Compass Topic

Vandaag eindelijk weer eens met 6HVU gevlogen. Ik was in het begin toch een beetje onder de indruk ervan. Hij is veel gevoeliger dan de atom. Terwijl ik ze beide in de sportstand had staan op de AR7200BX. Vandaag in transmitter mode gezet en dual rate van aileron en elevator op 80 gezet en expo op 30 om mee te beginnen. Uiteindelijk uitgekomen op dual rate 90 en expo 35 en hij vliegt best lekker. Morgen weer verder.
e7u4ady6.jpg

e5equga4.jpg

In ieder geval weer lekker bezig geweest!!:thumbup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag ook een vlucht met de 6hvU gedaan en 2 met de 7hv.

De power van de 14s 7hv doet me precies toch sneller naar deze grijpen merk ik nu. Echt zalig om mee te vliegen.

Niet dat de 6hvU minder goed vliegt maar het is gewoon ff anders.

Dat geloof ik graag punie. Ik heb op de 6hvu de 4225 550 van scorpion zitten. Die heeft ook enorm veel meer power dan de standaard motor.

Ik heb nog een scorpion 4035 560 liggen die ik eens jan testen op de 6hvU.

Maar eigenlijk vind ik het wel prettig nu.
Ik haal makkelijk 6 minuten vliegtijd en dat gaat met de scorp het geval niet zijn denk ik.

Met de 7hv trouwens ook 6 minuten maar dan wel met brute power :-)

vyruzu6u.jpg

Hier in Oostenrijk ook al aardig wat accu's leeg gevlogen. Heerlijk zo in de achtertuin vliegen wanneer het je uitkomt :-)
Vlieg nu ook altijd in de 3D modus van de Brain, wel met een expo van 20% op de aileron en elevator.

Dat gevoel ken ik Sven, ik vlieg altijd in de weiden achter mijn achtertuin.... Als m'n Atom heel is :-(

ja dat is even balen kris. Hopelijk heb je 'm snel weer vliegend.

ik ga na m'n vakantie weer eens kijken naar de Warp om die vliegend te maken.

Altijd balen als iets kapot op de kast staat. Welke lipo's gebruik jij op de 6hvu ?

Ik gebruik desire power 3300 . Zelfde prijs/kwaliteit klasse ook van Rogiër.als ik 5 minuutjes rond vlieg laad ik ongeveer 1750 mah terug per lipo. Dus ik zou wel naar 6 minuten kunnen.

Eindelijk, mijn Atom vliegt terug! :-)
Ik had wel veel moeilijkheden om de one-way-bearing eruit te krijgen. Het is gelukt met een dopsleutel maat 10, een hamer en een bankvijs als ondergrond. Het stuk verwarmd met een gasbrander en dan zachtjes tikken met véél geduld! Even dacht ik dat het niet ging lukken, maar uiteindelijk kwam het toch los. Oef! Testvlucht was ok. :-)

Gisteren nog goed met de Atom gevlogen. De autorotaties en ondersteboven rondjes vliegen laat ik toch maar even voor de simulator om schade te vermijden :-)
Nu moet ik toch stilletjesaan uitkijken naar een nieuwe canopy, want deze ziet er gehavend uit!

Fusuno kapje ;-)

Fijn dat de atom weer goed is.
Ik kwam gister thuis en de nieuwe accu's waren geleverd. Dus van de week eens testen :-)

Back