Compass nieuwe electro heli : ATOM 6 HV

Hoi,

ik heb zonet van Compass vernomen dat de eerste testkits van de nieuwe ATOM 6 HV klaar staan om verstuurd te worden naar de testpiloten, en daar ben ik eentje van :).

Dus hou deze sectie in de gaten want ik ga hier een buildreview van gaan maken zodra ik de kit binnen hebben.

Grtz,
Dirk

Hoi Bart,

de ATOM 6 HV is de nieuwe 600 size electro en ja deze gaat vliegen op 12S !! De heli wordt genoemd ATOM omdat hij gebouwd wordt naar analogie van het frame van de ATOM 500.

Later worden er tests gedaan met de nieuwe ATOM 7 HV, een 90 size dus ook op 12S.

Grtz,
Dirk

Idd! Wel verwarrend hoor :p

12S2500mah is wel erg minimaal voor een 600 size. Rond de 3500mah kom je pas in de buurt van 10S4400. Vliegtijden zullen dan rond de 4 minuten liggen. Of niet?

Hey jongens,

effen afwachten, ik weet nog niks wat het leeg gewicht zal zijn, hoeveel minuten we zullen kunnen vliegen met welke lipo-combo... Ik hoop de testkit binnen een week of 2 binnen te hebben.

En remember, de heli zit dus nog in de testfase.

Van zodra ik meer weet post ik dit hier !

Grtz,
Dirk

In het algemeen kun je wel stellen dat een 600 size heli van 3.2kg of meer nooit langer dan 4 min zal kunnen vliegen op een 12S2500mah pack. Uitgaande van een gem. 3D vlucht met tussen de 2000 en 2300 rpm op de kop.

Rond 3300 a 3500mah is het leuk en haal je de 5min of wat meer afhankelijk van de vliegstijl. Een Mp-e met vbar,jive,pyro, 12S3300 haalt net niet de 5min als je er als een gek aan trekt om maar een voorbeeld te geven.

Ben benieuwd Dirk naar de rest van de heli!

Ja Bart,

ik ben net zo benieuwd als jij ! ;) Nog even meegeven dat deze info alleen op de Nederlandse fora gepost is en nog niet op de andere internationale fora. Compass wil dit graag even zo houden. Gelieve hiermee rekening te houden.

Een mooie primeur voor de Nederlands/Belgische piloten vind ik :)

Merci,
grtz,
Dirk

Hoi,

hier wat meer info ivm de ATOM 6 HV. Ik heb de eerste foto al gezien van de kit, en man dit ding ziet er weer super uit ! Nog een positief puntje, de heli zal tot 12S 5000 mah lipo's kunnen herbergen, dus lange vliegtijden, yeeha :)

Grtz,
Dirk

Back