Hallo Allemaal,
Inmiddels al weer een hele tijd verder, aangezien ik in de tussentijd een truck in opdracht voor iemand heb gebouwd, ben ik toch weer verder gegaan met de Coca Cola truck. ik heb besloten eerst de stuurinrichting te gaan aanpakken.
Aangezien de standaard draaicirkel van een knight hauler zo groot is als een 300 meter lang containerschip. heb ik het setje van TH modelbouw aangeschaft om de bladveren onder het chassis te bouwen, daarna ook gelijk een aluminium stuuras aangeschaft met een grotere uitslag.
Echter bleek de set van TH modelbouw niet te passen, toch jammer dat ze niet op de site zetten dat het NIET geschikt is voor een amerikaanse truck.
dit komt omdat bij de amerikaanse trucks de ophang direct in de bumperbeugel geschroefd zit. bij een europeesche truck gaat het dus wel omdat deze verder naar achteren zit.
Toen maar de digitale tekenpen opgepakt.
Eerst heb ik de beugel voor de bumper nagetekend, daarna heb ik het onderdeel van TH nagetekend en vervolgens deze samen gevoegd.
vervolgens deze laten printen by shapeways. en voila! zit onderstaand resultaat.
vervolgens alles van de stuuras ervan afgesloopt en alles weer opnieuw opgebouwd met de nieuwe onderdelen.
Nu staan de bladveren onder het chassis, stuuras er weer onder gebouwd en de servo positie iets aangepast.
het resultaat een grotere stuuruitslag, vrijwel geen speling meer op de stuuras en ook geen problemen meer als je er een supersingel onder monteert.
aangezien ik toch bezig was, gelijk de velgen vervangen aangezien de knight hauler standaard met europese velgen word geleverd ipv de amerikaanse.
ook nog even onder in de treeplanken ledjes gemonteerd aan beide kanten, zo toch nog weer 50 ledjes extra erin kunnen maken!
groet Koos