condensator op regelaar

BEC-systeem heeft niets te maken met de ongecontroleerde werking van de ontvanger.
Ik heb 2x een ontvanger retour gezonden omdat ik het zelfde probleem had met de Hitec-ontvanger......het zijn gewoon beroerde ontvangers.
Ik heb ontstoort, BEC uitgeschakeld, hogere spanning van BEC, tig condensatoren en diodes, niets hielp echt.
De ene keer na 10 meter sloeg de boel op hol, de andere keer na 50 meter.
Er was soms wel enige vooruitgang te zien, maar telkens kwam het probleem terug.
Heb nu een Robbe ontvanger gekocht en die werkt zonder al die poespas perfect......het zit hem dus echt in de Hitec ontvanger.

CU, Rob

Rob / Kabel-inter.net zei:
BEC-systeem heeft niets te maken met de ongecontroleerde werking van de ontvanger.
Ik heb 2x een ontvanger retour gezonden omdat ik het zelfde probleem had met de Hitec-ontvanger......het zijn gewoon beroerde ontvangers.
Ik heb ontstoort, BEC uitgeschakeld, hogere spanning van BEC, tig condensatoren en diodes, niets hielp echt.
De ene keer na 10 meter sloeg de boel op hol, de andere keer na 50 meter.
Er was soms wel enige vooruitgang te zien, maar telkens kwam het probleem terug.
Heb nu een Robbe ontvanger gekocht en die werkt zonder al die poespas perfect......het zit hem dus echt in de Hitec ontvanger.

CU, Rob

ja heb de mijne ok al moeten terugsturen
die stoorde na 30 meter
ook de snelheidsregelaar was ver*eukt (ook hitec)
nu is alles in orde behalve als ik voorbij het huis vd dokter of van die rare buren met hun mega groot hek voor hun huis rijd dan wilt wat raar doen ....

Misschien een domme vraag maar hoeveel uf moet ik nou nemen en welk voltage. Ik zie bij de ene 4700uF 25 Volt en bij de ander 1000 uF op 25 volt of is dit het geen van bijde.

heb net even gekeken wat er op mijn regelaars zit:

Op mijn Ko Propo KSC-1200F dit een 35V1000uF (optionele los verkrijgbare van ko propo zelf)

De novak TC2 heeft een standaard af-fabriek (verplichte) van 4700uF voltage niet echt zichtbaar

Bij maxwell hebben ze geen condensatertjes maar "ULTRA condensatortjes"

http://www.maxwell.com/ultracapacitors/products/small_cell.html

Dit is het kleinste type

Mounting JST-ZHR-2
Capacitance 2 Farads (+/- 20%)
Voltage 5 V
Internal Resistance, DC 0.8 ohms (+/- 20%)
Internal Resistance, 1 kHz 0.39 ohms (+/- 20%)
Rated Current 5s discharge to 1/2 UR 1 A
Leakage Current 72 hours, 25°C 0.02 mA
Operating Temperature Range -40°C to 65°C
Storage Temperature Range -40°C to 85°C

Ik zocht achter batterijen met een super ontladingsmogelijkheid maar blijkbaar kunnen deze dit maar zeer kortstondig waarmaken.

Toch staat ergens in de Maxwell website dat modelbouwers deze kunnen gebruiken in combinatie met batterijen.
zie http://www.maxwell.com/ultracapacitors/applications/toys.html

Mijn vraag is op welke manier?

ik zelf neem vrij kleine condensatoren meestal.

Gm levert ze van 16 V
ik heb altijd 25V

het aantal Nano Fahrad's is verschillend, hoe meer, hoe groter de condensator, hoe "sterker" zijn werking.

ik heb er 1 van 2200 uF, 1 van 110uF en de door GM geleved 75000 uF, de laatste is erg groot, en moeilijk te plaatsen in mijn auto.

Groet Robo

val zei:
Internal Resistance, DC 0.8 ohms (+/- 20%)
Internal Resistance, 1 kHz 0.39 ohms (+/- 20%)
Rated Current 5s discharge to 1/2 UR 1 A

Toch staat ergens in de Maxwell website dat modelbouwers deze kunnen gebruiken in combinatie met batterijen.
zie http://www.maxwell.com/ultracapacitors/applications/toys.html

Mijn vraag is op welke manier?

Even het belangrijke gequoted.
De specs zvan deze condensatoren zijn te slecht om het voordeel te kunnen halen. De interne weerstand van een goede 6-cellige accu komt niet verder 0.025 Ohm, de specs van de condensator moeten beter zijn om dat stukje winst te geven.

Dat ze die condensatoren in speelgoed kunnen gebruiken is makkelijk uit te leggen. Bv. die kleine Bensui dingen zouden op een flinke condensator een minuut of langer kunnen rijden om vervolgens weer op te laden.

Leuk om even te vertellen dat de heer Sinclair bekend van de vroegere ZX-computers en de C5 hybride fiets. Hij bedacht een truuk om een rekenmachine van toen een langere levensduur te geven. Door een electronische aan/uitschakelaar in de voeding te zetten met een condensator als buffer wist hij een 5x zo langere levensduur met 1 batterij eruit te slepen.

Heb je deze ook bekeken haast even zwaar als een NiMh batterij maar die getallen kun je mij daar uitleg bijgeven?

Capacitance (-20%/+20%) 350 Farads
Maximum Series Resistance ESR 25°C 0.0032 ohms
Specific Power Density 2.5V 3906 (W/kg)
Voltage Continuous 2.5 V
Current Rated 20 A
Dimensions (reference only) 33 x 61.5 mm
Weight 60 g

In feite kon ik hier een nieuw bericht over gemaakt hebben omdat het mij meer te doen is om die getallen te vertalen naar de werkelijkheid. dus gelieve deze cellen los te zien van de toepasbaarheid voor de powerburst bij auto's.

Val

Back