Compass Atom 500

Mooie pics Vin, hopelijk zien we vlug een video van je met de nieuwe canopy op de Atom !

Grtz,
Dirk

Kapje is helaas nog niet binnen, maar de KBDD paddles wel :)

Vandaag was het weer eens mooi weer dus er moest gevlogen worden. De Atom was inmiddels voorzien van KBDD paddles dus hij moest hoe dan ook de lucht in. Op het veld aan gekomen waaide het aardig, de vliegtuigjes bleven aan de grond. Ik dacht nog: "O met die snelle paddles zal het wel lastig hoveren worden .. ", maar niets was minder waar. De Atom hovert nog net zo stabiel (misschien nog wel stabieler), wel is die nu enorm (heerlijk) snel op de cyclic, I love it! Wederom helaas geen videocamera aanwezig op het veld, wel een fotocamera:

DSC05702.JPG

DSC05709.JPG

DSC05721.JPG

DSC05739.JPG

Inverted backwards hurricane
DSC05741.JPG

Normal backwards hurricane
DSC05745.JPG

De Atom 500 is een heerlijke 'leer' heli, hij gaat echt als op rails en dat geeft een bak vertrouwen. Ik ben inmiddels ook aan wat simpel piro stuff begonnen, nog even en ik vlieg net als op de sim!

FF hier voorstellen:
Ik heb sinds kort ook een Atom500.
Overgenomen van Birdman.
De zender / ontvanger is inmiddels geplaatst en geprogrammeerd.
De ESC is geprogrammeerd.
Voor de zekerheid toch maar even een trainingskruis eronder.
Nu is het wachten op de lipo-adaptertjes, anders wordt balanceren lastig.
En verder op redelijk weer. Anders wordt het meteen een uitdaging, en ik weet niet of mijn zenuwstelsel dat aan kan.

Deze heli vind ik mooi met een dikke tailboom, op de Trex500 vind ik de tailboom zo smal lijken.
Ziet er goed uit.

Back