Mooi dat er een dedicated topic is voor Compass fanaten. Persoonlijk vlieg ik met veel plezier met de Atom 500, 6HV en de 7HV. Van deze drie is de 7HV mijn favoriet, het vlieggedrag is zo voorspelbaar. Tegenwoordig doe ik nieuwe figuren altijd als eerste met de 7HV, om het daarna pas op de 6HV en 500 te proberen. Echt een top heli.
Ik ben erg benieuwd wat de gebruikservaringen zullen zijn met de nieuwe 6HVU. De oorspronkelijke 6HV vliegt goed, is ontzettend veel heli voor weinig geld, maar vliegt naar mijn mening niet zo rustig en vertrouwenwekkend als zowel de 500 als de 7HV. Hopelijk is dit opgelost met de nieuwe 6HVU, al moet ik zeggen dat deze versie wel een stuk duurder is geworden.
Als laatste is er nog de Atom 500. Deze heli vliegt bijna als een mini-7HV (iets wat overigens ook wel eens over de warp 360 wordt beweerd), rustig, fijn en zeer voorspelbaar vliegend. Deze heli is echt een ideale werkpaard, alles is lekker beefy (zonder dat de heli zwaar aanvoelt in de lucht) waardoor crashschade altijd minder is dan je verwacht. Onderdelen zijn ook nog eens lekker goedkoop. Ik heb mijne nu in de verkoop staan, maar de enige reden daarvan is dat ik het gewoon leuker vind om met grotere heli's te vliegen, niet omdat er iets mis is met de Atom 500 (integendeel...).