Coaxiaal op graupner mx-16

Hallo,

Ik ben ene beetje aan het rommelen en vraag me af of ik mijn artech coaxiaal ook op mijn mx16 kan programmeren. 4 kanaals dingetje. Voor-achter, Links-rechts, roteren en up-down. Maar kan ff niet vinden hoe ik dit op mijn zender ga programmeren. Iemand een idee?

Ronald

Ja beiden kanaal 77. Ik heb alleen geen idee hoe ik hem nu moet instellen. De 2 van de swashplate doen het wel. Ik heli modus of vlieg modus. Maar de 2 kanalen van de motoren moet ik iets mee doen. Geen idee wat :) Heb wel de standaard zender, maar wil het gewoon ook op mijn graupner.

Veel van dit soort heli's willen de trim voor het gas op minimum hebben, als beveiliging tegen het spontaan gaan draaien van de rotoren bij inpluggen van de accu.

Nope, werkt niet. Zag wel dat er op kanaal 3 een stekkertje gaat naar een soort esc board. En op kan. 4 1 draad naar dat board. Dus waarschijnlijk 1 sturing op kanaal 3 en harder en zachter op kanaal 4? Het is wel bout dat je de kanalen niet weet welke bediening welk kanaal is op de standaard ontvanger. Misschien draadjes eens omwisselen en kijken welke wat is.

Bij een coax wordt gas en rudder gemixt (hij draait immers door de ene rotor sneller te laten draaien en de andere langzamer), met vaak een gyro erbij, om de staart stil te houden bij geen stuurinput.

Back