Combat Aircraft of World War II

hallo allemaal,

Wat ik nu vertel zal de meeste van jullie wel bekend voorkomen maar doe het toch. Ik was wat aan het opruimen thuis en kwam daar een mooi boek tegen. Met bijna alle vliegtuigen ui de 2e wereld oorlog. Eerst zat ik er aan te denken om het boek weg te doen aan iemand van jullie maar heb besloten het te houden omdat er een leuk model instaat die nog s in schuim wil maken. Maar toch voor de geintreseerden als je info wil over een model en hij staat erin kan ik zo wat foto's scannen of kopieren en opsturen dus u roept maar.

Bernard

Als er iets over de Dornier Do335 in staat dan houd ik me aanbevolen :)

Euhm heb wat oude foto's van verschillende kisten namelijk de:

DO 335A-1 en A-6
DO 335 V9
DO 335 V3

Op de foto's zie ik niet zo duidelijk wat de verschillen zijn. Ze zijn wel in zwart wit. Er staat wat info bij in het engels als je die wil kan ik die wel ff hierop zetten. de foto's zijn als volgt.

afb14214.jpg

Niet het meest beste scanwerk maar goed het voldoed denk ik.
De bovenste is de DO 335 V9
De onderste is de DO 335 Pfeil of ook wel de 335A-0

afb14215.jpg

Nog 2 foto's

De bovenste is een eerdere foto als onderste van die eerste serie dit is dus de 335A-0

De onderste is de 335 V3.

Tot slot een poging tot het scannen van een driezijdenaanzicht.

afb14216.jpg

Zo dit was het voor nu. Er staat nog wat info bij. Misschien al wel leuk om te weten dat de A-1 een "single seat fighter" was en de A-6 een "two seat night fighter" was.

Als je meer info wil dan zegt je t maar. hopelijk kun je er wat mee.

Bernard

Bedankt voor de scans :) Ik heb nog tekeningen liggen voor de single seater versie.

Leuk, die night fighter! Ik had hem nog niet eerder gezien; de meeste modellen zijn van de single seater. Misschien wel een idee om die uitvoering eens te maken.

hahaha en weet je wat me opvalt!!!!

Ze maken geen opmerkingen op de bouwer, enkel positieve respons, kunnen we nog iets van leren. hahaha... :P

Tom

@ Ronald.

Geen dank. Als iemand nog wat info wil ik stel me natuurlijk weer beschikbaar mag graag alles doen wat met foto's en scannen te maken heeft dus vandaar.

Ik heb dat draadje ook bekeken. Jah als ik een keer meer tijd heb zal ik m bekijken. Maar wat een knoeperd van een draadje he.

Bernard

Hoi,

heb je ook foto's van een P61B, of te wel ook wel genoemd: Black Widow.

gr. Kelvin

Hmmmmm,

Ik heb m'n boek gepakt en ben gaan zoeken en heb wat gevonden.

The Northrop P-61 Black Widow.
P-61 a three-seat night fighter.

Het boek bevat 2 foto's van het vliegtuig, 1; 3 zijden aanzicht en een tekening in kleur.

Er staat bij veel van de foto's dat het gaat om de P-61A. Maar wat ik zo uit de tekst haal verschillen de A,B of C types niet veel van elkaar. Maar kan t mis hebben. Maar goed de foto's komen hieronder.

afb14305.jpg

Tekening van een p-61A-5, Een van de eersten die europa bereek,

afb14306.jpg

De P-61 invlucht.

afb14307.jpg

:wink: spreekt voor zich

En nu de laatste dit is een foto van een P-61A

Dit is de tekst die erbij staat:
"Another turretless P-61A is seen here at readiness at a 9th AAF dispersal somewhere in england. D-Day stripes were worn by all P-61s in the European theatre
afb14309.jpg

Zo dit was t de rest is allemaal tekst zoals welke motor het orgineel heeft enzovoort.

Bernard

Hoi,

bedankt voor de foto's. kan ik weer mee verder komen :D

gr. Kelvin

Kelvin,
Volgens mij heeft er 1 of 2 jaar geleden in de modelbouw actueel een serie artikelen gestaan over de bouw van een schaalmodel P61b black widow.
Dan bedoel ik dus van scratch af aan.
Groet,
Jaap

Hoi Jaap,

Leuk als je dat kan vinden en kan kopiëren. Kben namelijk momenteel bezig met het bouwen van een P 61. :D

Of het een black widow wordt weet ik nou niet cker meer. dat bovenste plaatje en dat kleurenschema is ook zeer interessant :!: 8)

gr. Kelvin

Hoi Bernard,

Ik ga binnenkort bij forum ---> schaalmodellen <--- een topic openen over het bouwen van het vliegtuig.

Meer info zul je/jullie hierover dan te zien krijgen.

gr. Kelvin

Back