Conrad 3300 7,2 v maximale amp laden ?

Oscar

verslagschrijvers
227939_BB_00_FB.EPS.jpg

Hoe kan ik deze het beste laden,
ik laad nu langzaam maar ik heb er nu 4 en ben dan 4 dagen bezig!
Ik ga een snellader aanschaffen maar weet niet wat het beste is voor deze accu's.

Ik heb zelf geen ervaring met de conrad cellen, maar wat ik ervan gehoord/gelezen heb zijn het geen hoge kwaliteit cellen. Snelladen zou ik dan ook niet snel doen.
Ik heb overigens even de datasheet bekeken en daar hebben ze het qua snelladen over 0.5 C (1.6A dus)

Overigens zul je de cellen eerst moeten formeren alvorens je ze uberhaupt kan snelladen. Kijk voor meer informatie over het formeren van NiCad/NiMh cellen even op www.helifun.info ('Alles over akku's)

Wij gebruiken akku's altijd buiten de specs die in het datasheet staan, dus ook kwa laden. Dit moet wel, bij niet snelgeladen akku's zijn de prestaties anders beneden niveau.

Snelladen dus, zou wel max. 5A doen. Nimh komt warm van de lader. Indien hij echt heet wordt, iets minder stroom zetten. Gebruiken terwijl hij nog warm van het laden is, dan zijn de prestaties het best. (dag en nacht verschil met wat je nu hebt door traag te laden)

Niels

De 3300's van conrad zijn geen kwaliteitsaccu's zoals Sanyo of GP, dus de laadstroom niet overdrijven als je lang van deze accu's wilt genieten.

Ik ben bezig de conrad 3300's te testen, momenteel apart en later (over klein maandje) per pakket. Bij 3,5 A laadstroom laden ze nu al minder capaciteit in, bij 3 A krijg je nog het meeste erin; net 3300 mA, bij het ontladen zit je nog maar tussen de 2800 en 2900 mA... En dan zijn ze nog nieuw. Wil eigenlijk niet eens weten hoeveel ontlaadcapaciteit de cellen over een jaar hebben... Wat dat betreft lijken deze cellen wel op de allereerste Sanyo NiMH 3000 H cellen die toen uit kwamen, was ook niet echt kwaliteit. Daar krijg ik nu nog niet eens 2500 mA uit.. :(
Wil je de Conrad 3300 accu's sneller stuk hebben dan is laden met stromen van 4-5 A (of meer!) de beste mogelijkheid; Het zijn gewoon geen superaccu's.
Ze zouden ook geselecteerd zijn... maar zoals we dachten blijkt na het openmaken van de blisterverpakking, en later na enkele tests al dat deze accu's slechts zijn geselecteerd op kleur van het krimpkous en/of bij de blisterverpakking per 4, meer niet.
Voor stromen rond 10 - 15 A zullen het naar verwachting redelijke accu's zijn, en dan zijn ze qua prijs zeker niet slecht.
Accupakketten eerst formeren met een tiende van de capaciteit, daarna kun je ze wel snelladen met bijv. een steeds iets hogere stroom, tot 3 A max. bij de Conrad 3300's. Zo af en toe tussendoor, tijdens wintermaanden, als de cellen lang niet gebruikt worden e.d., het pakket gewoon 's langzaam laden, kan nooit kwaad. Pakket na gebruik wel even weer laden, dat is voor NiMH cellen het beste. Dus nooit leeg weg leggen!
Just my 2 cents :wink:

Groeten
BJ

jonathan zei:
Ik heb zelf geen ervaring met de conrad cellen, maar wat ik ervan gehoord/gelezen heb zijn het geen hoge kwaliteit cellen. Snelladen zou ik dan ook niet snel doen.
Ik heb overigens even de datasheet bekeken en daar hebben ze het qua snelladen over 0.5 C (1.6A dus)

Overigens zul je de cellen eerst moeten formeren alvorens je ze uberhaupt kan snelladen. Kijk voor meer informatie over het formeren van NiCad/NiMh cellen even op www.helifun.info ('Alles over akku's)

Zeer informatieve site !
Krijg alleen een bonkende hoofdpijn van de kleuren en bewegingen.
( ben jij misschien kleurenblind ? )

Het is niet mijn site en gelukkig kan ik over de kleuren heenkijken. Niet dat ik kleurenblind ben, maar zoals je zegt het is een zeer informatieve site, dus de kleuren neem ik voor lief. :lol:

Back