connector gezocht

Ik heb me een Hobbyking Life 1500mAh 3S gekocht, als vervanging voor de 8 AA batterijen die in m'n turnigy 9x gaan.

De witte 2pin van de life heb ik reeds vervangen door de originele connector die aan de AA batterijhouder hing, wat prima werkt.

Maar nu moet ik deze life nog geladen krijgen, m'n lader heeft enkel een XT60 plug... Een XT60 aan de life hangen is jammer genoeg geen optie wegens niet genoeg plaats in de transmitter (heb nog een usb poort in de weg zitten).

Volgens de hobbyking site heet de gezochte connector een JR/Futaba kabel (welke is het nu?), maar helaas enkel in de US store te verkrijgen.

Wie kan me helpen de juiste (mannelijke) connector te vinden?

Wat ook kan werken is een banana (uitgang van m'n lader) naar die JR/futaba, maar ik heb geen idee hoeveel mm die banana is (3mm, 4mm of meer?)

JR/Futaba zijn eigenlijk dezelfde stekkers, alleen heeft de Futaba een lipje aan de zijkant van de stekker.
Verder werken ze hetzelfde, en de plus, min en signaal draad zitten op de zelfde plekken.
Een JR werkt wel in een Futaba stijl gat, maar andersom niet direct.
Dan moet je het lipje er afknippen, wat geen probleem is, maar dat u het even weet.
Zo te zien zit er een Futaba plug op, dat is de zwarte stekker op de foto.
Dus kan u beter Futaba laadkabeltje kopen, en een 3S JST-XH balanskabel.
Of een bordje met meerdere balansstekkers erop, die vaak worden geleverd met laders.
De goudstekkers die in de lader gaan zijn bijna altijd 4mm.

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

Back