Al een geruime tijd ben ik in het bezit van een oude Robbe Focus 3m Zwever. Ooit gekregen van een van de forumleden. De romp (plura) is al een aantal keren gerepareerd en de cockpitkap is gescheurd. Je zou zeggen dat hij eigenlijk op is, maar ik blijf er enorm veel vliegplezier aan beleven. Ondanks zijn forse gewicht van 3kg doet het ding het nog steeds fantastisch aan de lijn, sleep en helling. Dus eigenlijk wil ik de hele handel deze winter helemaal kaal trekken en nog een keer helemaal opbouwen. Nieuwe servo's in de vleugels en de romp (S3001), de romp nog eenmaal helemaal strak trekken en spuiten en de vleugels een nieuwe folie behandeling.
Het enige wat nu echter lastig wordt is de cockpitkap. Deze is al op verschillende plekken gescheurd en niet meer te redden. Nu heb ik ooit eens vernomen dat er een bedrijfje was waar ook deze cockpitkap nog te bestellen is. Echter kan ik dit nergens meer vinden. Iemand een idee?
Het enige wat nu echter lastig wordt is de cockpitkap. Deze is al op verschillende plekken gescheurd en niet meer te redden. Nu heb ik ooit eens vernomen dat er een bedrijfje was waar ook deze cockpitkap nog te bestellen is. Echter kan ik dit nergens meer vinden. Iemand een idee?