condor magic 29

ben van plan mijn CONDOR MAGIC 2.9 met een motor uit te rusten,
er zijn 2 problemen,
1/ er is lood in de neus gelijmd ( epoxi)
2/ welke motor, regelaar, prop,

Goed idee :D Laat ik nou net een Cirrus 3.0 van een electromotor voorzien hebben....
1/ Wat is het probleem precies? Je zult de neus er af moeten zagen dus dan ben je het lood kwijt toch?
2/ Een buitenloper van 100-125 gram en een kV van rond de 1000, klapprop 10x6 of 11x6 (beetje afhankelijk van de gekozen motor natuurlijk), regelaar vanaf 30A en 3 cellen Lipo die ongeveer 30A kunnen trekken zou moeten werken. 2000 mAh pakket vanaf 15C dus.

Mijn Cirrus heeft een Typhoon 29/12/10, Graupner CAM klapprop 11x6, HET rc 40A regelaar en 3200mAh 3 cellen lipo's. Deze combo gebruik ik ook in mijn andere zwever van 265cm.
De mogelijkheden zijn echter tamelijk onuitputtelijk.
Als je op Youtube zoekt op PHAJH vindt je een aantal filmpjes die je een idee geven van hoe het vliegt. Ik vind het klimvermogen meer dan genoeg. Als je mijn filmpje van de Cirrus bekijkt zie je op het eind hoe rap hij omhoog gaat, en de filmpjes vanaf de Precedent zijn met aerodynamisch zeer onverantwoorde 250 gram zware camera bovenop. Ik haal makkelijk 40 minuten per accu zonder thermiek.

-edit- Als je Googled op Condor Magic vindt je tal van links met bruikbare informatie. Succes

mijn set-up voor de condor magic is een Mega RC 600/30/4 , 10 cellen Sanyo RC 2400, als regelaar gebruik ik de jeti opto 70A.
Prop 12 x 6,5.
Motorlooptijd is hiermee ongeveer 3 minuten volgas, wat voldoende is voor een drietal stijgvluchten. Deze set-up verbruikt ongeveer 40Amp.
Ik ben erg tevreden over de condor magic en deze set-up.

Als motor kan je ook een Axi 2826/8 inzetten, gaat ook prima. Als accu ben ik op dit moment Lipo's aan het uitproberen, een flightpowerpack 11,1 V 3300 mAh. Deze kan ik zonder lood toe te voegen uitwisselen met de Sanyo's RC 2400. Ik heb de indruk dat dit zelfs nog een stuk beter gaat. De gewichtswinst van de lipo maakt het iets mindere voltage van de lipo zeker goed.

wel het probleem is, dat het lood er verder in gelijmd is, dan dat de neus moet afgezaagd worden.
over de motor ben ik wel wat uit gekomen , rond de 1.000 kv is wel de regel voor dit model.
bij perba : C3548-C Brushless outrunner 800KV 44.50EUR of
bij rc technics : BM2908 Brushless Outrunner 1100KV 35.00 eur
wel zijn er GROTEPRIJSVERSCHILLEN bij de motoren, ik vraag me af of de kwaliteit dan beter is bij de duurdere merken

:idea: Probeer eens met een föhn de epoxy waarmee het lood gelijmg is te verwarmen
Komt waarschijnlijk dan wel los...

knife-edge zei:
:idea: Probeer eens met een föhn de epoxy waarmee het lood gelijmg is te verwarmen
Komt waarschijnlijk dan wel los...

Ik denk dat de romp eerder week is dan dat uitgeharde epoxy zacht wordt......

Mijn idee, neus afzagen zover als nodig is. Dan de rest mechanisch verwijderen. Met een grove frees in de dremel moet het lukken.

zal het eens proberen, moet juist zien dat de romp niet smelt.
had gaatje geboord , en met asje geprobeerd uit te kloppen, maar nottenboom ( vlaams voor mislukt )

Hoi,
de eerste motor die je noemt heeft wel een heel erg laag kV (800) en is bedoeld voor 4 of 5 cellen. Anders haal je niet genoeg toeren.
De tweede is erg licht (103gram) en is misschien een beetje te zwak. Ik weet niet wat je startgewicht is maar als je boven de 1500 gram zit zal het niet over houden.

Over de prijs/kwaliteitsverhouding van brushless motoren is ontzettend veel geschreven. Blijft lastig. Ik ben zelf erg te spreken over de HET rc Typhoons. Is in prijs een middenklasser; een 29/12/10 van 123 gram en met een kV van 1040 kost ongeveer 65 euro. Ik heb er 3 lopen en die werken allemaal, altijd probleemloos. De prestaties zijn denk ik zeker goed te noemen.

Dat lood zul je wellicht als je de neus afzaagt makkelijker uit kunnen krijgen?

had me voorgenomen, om een spinner te monteren van 45 mm , en met behulp van de bijgeleverde mal alles afgetekend en de dremel kon zijn werk beginnen doen.
alles goed gelukt , en het neusje van de zalm weegt 254 gr.
dus zal wel motor met een redelijk gewicht mogen monteren. ( rond de 150 gr )

Op verzoek van mezelf, even een paar foto's :?: :lol:

HPIM1285.jpg

HPIM1282.jpg

foto's Simendewulf

Da's een zwaar neusje

Eric

ja dit is puur lood uit de neus, om het zwaartepunt goed te krijgen.
dus een motor van rond de 150 gr zal goed zijn.( denk ik )

Back