Compass Topic

Heb even rondgeneusd en voor zover ik kon vinden is het bij Futaba inderdaad niet mogelijk om een specifiek model aan een specifieke receiver te binden.

Nou de atom was van korte duur vandaag.
Na 2 vluchten een landing met een tikje op de grond en daarna alle aandrijving weg. Motor doet niets meer. Ook een bliepjes meer bij opstarten.

Wel vond ik dat ik tijdens het vliegen niet het vermogen had dat ik voorheen altijd heb gehad.

Iemand suggesties? En hoe kan ik de motor / en of regelaar meten?
Heb nog wel bec output op de regelaar. Servo en fbl unit werken nog wel .

Oke edit:

na wat nader onderzoek kwam ik erachter dat een connector van mijn motorkabels uit de regelaar gewoon gebroken is ...

het zal je in de lucht gebeuren ...

das geluk bij een ongeluk :-)

Nou hier voorlopig ligt het vliegverkeer plat omdat ik de keuken van mijn schoonouders aan het renoveren ben en een nieuwe ga plaatsen, dus 1 ding is zeker alle heli's blijven heel:rolling:

Zo, dat gaat me niet weer gebeuren. Beetje over sized voor de. 500 .. Maar dit blijft wel zitten. Thnx Mr.Rigid :-)

aedb6f3e4bbaaf0a2e6b9a3d99b202a7.jpg

7b5edba59214cf2262b2723993c74eeb.jpg

Ff beetje terug gelezen: voor zover ik het weet, heeft alleen spectrum "model match"
Bij futaba en de rest moet je gewoon eerst even op het schermpje kijken, en bedenken of je wel het goede model aan hebt staan.

450 met windkracht 5: is best leuk, al wordt het dan meer vechten met de heli dan vliegen ;-)
je leert iig dat je met zulke vliegen je heli niet zomaar lukkraak de bocht in kan gooien.
en als je het doet, moet de pitch vele malen minder dan bij een windkrachtje 2 oid
veel met de pitch spelen, en voorspellen wanneer de wind onder of juist op de rotor slaat.. en dat kan weer beinvloed worden met je elevator..

en gebroken motorkabels heb ik nog niet gehad.. wel een keer 1 fase van de motor los in de stekker.
motor starte erg slecht, en ging alleen draaien met een beetje hulp.
niet gevlogen, heb thuis de regelaar eraf gesloopt en een andere erop gezet (had ik nog liggen)
en met dat ik de nieuwe een keer aansluit, viel me op dat er teveel beweging in een ooghoek zat..
Regelaar was dus ok, motordraden zelf zaten de stekker niet lekker aan vast..

zolang je er maar op de grond achter komt ;-)

Zo een hoop antwoorden ;-)

Ja in t vervolg houd ik het model in de zender goed in de gaten. Knap vervelend als het mis gaat. Al moet je bijvoorbeeld nieuwe ontvangers ook binden met de zender door een knopje in te drukken. Maar het fixed id kennen ze inderdaad niet.

Vliegen met wind is gewoon iets wat je moet leren. Op de club lessen we ook gewoon met wind, leer je je heli goed kennen ;-)

Ik was even bang dat er iets met motor of regelaar aan de hand was omdat alle motorkabels nog aan elkaar zaten. Maar onder de krimpkous was de connector gewoon helemaal door. Denk te heet gesoldeerd door iemand waardoor de connector misschien zijn sterkte aantast.

Afijn, dit weekend helaas niet vliegen. Hopelijk volgend weekend weer

Oke edit:

na wat nader onderzoek kwam ik erachter dat een connector van mijn motorkabels uit de regelaar gewoon gebroken is ...

het zal je in de lucht gebeuren ...

Mja dat heb ik ook eens gehad Sven :-) de motor begon na een looping te haperen...bleek ook de connector in de krimpous gebroken te zijn. Je ziet dus niks op het eerste gezicht....best link :-)

dus nou goed, de warp mag weer uit elkaar voor z'n smakkerd met de grond zoals vermeld in het crashtopic.

De Atom daarin tegen vliegt als een beest. Van de week eens wat instellingen veranderd en de MSH Brain gezet op Hard-3d ipv de 3D vliegeigenschappen waar ik altijd mee vloog.
My god, waarom heb ik dat nooit eerder gedaan. Zoveel strakker en directer.

Ik stond er zelf van te kijken hoe groot het verschil was met voorheen en hoe goed de heli te vliegen was. Dus daar ben ik dik tevreden over :D :D

vandaag met m'n eerste tic-tocs begonnen met de Atom.
Wat een fijne machine is het daarvoor zeg.
Het waren niet de mooiste, maar ach... veeeeel oefenen.

Moet alleen nog even uitzoeken of ik een wat snellere pitch respons uit m'n brain kan krijgen.
Vind dat de pitch nog wat traag reageerd op de stick. Geen expo's en hard-3d modus.
het kan natuurlijk ook zijn dat ik nu een keer de snelheid van de servo's bereikt heb en dit het gewoon is.
MKS ds9660A 6v -> 0.098/60gr.

ik denk het is eerder het fealing Sven,
kijk goed naar de filmpjes van Freddy can fly
tenminste daar was ik al een stukje verder,
om dat fealing te krijgen,

suc6, Uwe

Die filmpjes heb ik al 100x bekeken uwe haha.

Maar ik had t idee dat mijn pitch op de heli trager was dan dat ik mijn stick bewoog. Heb nu een expo verlaging in de msh Brain gezet van 0 naar 20 en hoop dat ik hiermee een wat directere pitch respons krijg.

En de rest van de tic tocs word gewoon oefenen en oefenen.. Maar dat komt wel goed. Heb ik wel vertrouwen in.

Ik merk gewoon dat mijn vliegstijl anders word en daarin dus ook andere behoeftes nodig heb qua afstelling. En daar is niks mis mee, houd t interessant :-)

Ik merk gewoon dat mijn vliegstijl anders word en daarin dus ook andere behoeftes nodig heb qua afstelling.

Het is ook zo,
het echte 3D vraagt veel meer aan de heli (en aan jou natuurlijk)
leuk te doen,
ben ook de hele avond bezig met SIM.

suc6, Uwe

ook leuk uwe, ga ik van 't weekend ook maar weer mee verder, beetje simmen.

komende week maar eens de warp uit elkaar halen en kijken welke onderdelen ik nodig heb.

helaas niet gelukt vandaag ... het was een dagje bank-hangen en simmen haha.

En de instellingen in de FBL unit van de atom nog wat scherper gezet.

Back