vandaag heeft een clublid de eerste zagi's gesneden.
vervolgens ben ik zelf de juiste hoeken gaan snijden en een handvat erin gezet wat ook de neus versterkt.
op de foto's staan mn oude zagi een echte zagi fixxs die later omgebouwd was naar brushless.
de nieuwe zijn iets korter in span en zijn ook niet zo breed als de oude vleugels.
vroeger standaard servo's nu hitec 85mg's (lichter)
vroeger een 36grams motorke, nu een 50grams motorke (zwaarder)
regelaar 25amp (gelijk gewicht)
ontvanger assan 2,4 ( gelijk gewicht)
accu vroeger 3cell 1700mah, nu 3cell 1800mah (iets zwaarder)
wat me opvalt is dat deze 1800mah exact dezelfde maten heeft als mijn 2200mah lipokes.
met deze setup dus iets harder nog,ook wendbaarder, wel een kleiner vleugelopp.
span is nu 1meter 06cm
met de overschotjes van de toppen valt mss ook nog wat te maken?(span 55cm)
middenste rib, daar komt nog een uitsparing in of 2 voor 2 houten grenen liggers in de vleugel. ook een uitsparing waar de lippo ongeveer komt en ook direct ankerpunt voor de velcro
oude en nieuwe naast elkaar, en de setup erop gelegd
hier de nieuwe op de oude(hier zie je duidelijk de verschillende afmetingen.
ook eens 2 liggertjes van 5x5cederhout eropgelegd. deze zal ik er denk ik inlijmen. de aanvalsboord waar het rudder tegen komt denk ik te versterken met een o,5mm dik strookje carbon van 3mm hoog.
vervolgens ben ik zelf de juiste hoeken gaan snijden en een handvat erin gezet wat ook de neus versterkt.
op de foto's staan mn oude zagi een echte zagi fixxs die later omgebouwd was naar brushless.
de nieuwe zijn iets korter in span en zijn ook niet zo breed als de oude vleugels.
vroeger standaard servo's nu hitec 85mg's (lichter)
vroeger een 36grams motorke, nu een 50grams motorke (zwaarder)
regelaar 25amp (gelijk gewicht)
ontvanger assan 2,4 ( gelijk gewicht)
accu vroeger 3cell 1700mah, nu 3cell 1800mah (iets zwaarder)
wat me opvalt is dat deze 1800mah exact dezelfde maten heeft als mijn 2200mah lipokes.
met deze setup dus iets harder nog,ook wendbaarder, wel een kleiner vleugelopp.
span is nu 1meter 06cm
met de overschotjes van de toppen valt mss ook nog wat te maken?(span 55cm)
middenste rib, daar komt nog een uitsparing in of 2 voor 2 houten grenen liggers in de vleugel. ook een uitsparing waar de lippo ongeveer komt en ook direct ankerpunt voor de velcro
oude en nieuwe naast elkaar, en de setup erop gelegd
hier de nieuwe op de oude(hier zie je duidelijk de verschillende afmetingen.
ook eens 2 liggertjes van 5x5cederhout eropgelegd. deze zal ik er denk ik inlijmen. de aanvalsboord waar het rudder tegen komt denk ik te versterken met een o,5mm dik strookje carbon van 3mm hoog.
Laatst bewerkt: