Comanche zwaait alle kanten

• Topicstarter Topicstarter Backey
  • Startdatum Startdatum
B

Backey

Guest
Ik heb net een E-sky Co-Comanche gekocht. Ik ben hem nu al 2 weken aan het afstellen maar loop telkens tegen hetzelfde probleem.

Hij draait niet om zijn as, maar zodra ik hoger kom dan ongeveer 50 cm. begint hij oncontroleerbaar rondjes te draaien. Van voor naar achter en van links naar rechts (net als dat liedje.), deze uitslag wordt steeds erger, en is niet met de controller te corrigeren. Uiteindelijk is een crash een gewoonte iets geworden bij mij.

Ik heb reeds de swashplate, de innershaft (voor zo'n verlengde alu) de lipo en ongeveer 20 blades vervangen. Ik zoek me suf in alle forums, maar kom niet verder.

Wie kan mij helpen!?!!?

Had je niet beter even de winkel kunnen informeren voordat je alles ging vervangen?

Ha, die Backey.

Zelf heb ik dit probleem ook gehad met mijn Lama V3.
De verbinding tussen de swing-arm en de bovenste rotor is te lang of te kort, waardoor de bovenste rotorbladen niet in één vlak draaien. Telkens verstellen en de helicopter van opzij met draaiende motor bekijken totdat het er goed uitziet.

Veel vliegplezier,
André

Laatst bewerkt door een moderator:
Met die swing arm bedoelt hij dus de stabilisator die boven je bovenste rotor zit. Die moet in één vlak draaien met die bovenste rotor. Anders krijg je het zogenaamde toilet bowl effect (als een draaikolk die je ook wel eens ziet als je de wc doortrekt).
Ik ken de CoCommanche als een heel stabiele heli, dus er is hoop voor je :)

Willem.

Bedankt.

Goedenavond,

Ten eerste, ik heb de onderdelen moeten vervangen omdat ze kapot waren, en de onderdelen op advies van div. forums uitgezocht.

Ik heb nu de innershaft vervangen door een orginele, dus zwart plastic en eens goed gekeken naar de afstelling zoals geadviseerd.

Hij lijkt het nu inderdaad eindelijk goed te doen.
Echt proberen kan ik het morgen pas, anders krijg ik ruzie met de buren :sleepy:

Nogmaals bedankt voor het advies.

Back