Compressor

• Topicstarter Topicstarter testje
  • Startdatum Startdatum
T

testje

Guest
Hallo,

Ik wil een compressor aanschaffen voor in de auto om het zand uit mijn auto te kunnen blazen. Het liefst één met een vat. Kan iemand mij een tip geven waar ik op moet letten? Welke compressoren bevallen goed, wat zijn de kosten en waar kan ik hem het beste kopen?

Bedankt voor je hulp.

Rick:p

Zo'n Ferm of zo van de Gamma is idd een handig dingetje voor kleine klusjes.
Alleen als jij zo'n compressor in je auto wilt dan zou je sowieso een omvormer moeten nemen naar 220V.
Je hebt ook (bij de Gamma en Halfords e.d.) van die kleine 12V compressoren die je zou moeten gebruiken om je banden op te pompen.
Wellicht lukt het schoonblazen van je autootje daar ook wel mee.
(banden opblazen lukt ze i.i.g. niet echt :mrgreen:)

een compressor speciaal alleen voor je auto schoon te blazen ? Dan hoef je niet persee zo'n dure te nemen

Waarom niet de stofzuiger met tandenborstel en make up borstel. Doe ik altijd, ik heb me ooit laten vertellen dat je met blazen juist rotzooi naar plekken kunt blazen waar je het niet wilt hebben.

TRrue een compressor kan je beter gebruiken om grof vuil mee weg te halen..
Voor de kleine dingen kan je beter met tandenborstel of weet ik wat secuur het vuil weghalen...

gebruik al jaren de compressor geen last gehad van vet uit lagers ect ect,

zowel in de 1/5 ,1/6 ,1/10 , 1/16 , 1/18 schaal on,-en off,- road

Zo'n Ferm of zo van de Gamma is idd een handig dingetje voor kleine klusjes.
Alleen als jij zo'n compressor in je auto wilt dan zou je sowieso een omvormer moeten nemen naar 220V.
Je hebt ook (bij de Gamma en Halfords e.d.) van die kleine 12V compressoren die je zou moeten gebruiken om je banden op te pompen.
Wellicht lukt het schoonblazen van je autootje daar ook wel mee.
(banden opblazen lukt ze i.i.g. niet echt :mrgreen:)

Die dingen leveren veels te weinig druk om dat te doen !
Probleem van een normale compressor is dan weer dat hij een ton weegt, en zoveel stroom trekt dat een omvormer er ook problemen mee gaat geven........

Ik zou zelf gewoon een goede compressor kopen voor in huis, en dan iets van een duikfles onder druk zetten en die mee in de auto nemen.
Maar veel simpler is gewoon om je auto thuis uit te blazen :)

Eerst even een nachtje goed drogen, in de woonkamer...
Compressor idd voor het grove spul, (max 2 a 3 bar) en dan de rest,met een kwast, tandenborstel....

Eerst even een nachtje goed drogen, in de woonkamer...
Compressor idd voor het grove spul, (max 2 a 3 bar) en dan de rest,met een kwast, tandenborstel....

Dan zit het vocht al overal waar't niet mag zitten en plakt alles vast, hangt er beetje vanaf of het zand, leem of klei is.

nee nee, gewoon als het nog vettig is wegspuiten.

Waarom zou je eigenlijk je auto schoonblazen met een compressor? 5 minuutjes over de weg rijden en je hebt het zelfde resultaat.

Als je je auto gaat schoonmaken doe het dan goed en haal hem helemaal uit elkaar en met een vochtig doekje alle onderdelen afnemen. Onderdelen waar geen lagers oid zitten in een afwas bakje gooien en goed afwassen.

Beetje met een compressor lopen "ouwehoeren" klinkt wel leuk maar voor het zelfde geld heb je iets niet helemaal goed in elkaar zitten en blaas je zo allemaal troep ergens in waar het niet in hoort te gaan.

Ik heb al jaren rc auto's, 1/18, 1/10, 1/8, 1/6 en 1/5 en nog nooit problemen gehad.
behalve met mijn ma dan

Waarom zou je eigenlijk je auto schoonblazen met een compressor? 5 minuutjes over de weg rijden en je hebt het zelfde resultaat.

Als je je auto gaat schoonmaken doe het dan goed en haal hem helemaal uit elkaar en met een vochtig doekje alle onderdelen afnemen. Onderdelen waar geen lagers oid zitten in een afwas bakje gooien en goed afwassen.

Beetje met een compressor lopen "ouwehoeren" klinkt wel leuk maar voor het zelfde geld heb je iets niet helemaal goed in elkaar zitten en blaas je zo allemaal troep ergens in waar het niet in hoort te gaan.

Ik heb al jaren rc auto's, 1/18, 1/10, 1/8, 1/6 en 1/5 en nog nooit problemen gehad.
behalve met mijn ma dan

Door 5min op straat te rijden is er veel uit maar niet alles hoor + dan gaan mijn banden eraan + daar heb ik geen zin in.
Alles uit elkaar zou de beste methode zijn ja, maar daar heb ik niet altijd zin in... Als 't niet moet dan doe ik het niet, verslijt alleen maar de plastic waar je de schroeven intapt ;-).
Ik heb nog nooit troep ergens ingeblazen waar't niet hoort, beetje vuil aan de lagers kan geen kwaad, ik rij met standaardlagers minstens 1 jaar en af en toe vervang ik eens eentje. Boeit echt niet. Als er lagers iets minder goed bollen steek je ze vooraan, geeft je meer stuur! :mrgreen:

Ik laat hem meestal gewoon vuil :) Tenzij het modder is.

Gewoon bij de gamma of soortgelijk, beetje tank eronder van 25 liter ofzo, anders heb je steeds te weinig druk om een beetje lekker te kunnen spuiten.

Er zijn twee versies, met en zonder olie. Zonder is minder onderhoud (al moet olie wisselen voor een beetje modelbouwer) geen probleem zijn. Met olie heeft het grote voordeel dat ze echt een heel stuk stiller zijn, maar nog steeds best wat herrie maken :-)
Met olie zijn vanaf 60 euro ofzo te krijgen, zonder vanaf rond de 100 euro.
Kijk maar eens naar Ferm, Vostools ofzo..
Verschil is in de orde van 98db en 92db ongeveer, let op 3db verschil is het dubbele aan geluid he !

:offtopic: Een voor het menselijke gehoor juist waarneembare verhoging in volume is een verhoging van 3dB. Bij een geluidsinstallatie is voor deze verhoging van 3dB een verdubbeling van het toegevoerd elektrisch vermogen nodig.

:ontopic: Ik blijf deze volgen, ben ook aan het kijken naar een compressortje. Altijd handig :)

tjah , makkelijk dat ik een vader als scrijnwerker heb hé ? in Boom hebben we een commpressor staan die een goede 12 bar levert (of dat allemaal nodig is:confused: ) en daar hebben we nog een tiental kleintjes staan die 8 baar geven en 5 a 10 kilo wegen ... hier heb ik nog een staan die je kunt afstellen van 1 bar tot 8 bar erg nuttig voor een autootje dus ...

nog niet eens over nagedacht dat ik een compressor kon gebruiken ...

bedankt voor deze topic , nu heb ik een tipje meer:cool:

In het Praxis foldertje staat een heel schattig compressortje, pagina 9. max. 8 bar, en 180l/min (aanzuig). Afmeting van een gereedschap koffertje.

Het is dat ik mijn vrouw heb moeten beloven even niets meer te kopen, anders...

In het Praxis foldertje staat een heel schattig compressortje, pagina 9. max. 8 bar, en 180l/min (aanzuig). Afmeting van een gereedschap koffertje.

Het is dat ik mijn vrouw heb moeten beloven even niets meer te kopen, anders...

kun je niks mee, heb een soortgelijk compressortje van de halfords moeten ontleden voor een schoolproject en volledig moeten beschrijven zowel in formule als met tekeningen e.d. metingen aan het apparaat vielen zeer vies tegen.

tjah nu id onze compressor thuis kapot ... , hij levert 60psi en blijft druk verliezen , ik ga vrijdag naar Boom om 12 bar te gebruiken

Back