Compass Topic

Let wel op het gewicht. Ik gebruikte voor mijn atom 5.5 desire power 3300 mah. Het gewicht weet ik zo niet uit mijn hoofd
Maar anders word hij snel nose heavy

Laatst bewerkt door een moderator:
nou iets zwaardere lipo's voor de atom dan de Gens Ace 2600 mah is niet verkeerd.
Ik plaats momenteel de accu's al wat naar voren op de tray om de balans goed te houden.

heb laatst een turnigy 3000 mah op de atom geplakt om even te kijken hoe de balans was, en dat zag er opzich goed uit. Niet mee gevlogen.

en omdat ik een fusuno kap heb die iets krapper is dan de stock canopy, moet ik ook even opletten dat ze er wel onder passen.

Misschien eens die turnigy's proberen, mocht ik het toch niet wat vinden kan ik ze sowiso wel aan iemand op de club kwijt. Die vliegen er allemaal mee.

Met dank aan Mr. Ridgit heeft m'n atom nu ook een broertje gekregen :)
Na de vakantie maar eens even kijken wat er op komt naast de MKS servo's.

10355381_10202358642310931_3335902881303973765_n.jpg

Nice Sven,
Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Heb tegenwoordig helaas zo weinig tijd dat ik zelfs niet aan vliegen toe kom dus het zal nog niet voor dadelijk zijn.

ja het was altijd al een van m'n verlanglijstje... ben erg benieuwd naar z'n vlieg-eigenschappen. Zal nog wel even duren voordat het airborne is, maar dat geeft niet :)

Als gezegd een mooie uitbreiding Sven! Hopelijk zien we hem dit seizoen nog vliegen.

(of juist niet, dat betekent dat het mooi weer is om te vliegen waardoor opbouwen van de Warp achter blijft ;-))

Mooi Sven! Dat lijkt me nog een goed idee om m'n Hk450 buiten te gooien en een Warp op te bouwen.

De servo's zitten er inmiddels in. Het is even knutselen, maar ook wel weer een mooi design van compass. Nu nog maar even een lijstje maken wat er nog op moet. En dan eerst even sparen hoor. Maar gelukkig heb ik de atom nog. :-)

Ik heb me ook maar eens een Compass 6HV gekocht.
Ik was op zoek naar een helikopter die perfect was om 3D mee te vliegen, :-) en ik denk dat ik die nu ook gekocht heb ;-)

Ik wil dit als setup gaan kopen.

Compass 6HV ( 6.0v )

Motor: Compass c5026 540kv
esc: Hobbywing platinum 70A HV
bec: KETO HV BEC 12s 10A/20A V2
swash 3x: RJX FS-0521HV
Tail: RJX FS-0521THV
accu:ZIPPY Compact 3300mAh 6S 35C ( 2x...12s )
bladen: Compass 615mm
tail: Align 95mm
FBL unit: BeastX microbeast
ontvanger: Futaba R2006GS

Denk dat dit wel voldoende power heeft voor deze machine.

Gr.Thomas

kan iemand me even op weg helpen met de Delay functie van de Futaba T8J zender?

Ik wil de overgangen van Normal naar Idle 1 en Idle 2 iets vloeiender laten verlopen om de gears wat minder te belasten. ( qua throttle natuurlijk )

Nu zie ik in het delay menu staan:

Aileron 0% Off
Elevator 0% Off
Rudder 0% Off

Throttle 0% On
Pitch 0% On

Moet ik dan de throttle een bepaalde waarde geven?
Zo ja, hoeveel ?

Als je throttle een waarde mee geeft zal er inderdaad een wat meer geleidelijke overgang plaatsvinden tussen 2 standen.

Bij mijn T6J komt 50% (het maximum) overeen met ca. 1.2sec. volgens de manual. Staat dit voor de T8J niet ook in je manual vermeld?

in mijn manual staat wel een stukje over delay, maar met name over servo's delay's.. dus van het bovenste rijtje. Waarbij 50% een halve seconde is.

Maar niks over throttle delay's. Vandaar dat ik het even wilde checken.

Je kan misschien ff een servo op het gas kanaal hangen zo kan je zien wat er precies gebeurt.

volgens mij bij het overschakelen. Zoiets hoorde ik name van mede-futaba piloten op de club.
Dus ik wilde nu eens uitzoeken hoe het precies zit.

Nu kan de atom best wat hebben met z'n grove vertanding op de gears.. maar vind het mooier als hij wat soepeler over gaat naar een hogere headspeed.

ik vermoed inderdaad dat ik gewoon de throttle delay moet opschroeven en dan maar proberen, ik kan in de manual in ieder geval geen exacte waardes vinden.

in mijn manual staat wel een stukje over delay, maar met name over servo's delay's.. dus van het bovenste rijtje. Waarbij 50% een halve seconde is.

Maar niks over throttle delay's. Vandaar dat ik het even wilde checken.
In de manual van de T6 is het precies andersom. Daar staan throttle en pitch als voorbeeld genoemd en de rest niet, lekker handig ;-)

@daviddutch: dit is een eenmalige delay tijdens het omschakelen tussen idle 1 en idle 2.

Stel je hebt onder idle 1 80% throttle en onder idle 2 90% dan zal door deze delay het toerental niet ineens omslaan, maar geleidelijk oplopen.

Back