combinatie van van de Wouw

Moi !

Ik ben al een tijd bezig met het nabouwen van de volvo combinatie van van de Wouw.
Het volvo chassis is verlengd om een voorloopas te kunnen aanbrengen.
Daarnaast wordt de tanktrailer helemaal zelfbouw .
Eerst deed ik een poging om het chassis van aluminium te maken maar dat werd toch wat lastig met het detailwerk rondom de assen.
Toen heb ik een poging gedaan om het van pvc en abs te maken , maar daar vond ik de sterkte niet voldoende van.
Uiteindelijk ben ik leermeester Piet maar gaan immiteren en begonnen met messing .
In het fotoalbum staat daar nu het resultaat van een weekend knutselen ....
wordt vervolgd !

Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van bobross: tanktrailer + truck van van de Wouw

Groeten Jans

Moi !

Ik ben al een tijd bezig met het nabouwen van de volvo combinatie van van de Wouw.
Het volvo chassis is verlengd om een voorloopas te kunnen aanbrengen.
Daarnaast wordt de tanktrailer helemaal zelfbouw .
Eerst deed ik een poging om het chassis van aluminium te maken maar dat werd toch wat lastig met het detailwerk rondom de assen.
Toen heb ik een poging gedaan om het van pvc en abs te maken , maar daar vond ik de sterkte niet voldoende van.
Uiteindelijk ben ik leermeester Piet maar gaan immiteren en begonnen met messing .
In het fotoalbum staat daar nu het resultaat van een weekend knutselen ....
wordt vervolgd !

Groeten Jans

Hallo Jans,

Nou Jans, ik zie dat het solderen van het messing jou heel goed afgaat, SUPER hoor !!!

Moi !

Hier een update van mijn bouw van een tanktrailer .
De assen zijn nu klaar en ben nu bezig met de luchtbalgen die dienst gaan doen als vering voor de trailer .
RVS is in huis om de tank binnenkort te gaan walsen .De zwanehals maakt het er niet makkelijker op .

groeten Jans

Hallo Jans,

De Volvo FH 1:1 heeft niet echt een oudere cabine hoor !!!
Dit is een 2e generatie Volvo FH
De 3e generatie is nog maar net uit hoor !!!

Bij 1:1 trailer trailer is de 3e achterste as gestuurd, maak jij een vaste 3e achterste as ???

De onafhankelijke wielophanging met de luchtbalgen ziet er goed uit, SUPER hoor !!

Je soldeerwerk ziet er goed uit hoor !!!

Ik ben benieuwd naar jou nog te maken RVS tank !

trailer

Goeiedag Piet !

De 3e as wordt stuurbaar , de steunen voor de bevestiging van de servo zijn al gemonteerd .
Ik ben ook heel benieuwd hoe die RVS tank uitpakt , dat zal deze week blijken .

groeten jans

Goeiedag Piet !

De 3e as wordt stuurbaar , de steunen voor de bevestiging van de servo zijn al gemonteerd .
Ik ben ook heel benieuwd hoe die RVS tank uitpakt , dat zal deze week blijken .

groeten jans

Hallo Jans,

Sorry, ik heb niet goed gekeken op de foto's.
Inderdaad is de achterste as bestuurbaar
Jammer dat de foto's zijn zo klein zijn !!

foto's

Hallo Jans,

Sorry, ik heb niet goed gekeken op de foto's.
Inderdaad is de achterste as bestuurbaar
Jammer dat de foto's zijn zo klein zijn !!

Piet ,

Als ik op de foto's uit het album klik worden ze groter , zijn ze dan nog niet groot genoeg ?
Ik kan rustig ff nieuwe foto's maken en je die direkt sturen .
Dan zijn ze 4 Mb groot en erg duidelijk ;)

groeten Jans

Piet ,

Als ik op de foto's uit het album klik worden ze groter , zijn ze dan nog niet groot genoeg ?
Ik kan rustig ff nieuwe foto's maken en je die direkt sturen .
Dan zijn ze 4 Mb groot en erg duidelijk ;)

groeten Jans

Hallo Jans,

Bedankt voor het aanbod, maar dat is voor jou extra werk, ik heb de foto's even met een loupe bekeken en kan het nu duidelijk zien hoe het wordt.

Misschien moet jij proberen via PhotoBucket foto's te plaatsen, dan worden ze mooi groot, ik gebruik dit programma ook, ik ben hier tevreden over !

Ik ben weer een stapje verder ;
de luchtbalgen zitten eronder met schokbrekers .
Tevens zijn er opbergkisten gemonteerd aan elke zijde .

http://i363.photobucket.com/albums/oo80/bobberdebobber/IMG_0076.jpg

http://i363.photobucket.com/albums/oo80/bobberdebobber/IMG_0080.jpg

http://i363.photobucket.com/albums/oo80/bobberdebobber/IMG_0081.jpg

en nu hoop ik dat de foto's duidelijk genoeg zijn Piet ! ;)

en hoe krijg ik de afbeeldingen direkt in dit vlak ??

groeten Jans

Hallo Jans,

Nou, de foto's zijn duidelijk genoeg hoor !!

Mooi stukje modelbouwwerk, Super hoor !!

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !!!

Hoe zet je nu de foto's op dit forum ???

Als ik de foto's op het forum zet vanuit min Photo-Bucket komen ze rechtstreeks in beeld.

Kun je even uitleggen hoe jij dat doet, misschien kan ik je dan helpen om de foto's in 1 keer te plaatsen.

foto's ...

Dag Piet !

ik plaats de direct link

Share URL - Email & IM Direct Link - Layout Pages HTML Code - Websites & Blogs IMG Code - Forums & Bulletin Boards

maar zal blijkbaar een andere moeten doen ?

forums & bulletin denk ik

Jaaaaa ! We leren het wel !
IMG_0076.jpg

groeten Jans

<LI class="moduleItem collapsed" id=columnLeft_ii style="POSITION: relative" _madePositioned="true">

Dag Piet !

ik plaats de direct link

Share URL - Email & IM Direct Link - Layout Pages HTML Code - Websites & Blogs IMG Code - Forums & Bulletin Boards

maar zal blijkbaar een andere moeten doen ?

forums & bulletin denk ik

Jaaaaa ! We leren het wel !
IMG_0076.jpg

groeten Jans

<LI class="moduleItem collapsed" id=columnLeft_ii style="POSITION: relative" _madePositioned="true">

Hallo Jans,

Helemaal goed, de foto is nu in een keer geplaatst en direct zichtbaar !

Nog een opmerking :

Als je de foto nu nog even verkleind naar 640 x 480, dan komt de tekst "deze foto is verkeind" niet meer in beeld !

Wil je een precieze beschrijving hoe je het plaatsen van foto's in jou album Photobucket kan zetten/downloaden, jou foto's kan verkleinen en je foto's makkelijk en snel kan plaatsen op het forum ???

Zo ja, laat het mij dan maar even weten !

Dat ziet er prachtig uit bijna niet te zien dat het een model is vooral die luchtvering erg mooi.

Veel bouwplezier groeten van Nico.

Hallo bobross
eerst ff mn complimenten voor het werk wat je tot nu toe gedaan heb. schitterend gewoon.
nu wil ik je alleen ff melden dat peter sinds 3 weken een nieuwe tanktrailer gekocht heeft.
ik weet niet in hoever hij verschilt van de oude trailer qua details enzo.
wel is hij hier en daar anders gespoten.
mischien moet of wil je hem hier en daar aanpassen om het echt gelijkend te houden.
verder wens ik je veel succes met je schiterende project.
hier is een paar foto's van de zn nieuwe trailer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo bobross
eerst ff mn complimenten voor het werk wat je tot nu toe gedaan heb. schitterend gewoon.
nu wil ik je alleen ff melden dat peter sinds 3 weken een nieuwe tanktrailer gekocht heeft.
ik weet niet in hoever hij verschilt van de oude trailer qua details enzo.
wel is hij hier en daar anders gespoten.
mischien moet of wil je hem hier en daar aanpassen om het echt gelijkend te houden.
verder wens ik je veel succes met je schiterende project.
hier is een paar foto's van de zn nieuwe trailer.

Dat wist ik al voordat hij hem voor de deur had staan ;).
Ben al bij Burg geweest voor foto's en heb ook goed contact met Peter van de Wouw .Zowel Peter als Menno van Burg trailerfabriek voorzien mij van de nodige info als ik daar om vraag :p.

Groeten Jans

kijk aan dat is alleen maar mooi toch.ik dacht ik meld het je even voor het geval je het niet wist.
ik ga zeker volgen hoe je hem namaak.
succes met je project.
ik zit te denken om mijn eigen wagen natemaken.(proberen dan)

kijk aan dat is alleen maar mooi toch.ik dacht ik meld het je even voor het geval je het niet wist.
ik ga zeker volgen hoe je hem namaak.
succes met je project.
ik zit te denken om mijn eigen wagen natemaken.(proberen dan)

Altijd goed als men meedenkt :thumbsup:
en op wat voor combinatie rijd jij dan ?
Fotootje misschien ?

succes met bouwen !
Mocht je zelf een trailer bouwen en solderen zou ik direkt met messing beginnen .Ik heb eerst aluminium geprobeerd te solderen maar dat gaat bij de details fout(het grove werk wil wel en is ook zeer sterk).Pvc is niet sterk genoeg naar mijn idee en messing is zowel sterk als gemakkelijk te bewerken (helaas wel duur materiaal ...)

groeten Jans

Laatst bewerkt:
Back