Compressor om auto schoon te maken ?

Sorry als dit hier verkeerd staat, ik vond 't moeilijk om een passende sectie te vinden voor deze vraag.

Ik wil een compressor(tje) hebben om m'n rc auto schoon te spuiten, en als het even kan auto/fietsbanden op te pompen.
Het liefst natuurlijk eentje die niet te veel lawaai maakt, niet al te groot is en niet te veel kost.

Zoals je ziet ben ik helemaal niet veeleisend ofzo ;)

Heeft iemand tips ?

Laatst bewerkt:
Sorry als dit hier verkeerd staat, ik vond 't moeilijk om een passende sectie te vinden voor deze vraag.

Ik wil een compressor(tje) hebben om m'n auto schoon te spuiten, en als het even kan auto/fietsbanden op te pompen.
Het liefst natuurlijk eentje die niet te veel lawaai maakt, niet al te groot is en niet te veel kost.

Zoals je ziet ben ik helemaal niet veeleisend ofzo ;)

Heeft iemand tips ?

niet veeleisend,geen lawaai,niet groot,weinig kosten,auto en fietsbanden kunnen pompen.

ik heb er nog een staan zgan.heb zelf pas een grotere gekocht.
dit is een draagbare.compresoren maken nu eenmaal lawaai dus geluidloos word moeilijk.
zet hem van het weekend op mp of hier op het forum te koop.heb nog geen tijd gehad om foto's te maken bij dag licht.
stuur me maar een pm bij interesse.
100€ incl slang en andere toebehoren.
mvg,
martin

even snel een foto gemaakt.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
niet veeleisend,geen lawaai,niet groot,weinig kosten,auto en fietsbanden kunnen pompen.

Dat heet ironie. Vandaar de smiley :)

ik zou even de zoek functie proberen.
dit onderwerp is al eens vaker langsgekomen
Sorry, ik had idd moeten vermelden dat ik al gezocht had. Ik heb wel topics gevonden over schoonmaken met compressors, en compressors voor airbrush, maar niet over een handzame compressor voor zowel m'n rc-auto als m'n gewone autobanden...

ik heb er nog een staan zgan.heb zelf pas een grotere gekocht.
dit is een draagbare.compresoren maken nu eenmaal lawaai dus geluidloos word moeilijk.
zet hem van het weekend op mp of hier op het forum te koop.heb nog geen tijd gehad om foto's te maken bij dag licht.
stuur me maar een pm bij interesse.
100€ incl slang en andere toebehoren.
mvg,
martin
Ik denk er even over na !! Zitten er aansluitingen bij voor fiets/autoband ?

het beste is een compressor met een tankje en eentje die tot 5 a 6 bar kan geven.
je kan ze in een bouw winkel kopen, zoals de gamma als jullie dat hebben
kost iets van een 100euro denk ik
ik heb er 2 en ze werken prima, zeer geschikt om zand en vuil mee aftespuiten

Tank van 25 liter of meer, je zal zien dat je een hoop lucht verbruikt bij het schoonspuiten van de auto, een tankje van 4á 6 liter werkt niet , de compressor staat dan continue te draaien , herrie dus, en wordt warm,met dit weer geen probleem , maar in de zomer ?.

Ik heb er 1 gehaald bij de DHZ toko, en beginnen vanaf 79 euro in de aanbieding met een grote tank á 25 liter en het liefs eentje met olie , geen olie loze ...

Suc6

Tank van 25 liter of meer, je zal zien dat je een hoop lucht verbruikt bij het schoonspuiten van de auto, een tankje van 4á 6 liter werkt niet , de compressor staat dan continue te draaien , herrie dus, en wordt warm,met dit weer geen probleem , maar in de zomer ?.

Ik heb er 1 gehaald bij de DHZ toko, en beginnen vanaf 79 euro in de aanbieding met een grote tank á 25 liter en het liefs eentje met olie , geen olie loze ...

Suc6
Zo veel lucht gebruik je toch niet voor het schoonspuiten van een RC auto ?

Nee?, als je door zand hebt gereden wat een beetje plakkerig is , let maar eens op ,maarja ben geen expert :mrgreen:

Een tank van 25 liter lucht ,ben je ook zo kwijt ,en hoe verder de tank leeg raakt des te lager de druk ,vooral bij een fietsband of autoband moet je een hogere druk hebben dan de band zelf wil je hem kunnen oppompen ......

Maar je kan ook eerst de auto schoonmaken met een kwastje en daarna afblazen, scheelt weer lucht.

Suc6

Laatst bewerkt:
Hi,

Ik heb zelf een compressor met een 25 liter tank (bouwmarkt exemplaar). Ik gebruik deze o.a. voor het schoonspuiten van mijn RC buggies. Die 25 liter is zeker de minimale tankafmeting. Als je daarmee bezig bent moet je toch af en toe een korte pauze inlassen zodat de compressor de druktank weer kan vullen. Je kunt in ieder geval meer lucht verspuiten dan de compressor kan bijvullen.

Als ik nog een keer een iets zou moeten kopen, zou ik voor een verticaal geplaatste tank van 25 liter gaan ivm de ruimte.

full

Wat betreft geluid: ja, die dingen maken nogal wat herrie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back