Computer in de werkplaats..

5p1k3

Forum veteraan
Ik zie soms wel eens foto's van mensen die hun werkplaats hier posten en vaak zie je daar op de foto ook een PC staan. Ik vroeg mij af;

Waar gebruik jij jouw pc precies voor?

Om met mijzelf maar te beginnen.

Ik heb een asus eeepc laptop in mijn werkplaats / kamer staan. Ik gebruik hem voornamelijk voor het beluisteren van muziek via internet radio of muziek dat ik vanaf een pc beneden stream.
Verder benut ik het om hier op het modelbouw forum een beetje rond te neuzen zoals ik nu doe.

Ben benieuwd naar wat anderen met hun pc zoal doen.

bovenbouw1mq3.jpg

asliebherrfotowz6.jpg

chassisliebherr1gm8.jpg

tandkransgif3gw3.gif

tandkransgif1wa2.gif

mastframeao0.jpg

mastframeextendedeo3.jpg

img0378ur4.jpg

vooral ontwerpen dus ;)... tekenen.. en dan tekeningen uit laten werken *doe ook nog wel dingen zelf hoor ;)

ontwerp-liebherr-ltm-1000-serie-4assen

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst gebruikte ik een laptop, tegenwoordig mijn iphone.
Loopt met een kabeltje naar de stereo installatie dit neemt een heel stuk minder ruimte in dan een laptop :)
Meestal zorg ik dat ik ook een pdfje van de tekeningen erop heb, makkelijk even totaal plaatje bekijken etc.
Over een tijdje ga ik mijn eerste bouwverslag openen, ik heb nu een "app" gevonden waarmee foto's automatisch naar flickr worden gestuurd.
Zo kunnen jullie dus realtime mee kijken! :D
Uiteraard worden de belangrijkste stappen met een betere camera gefotografeerd...

ik gebruik hem vooral om even snel wat op te zoeken op internet.
soms muziek maar dat heb ik meestal gewoon via de radio, helaas kan ik daar alleen Waterstad FM op luisteren.

Een Acer Aspire T180.
K*t ding. bij de minste geringste grafische activiteit heeft ie al geen zin meer. Maar eens sparen voor een videokaart/nieuwe computer zonder on-board videokaart.

Heb een laptop in de hobbyruimte hier, gebruik hem voornamelijk voor even snel internetten en opnemen van bandstemmen(stemmen van overledenen).

Wat bedoel je dan met "opnemen van bandstemmen(stemmen van overledenen)"?
Ik begrijp het niet helemaal.

Ik gebruik hem voor schoolwerk, internetfora, spellen spelen, muziek luisteren, films kijken ...
eigenlijk voor alles wat hij ook kan doen ;)

Leuke pc, een Asus S-Presso model kast, gekocht als barebone, met eigen samenstelling tweedehands onderdelen erin van marktplaats. Werkt prima. Ook scherm op bureau, ooit zelf uit elkaar gehaald en zwart overgespoten. Verbazingwekkend hoe lang en goed die verf hecht op het scherm, als je rekent dat ik niet heb geschuurd of gestoft...

ja waar gebruik je je pc voor voor alles wat hij kan :
-muziek
-games
-modelbouwforum
-msn
EN alles wat je nodig hebt

Ik kan de PC in mijn werkplaats al een hele tijd niet gebruiken. De radiator van de waterkoeling zit helemaal vol met balsastof en daardoor is 1 van de watergekoelde harde schijven minder zeker van wat er op staat. Is een raid-array, maar ben nog steeds niet in de gelegenheid geweest die schijf te vervangen.

Dus momenteel gebruik ik de computer in de 'werkplaats' louter als stofnest :)

Mijn Laptop (Toshiba Satellite, HD-capable) staat gewoon op mijn bureau van mijn slaapkamer die tevens hobbykamer, studeerkamer en opslagplaats is :P :D
Gebruik 'm voor zo ongeveer alles; Email, Internet, internetshopping, agenda, videobewerking, muziek, Aerofly, films, programmeren, en verder ook als geheugensteuntje..... Want ik ben gewoon, als zeg ik het zelf, gewoon ongelofelijk verstrooid de laatste tijd :P

Hoezo werkplaats?

Heb geregeld m'n laptop meegenomen naar het veld om wireless video op te nemen (en ondertussen te gluren of het nog een beetje te vliegen valt vanaf onboard view).

Niet echt de werkplaats, maar het werkt wel ;)

Back