Coasters

• Topicstarter Topicstarter mennojan
  • Startdatum Startdatum
M

mennojan

Guest
Hoi hoi,

Zijn hier ook mensen die Coasters na bouwen op schaal?

Ikzelf heb inmiddels de tekeningen van een Damen coaster, Ik ben van plan om die te gaan bouwen als m'n Smit Nederland af is.

Voorlopig ben ik me wat aan het orionteren hoe ik het e.e.a ga oplossen. Natuurlijk ben ik ook veel detail foto's aan het bij elkaar sprokkelen. Verder ben ik nog druk aan het zoeken naar meer informatie over de luikenwagen, masten, lieren enz enz. Via via ben ik in contact gekomen met de kapitein van een van deze schepen, die heeft me ook al heel veel informatie gegeven.

Groeten Menno-Jan.

Hallo Mennojan,

Zie mijn draadje "bouw van een kruiplijncoaster". Door allerlei omstandigheden ligt dit (helaas) al weer een tijdje stil, ben nog wel vast van plan om het schip af te maken. Ook zijn er al plannen voor een vervolg, een model van de huidige serie 6000 tonners die nu gebouwd worden bij Ferus Smit.

Hans

normal_bellresolve.jpg

Rustig aan, ik begrijp het als je 1000 posts wilt halen, maar één keer drukken is genoeg hoor ;)

Ook als de site toevallig eens traag is, een keer klikken is genoeg :)

alzetterd4.jpg

M/S Alzette.

Vaargroep Nienoord.

merelno3.jpg

M/S Merel.

Vaargroep Nienoord.

mercanticco2.jpg

M/S Mercantic.

Den Helder.

Laatst bewerkt:
Welke van de C serie is dat van W&B Jan?

Wel mooi gemaakt met die Bailey kraan :)

HE!

Die 2e foto van jou Jan, lijkt wel wat op een coastertje die mijn vader ooit eens heeft gemaakt.
Staat, na het overlijden van m'n vader, nog steeds op een kast bij mijn moeder thuis.

Wim

Menno Jan zou het niet weten, met de kraan der zuchten, maar je ziet dat er ook Coasters op schaal worden gebouwd.

Wim als je vader een keer op Nienoord gevaren heeft kan het dezelfde zijn.

Ze komen van een CdRom van 25 jaar Nienoord.
Helaas heeft de fotograaf niet namen van bouwers er bij geplaatst.
Wel commentaar op copyright ik mocht die CdRom niet in mijn bezit hebben.
Zie Groninger Kustvaart Forum bij Scheepsmodellen.

Nee Jan, het is niet de coaster van m'n vader. Die heeft er slechts enkele malen mee gevaren, en niet anders dan in Emmen.
Het is wel zo een soort, een Groninger kustvaardertje, gebouwd van een NVM tekening, nummer 10.12.001, zoals te zien in de Catalogus van de NVM (bladzijde 11)

Wim

Hallo Mennojan

Op jouw vraag of er ook mensen zijn die coasters bouwen kan ik volmondig ja op zeggen daar er op dit moment niet meer dan 7 stuks in aanbouw zijn wel allemaal coasters uit de jaren vijftig zie maar bij bouwverslagen daar zie je er al een staan de kroonborg.

desa

Kijk hier anders even als je niet wilt bouwen maar varen.

[web:3d65acd33d]http://koopjes.marktplaats.nl/hobby_en_vrije_tijd/modelbouw/64218122.html[/web:3d65acd33d]

Misschien is het wat voor je.

Back