numerical Control

en zijn diepte is dus gewoon door waarden op te geven in te stellen, ook heeft 3d een aantal grote nadelen ivm dat je dan professioneel moet kunnen tekenen en alle software moet matchen.

ik weet dat hij wel een stappenmotor op zijn Z as heeft maar weet niet of het de drive is of de software die tekort schiet hiervoor of dat het niet aantrekkelijk is om te doen voor anderen door het vele werk hiervan.

Hallo Alwin.

Ik weet het, heb zelf een standaard machine omgebouwd naar cnc.

Maar omdat je zei dat hij hem maar op 12 standen in kan stellen, ging ik er van uit dat de Z as geen cnc functie had, maar dat maakt niet uit.

Normaal gesproken kan je met drie assen een half drie D werkstuk maken, bvb het voor aanzicht van een gezicht of een lichaam, maar dan moet je wel de juiste software hebben en een drie D teken paket, bvb autocad maakt er een DXF file van en dat kan met ieder cnc programma omgezet worden naar G-CODE.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back