Compass Topic

Ik heb de Atom 500 van een kennis van me vliegklaar gemaakt en ingevlogen. Ik vind het best een heel fijne heli om aan te sleutelen en hij vliegt ook fijn.. Hangt nu bij mij op zolder in afwachting van de eigenaar. Hoop stiekem dat die hem vergeet :p

xl74.jpg

Om niet achter te blijven, hier mijn vogeltje

Leuk, vraagje:

die verlenging aan het frame voor de tailboombrace,
is die origineel zo of heb je dat gedaan
ook ivm. de brug tussen de tailboombracen,

ik vraag, omdat die brug bij mijn 600er Rex nodig was
(trillingen bij mijn nitro)

bedankt, groetjes van Uwe

En dan nog een:

zeker moet iedereen zijn eigen weg kiezen,
leuke heli's die Compass,
maar dat heet niet, dat Align nu 2. klasse is:

mijn oudste Aligns vliegen 4 jaar met meer dan 100 vlieguren,
heel af en toe maar een lager of een keer een elevator servo ...

groetjes van Heli-Uwe

En dan nog een:

zeker moet iedereen zijn eigen weg kiezen,
leuke heli's die Compass,
maar dat heet niet, dat Align nu 2. klasse is:

Kom je wel achter als je zelf een Compass gaat bouwen en vliegen ;)

En daar komt bij dat de support gewoon geweldig is, de eerste serie van de Warp 360 had wat problemen en kreeg binnen korte tijd verschillende updates en die werden gewoon kosteloos door Compass geleverd via de dealers.....Heb jij ooit een gratis update gezien bij align???

Maar je hebt helemaal gelijk, voor de prijs is een Align heli helemaal niet verkeerd, ik heb er zelf ook 4 gehad en heb er altijd met veel plezier mee gevlogen.

En zoals met alles in deze hobby heeft het ook veel met persoonlijke voorkeur te maken.

Maar het verschil in vlieggedrag en kwaliteit is er zeker wel.

nog kunnen vliegen vandaag gerard ? Staart van de Warp nu goed?

heb valt een ontvangertje mee besteld voor de Devo bij m'n bestelling voor de micro's.

Ja vluchtje of, eerder gezegd een gevechtje met de wind of 4....

Maar de staart is nu volgens mij helemaal goed, als je heli als stuiterbal in de wind hangt en de staart houd......

Er stond in de MB revomix aan, ik had de parameters niet meer nagelopen...deze uitgezet en maakte ook een verschil.....zeker als ie nog de verkeerde kant op staat :rolleyes:

Alles gecheckt en dubbel gecheckt , behalve het parameter menu....

Nog ff 2 lipo's stuk getrokken......6s 1300 Mah 25C met een hoop cycles trekken het niet in de Warp....:p

Maar ff een desire power meegenomen bij Mr Rigid, die houden het stukken beter uit.

mooi dat de staart beter is geworden :)

hehe kakte de Warp een beetje in met de oude accu's?
Ik heb wel eens filmpjes gezien dat je met de Warp al met hele lage headspeed al leuk kunt vliegen. ( 15% throttle was al genoeg voor rustige loopings en flipjes )

1 lipo gaf 4.5 min aan dat ie het iet meer zag zitten , en de 2de al na 2 keer een pitch pump ;).

Maar ik heb 2 verse lipo's en nog turnigy's die het nog wel trekken, voor deel van die kleine pakketten is dat je ze lekker aan de auto op kan laden dus met 2 of 3 lipo's kun je de hele dag lekker voorruit.....hopen dat het weer wat mee gaat zitten eind van deze week, want ik wil uren gaan maken.....

En de 6HV is ook al weer een tijd niet buiten geweest dus die staat al een tijd hier op springen.....;)

dat vond ik inderdaad ook wel een pluspunt, dat het geen gigantische accu's zijn ..dus makkelijk en snel te laden :)

Mooi kerst-cadeau Kristof,
die prettige kerst heb ik al in de beslommering gezet,
maar toch nog een keer

prettige kerstdagen en een gelukkig 2014

Uwe

Naked pics komen eraan.

Ik moet mijn sbus kabel nog inkorten sleeven en wegwerken maar omdat ze morgen vrij goed weer voorspellen ga ik eerst de maiden doen. Daar heb ik vandaag geen tijd meer voor gehad.

Wauw man !!! Ziet er goed uit!!!!!! succes met de maiden!!!!.

Let iig tijdens de eerste hover op je cyclic gain, ik moest deze in panel 12 van het basic menu wat naar beneden zetten ivm de harde dempers. Ik had een cyclic wobble. Verder was mijn heli op de standaard settings meteen goed. Tail gain moest ook paar klikken terug!!

Ik ben nu bezig stapje voor stapje de P gain in het advanced menu onhoog te tunen.

Maar erg mooie heli Kristof!!!!

Ik heb in flight mode 2 & 3 de cyclic gain telkens 3 klikken terug gezet om hier op voorbereid te zijn.

Ik vertrek nu naar het veld. Fingers crossed :-)

Back