Concept EP SR sneller maken met reageren.

• Topicstarter Topicstarter Bosje
  • Startdatum Startdatum
motor tandwiel is 16 tanden
tussen tandwiel is 63 tanden buiten en 16 bovenop

dus deze verhouding maakt op zich niet uit

hooftandwiel 63 tanden maakt dus een verhouding van 16/63 (dit is wel standaard).
Dit zou betekenen dat je een verhouding hebt van 1:4 en dat kan ik me niet indenken. Ik mis dus nog iets. Ik ga toch maar even 't zaakje uit elkaar halen en kijken hoe het precies zit.

tieske

heb hier een schema getekend
afb16859.jpg

hopelijk is dit duidelijk

hopelijk is dit duidelijk
Ja dat is duidelijk. Dat had ik dus een halfuurtje geleden moeten hebben.
We hebben dus eerst een overbrenging van 16:63 en dan nog eens 16:73.
Dus 1:plusminus 4 en 1:plusminus 4,5.
De verbrenging is dus 1:18
Makkelijker is het om de overbrenging in de heli naar een tandwiel om te rekenen. (73/16)x63=287,44 tanden.
Als ik nu uitga van de Fun480-42 dan maakt deze bij 3 lipo's 11.1x4200=46620 toeren onbelast.
Belast zal dit ongeveer 0.85x46620=39627 toeren zijn.
Om nog wat vermogen over te hebben Stel ik de motor in op 85% dus uiteindelijk heb ik een toerental op de motor van 0.85x39627=33682.
Als ik nu 1650 toeren op de kop wil hebben moet ik dus een overbrenging van 33682/1650=20,41 hebben.
Bij een hoofdtandwiel van 287,44T betekent dit dat ik op de motor 287,44/20,41=14,08 dus een 14T tandwiel moet plaatsen.

tieske

heeft er al eens aan gedacht om hem om te bouwen zodat het aandrijftandwiel(tussen)er tussenuit kan ? denk dat dit mogelijk is door de motor onderaan op ze kop te bevestigen.?

Wel aan gedacht ja. Je moet dan wel een veel groter hoofdtandwiel hebben. Als je zover wil gaan kun je volgens mij beter meteen een eenvoudig nieuw frame maken. Meer iets in de richting van de LMH (corona). Het frame van de concept is echt veel te zwaar voor zo'n kleine heli. De kop die er op zit is ook al niks dus zometeen is alleen het landingsgestel nog origineel.

tieske

ziehier het bedoelde
afb16871.jpg

dit is orgineel
afb16872.jpg

en dit zou de nieuwe stand van de motor zijn .

ff tussen door hoe voeg je foto's aan een bericht toe?
Zou trouwens die servo's uitwisselen voor een hitec-HS81 18gr ipv 38gr voor een standaart sevro.
Dat spaart je 80gr.
Hoeveel cellen bebruik je nu?

Nee ook niet met een brushless motor.
Je overbrenging is veel te klein. Met een klein tandwiel (10T) op de motor heb je toch nog maar een overbrenging van 1:7,3. Bij bv 1600 toeren op de kop mag de motor maar 11680 toeren maken. Dat is erg weinig voor de meeste motoren. Dit zou betekenen dat je de spanning flink moet verlagen terwijl de motor toch harder moet werken (kleine overbrenging) wat als gevolg heeft dat de motor loeiheet word.

tieske

Ik zal van het weekend even goeie plaatjes voor je schieten.
Met 8 cellen vliegt die ook het beste 1700toeren meen ik met brussless.
met 10 is die dik 120gr zwaarder.
Mijne woog met de nieuw type kop met hugehes500
romp ,een 2400 accu en carbon bladen 1500gr en vloog goed tot die crashte maar das me eigen schuld.

Back