Coenair Carrera Favorit/ASW17 hybride

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Nadat onze jonge vriend Coen zijn eerste zweef-stapjes heeft gezet met zijn EPP ASW28 is het tijd voor het echte werk :-): een Vintage Glider.

Uit de onuitputtelijke schatkamers van Jako (Jakkie takkie) is een Carrera Favorit romp en stabilo tevoorschijn getoverd. De tekening en een bergje hout was alles wat nodig was om er het luchtruim mee te kiezen. Ook dat was rap geregeld.
Maar we hadden Coen ietsje overschat; het bouwen van een ribbenvleugel (en dan ook nog niet de allermakkelijkste) van tekening zou wel erg lang gaan duren.

Ergens in een hoekje lag nog een brand-spanking-new setje vleugels van een Carrera ASW17. En laat dat nou heel aardig op elkaar passen....

090619Favorit002.jpg

De neuslijsten heeft Coen verlijmd, en ook alle RC zit er al in. Dat heeft hij aardig gedaan :-). Ik heb de de tipjes eraan gefabriekt en de afwerking van de vleugels gedaan.

090619Favorit001.jpg

Coen heeft een woest kleurenschema opgesteld en folie gehaald. Dat gaat er vandaag op en als alles meezit zullen we dit weekend een re-maiden gaan beleven.....

090619Favorit003.jpg

We hebben het hier over de zelfde Coen die zich heeft opgegeven voor de Vintage??
Dan is hij bij Arjan in goede handen.

Ik begin inderdaad ook een beedje jaloers op Coen te worden maar ik gun het hem wel.
Dat stabilo doet mij ook een beedje aan de Cirrus denken...kortom afwerken en dan zo'n mooie sticker van Arjan erop!!!!

Laatst bewerkt:
BTW ook ik heb tegenwoordig een Hybride....
De romp van de Tonga, zie foto hiernaast,(vleugels nog stuk) en de vleugels van de Stratos(3,2m).
Dit blijkt in de praktijk een ideale kombinatie te zijn. Bij de "maiden" naar 200 meter gevlogen op de motor... en vervolgens 2 x naar 300 meter op thermiek(Sky Ass). Uiteindelijk na 45 minuten weer op de grond. Helaas bleek mijn standaard motor die ik in al mijn toestellen gebruik (59 gram) nu wel doorgebrand te zijn. Dus 3,2 meter en 1600 gram is de grens voor deze motor. Voor 16 dollar een zwaarder type gekocht via E-bay. Nog 14 dagen geduld hebben.

We hebben het hier over de zelfde Coen die zich heeft opgegeven voor de Vintage??
Dan is hij bij Arjan in goede handen.

Ik begin inderdaad ook een beedje jaloers op Coen te worden maar ik gun het hem wel.
Dat stabilo doet mij ook een beedje aan de Cirrus denken...kortom afwerken en dan zo'n mooie sticker van Arjan erop!!!!

Jep, dat is inderdaad dezelfde Coen die zich opgegeven heeft bij de Vintage Gliders. Ik vlieg vaak met Arjan, dus volgens mij zit dat inderdaad wel goed! Ik hoop dat-ie mooi wordt, maar daar twijfel ik niet aan!

Coen

Ja, dezelfde Coen. Ik weet niet zeker of zijn ouders net zo blij zijn met PH_AJH en Jakkie takkie....hun huis is in een paar maanden tamelijk veranderd....:cool:

Chroom met Dayglow orange...het is weer eens wat anders

090619Favorit004.jpg

Laatst bewerkt:
leuk coen!
zal stukken leuker vliegen als de asw die je laatst mee had ;)
ps weet je dat je je spullen van hangar nog in zwolle hebt liggen (alwin). daar liggen je schanieren en zooi nog ;)

greetz robert

Gelukkig heeft Coen jonge ogen. Het nadeel van chroom is namelijk dat het precies de kleur van de omgeving aanneemt. De perfecte schutkleur eigenlijk :-)
Het middendeel (wat nu nog kaal is) wordt ook oranje. En het richtingsroer. Het stabilo moet dan weer chroom zijn.....

Maar, het is wel mooi hoor. In het echt nog knallender dan op een foto.

Het lijkt zwart maar dat is dus chroom.
Eerlijk gezegd ziet het er super uit......

090619Favorit005.jpg

Zo dat is een strak ding geworden, mooie kleuren zeker
als ik jouw Arjan had ik dat ding hellega niet meer terug gegeven aan die dwerg

Tom

hehe. Hij is/was niet van mij. Ik kan hem natuurlijk gewoon afpakken....

Eén van de stabilovlakken blijkt ooit schade te hebben gehad en was erg krom. Gisteravond met de plantenspuit bevochtigd en met spelden onder spanning op mijn bouwplank vastgezet. En nu is hij weer recht :-)
Die gaan zometeen in de folie. Dan de vleugelelastieken even in orde maken en dan kan hij morgen de lucht in.....

090619Favorit006.jpg

ik zeg gewoon doen, denk dat je wel kan winnen van hem, als vechten die kleine altijd wel gemeen...

ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

WAUW ARJAN dat is echt heeel mooi geworden!

Ik hoop maar wel dat ik m daadwerkelijk weer terugkrijg:(....
Bedankt!

Klaar...
De automatische belichting van het fototoestel raakt een beetje van slag :-)

090619Favorit007.jpg

Coen was hier net om even te kijken. Toen ik de onderkant liet zien viel de zon er op en voelde ik behoorlijke warmte. Het holle profiel werkt als een lens! Geen gekheid, je voelt het écht :cool:

Back