I
Igwe Aneke
Guest
Omdat ik:Jonathan:
Waardoor is het electrovliegen bij jou duurder dan brandstof?
1) Een snellader van 150 euro heb moeten kopen
2) Een regelaar van 70 euro heb moeten kopen
3) En niet te vergeten twee accupacks van 50-70 euro elk (afhankelijk van de cap. en aantal cellen)
In totaal dus +- 350 euro (excl. motor) voor wat anders nog geen 125 euro zou hebben gekost voor een brandstof motor (4,5-6,5 cc).
Nu moet ik wel zeggen dat de lader en regelaar en accu's straks in andere toestellen zijn te gebruiken.
Dit waren de kosten voor mijn Zabarak; een 1,52m 1300g trainer.
Het toestel wat ik hierna wil vliegen gaat beduidend meer geld kosten aangezien je voor een .40/.60 laagdekker geen (vertraagde) speed xxx meer kan gebruiken (te zwaar).
Voor dit toestel reken ik op een 150-200 euro voor een redelijke brushless en 150-200 euro voor twee accupacks. Daarnaast moet ik voor een brushless ook een nieuwe regelaar a 80-100 euro (40A+) hebben.
Hier in totaal ongeveer 450 euro, terwijl een 7,5-10 cc voor ongeveer 100-150 euro is te krijgen.
Zoals je ziet Laurens is het niet dat ik voor niks zeg dat electro toch een stuk duurder kan zijn dan brandstof, en dat als je niet echt zwaarwegende redenen hebt om electro te willen vliegen, brandstof toch altijd nog een goedkopere oplossing is : :wink: